Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ADMINISTRACJA specjalność ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANISATIONS

II stopnia stacjonarne

Opis kierunku:

This two years’ Master program prepares students for professional and research careers in the field of administration and international law. The programme combines fundamental academic knowledge (thinking and reasoning) and experiential knowledge (skills). Students will receive extensive exposure to technical English language in the field of public administration, law, economics, management, sociology of organisations, etc.
The borders between the public sector, the private sector and civil society are changing in response to global issues, such as climate change, agriculture and food, economic crises and migration. In this inter-connected world, decision-making is increasingly taking place in a multilevel governance setting involving municipalities, regions, states and international organisations, such as the EU.
The programme focuses on how Europe responds to these challenges and the role of the involved actors in different governance levels, comparing these both horizontally and vertically.
Our program offers an international environment, with AIO training students from over 50 different countries in the past ten years. Upon completion of the Administration in International Organisations master’s programme, students will be competent analysts and competitive candidates for employment in institutions of the European Union and other international organisations cooperating with the EU.

Curriculum
https://international.uni.wroc.pl/en/master/administration-international-organizations

 

More information in our mobile apps:

App Store Google Play

 

Career opportunities

The Master of Administration in International Organizations program offers a comprehensive graduate degree designed to prepare students for careers in the administration of International public and private organisations. Career options include government, multinational corporations (MNCs), non-governmental organisations (NGOs), as well as the for-profit sector. AIO equips graduates with both operational skills and a solid conceptual background to produce theoretically capable practitioners.

Enrolment of candidates without Polish citizenship

https://international.uni.wroc.pl/en/study-english

More information and coordination:

University of Wrocław International Office Pl. Uniwersytecki 1 50-137 Wrocław Poland

https://international.uni.wroc.pl/pl

Email: international@uni.wroc.pl

https://www.facebook.com/International.Office.University.of.Wroclaw?ref=hl

+48 71 3752877 +48 71 3752864

Enrolment of candidates with Polish citizenship

More information and coordination:
dr Alicja Sielska
tel. +48 71 375 28 21

alicja.sielska@uwr.edu.pl

https://prawo.uni.wroc.pl/user/37985

 

If you do not hold Polish citizenship and want to apply for studies in English language please use IRC system www.international-applications.uni.wroc.pl More details here: www.international.uni.wroc.pl/en/study-english

Rekrutacja 2019/2020:

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się:

  • absolwenci studiów pierwszego stopnia (licencjackich) oraz studiów magisterskich prowadzonych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego po złożeniu wymaganych dokumentów. Kandydat otrzymuje 1000 punktów na liście rankingowej; w przypadku przekroczenia limitu miejsc przyjęcia będą dokonywane według listy rankingowej, tworzonej na podstawie sumy punktów, na którą składają się ocena na dyplomie studiów oraz średnia wszystkich ocen z toku studiów,
  • absolwenci studiów pierwszego stopnia lub magisterskich dowolnego kierunku studiów po złożeniu wymaganych dokumentów w ramach pozostałego wolnego limitu miejsc. Przyjęcia będą dokonywane według listy rankingowej, tworzonej na podstawie sumy punktów, na którą składają się ocena na dyplomie studiów oraz średnia wszystkich ocen z toku studiów.

W ramach kierunku istnieje możliwość podjęcia studiów w języku angielskim na specjalności Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych). Warunkiem przyjęcia na specjalność Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych) jest zrekrutowanie się na kierunek ADMINISTRACJA (studia stacjonarne drugiego stopnia), a następnie złożenie deklaracji o podjęciu studiów na specjalności Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych).

Kandydaci zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2
  • zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego
  • certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

  • dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach
  • dla których język angielski jest językiem ojczystym
  • którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%
  • którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Przyjęcie nastąpi na podstawie złożonych dokumentów.

W ramach kierunku istnieje możliwość podjęcia studiów w języku angielskim na specjalności Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych). Warunkiem przyjęcia na specjalność Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych) jest zrekrutowanie się na kierunek ADMINISTRACJA (studia stacjonarne drugiego stopnia), a następnie złożenie deklaracji o podjęciu studiów na specjalności Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych).

