Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA specjalność JOURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION

II stopnia stacjonarne (w j.angielskim)

Opis kierunku:

The curriculum we offer is designed to help students develop competences necessary in both these professions. It comprises classes (mainly workshops) that will allow graduates to achieve competencies and skills in the area of broadly defined professional public communication, which will enable them to start a career as:

  • journalists in all kinds and all ranges of media (print media, radio, television, the Internet; local and sublocal media, countrywide and global media; general as well as trade and expert media);
  • specialists in the area of broadly defined image communication: Public Relations, branding, advertising communication, Corporate Identity, etc.;
  • editors/editorial assistants (gatekeepers) in the above mentioned types of media;
  • journalists specializing in a given category of topic-specific journalism (investigative, sports, economic, etc.);
  • radio and TV presenters and producers (work with a camera and microphone);
  • spokespeople and counselors/coaches in the field of communication;
  • coaches and counselors in the field of intercultural communication (in organizations, public institutions, NGOs, etc);
  • counselors in the field of creating public people’s image;
  • employees of advertising and PR agencies.

Our graduates will also be prepared to operate in the market independently by organizing a media institution or founding an advertising or PR agency.

 


 

Rekrutacja: 2020/2021:

DYPLOM POLSKI I DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów,

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

– dla których język angielski jest językiem ojczystym,

– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).

Podstawą przyjęcia na studia będzie miejsce na liście rankingowej utworzonej według oceny końcowej na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub studiów drugiego stopnia.

Oceny zostaną przeliczone według następującego sposobu:

Skala ocen 1-6

Celujący 100 pkt.

Bardzo dobry 100 pkt.

Dobry 80 pkt.

Dostateczny 40 pkt.

Dopuszczający 20 pkt.

Skala ocen 2-5

Bardzo dobry 100 pkt.

Dobry 70 pkt.

Dostateczny 40 pkt.

Skala punktowa lub wyrażona literowo. Stosowaną skalę przeliczamy liniowo na skalę 100 – punktową według zasady:

Punkty oceny końcowej Punkty przeliczone
0 pkt. lub najniższy poziom skali literowej 0 pkt.
Maksymalna możliwa liczba punktów przy ocenie końcowej studiów pierwszego lub drugiego stopnia/najwyższy poziom wyrażony w skali literowej 100 pkt.

 


 

L.p.

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

terminy

I nabór

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 15 maja 2020
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 6 lipca 2020
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 9, 10 lipca 2020
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 13 lipca 2020
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

14, 15, 16,  lipca 2020
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 17 lipca 2020

II nabór

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 7 lipca 2020
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 18 września 2020
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 21 września 2020
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 22 września 2020
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

23, 24, września 2020
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia 25 września 2020

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
I nabór 14, 15, 16 lipca 2020
godz. 10.00 – 1400, sala 214
II nabór 23, 24 września 2020
godz. 10.00 – 13.00, sala 8
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
ul. Joliot-Curie 15, 50-383 Wrocław
tel. 71 375 79 27

Dokumenty (English version below):

I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentu, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim;

3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 3.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

 

Documents:

I. Candidates for 2nd cycle studies (both full-time and part-time) are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Recruitment Board ;
  3. certificate of the grade point average of previous studies (if required).

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

II. Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the admission list are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board;
  3. translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish certified translator;

III. Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II: 

1. certificate of knowledge of Polish, i.e.:

  • confirmation of completing a one year’s course preparing for studying in Polish provided by an institution recognised by the Minister of Higher Education, or
  • certificate of knowledge of Polish issued by the State Board of Certification of Knowledge of Polish as a Foreign Language, or
  • confirmation of the School of Polish Language and Culture for Foreigners of the University of Wrocław stating that the candidate’s preparation and level of Polish enable him or her to take up studies in Polish;

2. photocopy of medical insurance policy for the duration of education in Poland or European Health Insurance Card or photocopy of an agreement with the National Health Fund certified by the University of Wrocław;

3. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board;

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III items  3 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III items 3.

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

*Photographs for the Electronic Student Card to be uploaded in the IRK system during the registration procedure should fulfil the following requirements: 

  1. The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format.
  2. The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.

Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2020/2021

kierunek limit miejsc w 2020

w tym Polacy z dyplomem polskim            

w tym Polacy dyplomem zagranicznym

w tym

CUDZOZIEMCY

limit minimalny
ADMINISTRACJA  180  155 15 10  50
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 10
ANGLISTYKA 75 63 7 5 15
ANGILISTYKA, specjalność Empirical and Theoretical Linguistics 24 16 8 3
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU 32 25 5 2 18
ARCHEOLOGIA 50 40 5 5 15
ASTRONOMIA 25 15 5 5 3
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 80 60 10 10 15
BIOLOGIA 70 65 2 3 12
BIOTECHNOLOGIA 45 38 2 5 20
CHEMIA 120 112 4 4 10
CHEMIA (studia w j. angielskim) 24 4 20 8
CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 10
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 10
DATA SCIENCE 15 9 1 5 5
DYPLOMACJA EUROPEJSKA 50 40 5 5 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 90 76 7 7 20
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
EKONOMIA  120  100 10 10 50
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 50 42 5 3 15
EUROPEISTYKA 35 28 2 5 8
EUROPEAN STUDIES , specjalność EU REGIONAL POLICY (w j. angielskim) 25 5 20 5
FILOLOGIA CHORWACKA Z JĘZYKIEM SERBSKIM 28 22 3 4 10
FILOLOGIA CZESKA 28 21 4 3 10
FILOLOGIA FRANCUSKA 35 27 5 3 12
FILOLOGIA GERMAŃSKA 90 80 5 5 15
FILOLOGIA HISZPAŃSKA 35 27 5 3 12
FILOLOGIA INDYJSKA 18 12 3 3 3
FILOLOGIA KLASYCZNA 18 12 3 3 2
FILOLOGIA POLSKA 130 110 10 10 15
FILOLOGIA ROSYJSKA 50 40 5 5 10
FILOLOGIA UKRAIŃSKA 40 22 9 9 10
FILOZOFIA 35 25 5 5 8
FIZYKA 40 25 5 10 3
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 20 2 3 15 3
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 35 31 2 2 12
GEOGRAFIA 60 56 2 2 30
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) 22 2 20 12
GEOLOGIA 60 50 5 5 12
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) 24 4 20 12
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 13 2 15 20
GOSPODARKA PRZESTRZENNA 40 36 2 2 20
HISTORIA 90 84 3 3 20
HISTORIA CYWILIZACJI ŚRÓDZIEMNOMORSKICH 50 40 5 5 20
HISTORIA SZTUKI 40 38 1 1 10
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 35 25 5 5 20
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ, specjalność PUBLIC HISTORY (w j. angielskim) 30 20 5 5 20
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYOBSZAROWE 20 18 1 1 4
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 30 26 2 2 15
INFORMATYKA 59 49 5 5 7
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 30 24 2 4 4
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 12
JUDAISTYKA 28 15 10 3 6
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 90 78 5 7 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KULTUROZNAWSTWO 50 40 7 3 20
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) 70  35 35 10
MATEMATYKA 140 121 10 9 12
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) 15 3 2 10 10
MIKROBIOLOGIA 30 26 2 2 12
MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 10
NIDERLANDYSTYKA 42 35 5 2 10
OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 12
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 75 73 1 1 20
POLITOLOGIA 60 57 1 2 15
POLITOLOGIA (w j. angielskim) 30 5 25 5
PRACA SOCJALNA 60 50 5 5 15
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 60 55 2 3 20
SOCJOLOGIA 75 65 5 5 15
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) 75 10 65 4
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 60 50 5 5 15
SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH 60 50 5 5 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 8 12 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) 30 5 25 5
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE 28 22 3 3 6
TURYSTYKA 22 18 2 2 12
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 24 21 2 1 12
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 57 1 2 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 57 1 2 15

 

Opłaty za studia w j. angielskim

Kierunek roczna opłata w EURO dla obywateli polskich* i cudzoziemców***
roczna opłata w EURO dla cudzoziemców**
Anglistyka, specjalność Empirical and Theoretical Linguistics 2200 3650
Administracja, specjalność Administration in International Organisations 2200 3650
Chemia, specjalność Advanced Synthesis in Chemistry 2200 3650
Data Science nieodpłatne nieodpłatne
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność Journalism and Social Communication 2200 3650
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność Journalism and Social Communication (niestacjonarne) 1650 2900
Ekonomia, specjalność Master Managerial Economics 2200 3650
Europeistyka, specjalność EU Regional Policy 2200 3650
Fizyka, specjalność Master’s study of theoretical physics 2200 3650
Geografia, specjalność Tourism and Hospitality 2200 3650
Geologia, specjalność Applied Geoscience 2200 3650
Global Communications 1540 2450
Historia w przestrzeni publicznej, specjalność Public history 2200 3650
Komunikacja wizerunkowa, specjalność Communication Management 2200 3650
Komunikacja wizerunkowa, specjalność Communication Management (niestacjonarne) 1650 2900
LL.M International and European Law 2200 3650
Medical Biotechnology 2200 3650
Politologia specj. Public Policy, Political Communication, Public Administration, Democracy and Development in Europe and Caucasus, Central and East European Studies 2200 3650
Socjologia, specjalność Intercultural Mediation 2200 3650
Stosunki międzynarodowe, specjalność Global Studies 2200 3650

*Obywatele polscy mogą uiszczać opłaty w PLN według kursu NBP z dnia dokonania płatności.

** Opłata za kolejne lata studiów jest pomniejszona o 150 euro.

*** Stawka obowiązuje:

1/  cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji  Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;

3/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną (art. 159 ust. 1 ustawy o cudzoziemcach);

4/ cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

5/ posiadacza ważnej Karty Polaka lub osoba, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;

6/ cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Polski.

Zasady rekrutacji 2020/2021

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów,

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

– dla których język angielski jest językiem ojczystym,

– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).

Podstawą przyjęcia na studia będzie miejsce na liście rankingowej utworzonej według oceny końcowej na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub studiów drugiego stopnia.

Oceny zostaną przeliczone według następującego