Kandydaci zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy.

Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2
  • zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego
  • certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

  • dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach
  • dla których język angielski jest językiem ojczystym
  • którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%
  • którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu

Wymagana jest pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego.

The admission is based on submitted documentation.

The programme of Administration may be studied in English with the specialisation Administration in International Organizations. The admission requirements for the specialisation Administration in International Organizations are successful recruitment for the (full-time second cycle) programme of Administration. Candidates are required to make a declaration about taking up studies with the specialisation Administration in International Organizations.

The following conditions for admission must be fulfilled:

1. presenting a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the     following forms:

  • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
  • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
  • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher     Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

  • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
  • candidates whose native language is English
  • candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score
  • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement

2. positive formal assessment of the application issued by the faculty coordinator (only applies to a higher school diploma issued abroad)

 


 

HARMONOGRAM REKRUTACJI NA STUDIA

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO:

*Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie kompletu złożonych dokumentów.
**Przyjmowanie dokumentów (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię
)

*The admission is based on submitting all the required documents.
**The documents shall be accepted not according to the date of the post stamp, but according to the date of delivery to the university

17, 18, 19, 20 września 2018 r. od godz. 10.00 do 16.00
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
budynek B, sala 06
ul. Kuźnicza 46/47, 50-138 Wrocław

Dokumenty (English version below):

I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. kserokopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;
  4. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna/Dziekan na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2 i 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2 i 3.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 1, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;
  4. kserokopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;

III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw NW na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub kserokopię umowy z NFZ poświadczonej przez Uniwersytet Wrocławski;

3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach obowiązujących obywateli polskich – dotyczy cudzoziemców o których mowa w art. 43 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna/Dziekan na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 i 4 oraz III 2 i 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 i 4 oraz III 2 i 3.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

*Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 400 x 500 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

 

Documents:

I. Candidates for 2nd cycle studies (both full-time and part-time) are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of diploma of higher education − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board or by the Dean, or certificate confirming the completion of 1st cycle studies, 2nd cycle studies or uniform Magister studies;
  3. photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board or by the Dean;
  4. certificate of the grade point average of previous studies (if required).

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Faculty Recruitment Board or the Dean shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 and 3 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 and 3.

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

II. Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the admission list are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board or by the Dean;
  3. translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish certified translator;
  4. photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board or by the Dean;

III. Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II: 

1. certificate of knowledge of Polish, i.e.:

  • confirmation of completing a one year’s course preparing for studying in Polish provided by an institution recognised by the Minister of Higher Education, or
  • certificate of knowledge of Polish issued by the State Board of Certification of Knowledge of Polish as a Foreign Language, or
  • confirmation of the School of Polish Language and Culture for Foreigners of the University of Wrocław stating that the candidate’s preparation and level of Polish enable him or her to take up studies in Polish;

2. photocopy of medical and accident insurance policy for the duration of education in Poland or European Health Insurance Card or photocopy of an agreement with the National Health Fund certified by the University of Wrocław;

3. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to the same rules as citizens of Poland − this applies to foreigners mentioned in Art. 43(2) of the Higher Education Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board or by the Dean;

4. medical certificate stating that there are no contraindications for taking up the selected programme of studies in the selected form.

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Faculty Recruitment Board or the Dean shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and 4 and section III items 2 and 3 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and 4 and section III items 2 and 3.

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

*Photographs for the Electronic Student Card to be uploaded in the IRK system during the registration procedure should fulfil the following requirements: 

  1. The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 400 x 500 pixels and in JPG format.
  2. The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.

Zasady rekrutacji 2019/2020

Warunkiem przyjęcia na specjalność Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych) jest:

  1. złożenie deklaracji o podjęciu studiów na specjalności Administration in International Organizations (Administracja w organizacjach międzynarodowych)
  2. posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,
  3. potwierdzenie znajomości języka angielskiego,
  4. pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26,
50-145 Wrocław
 

dr Alicja Sielska
tel. +48 ​71 375 28 21
alicja.sielska@uwr.edu.pl
https://prawo.uni.wroc.pl/user/37985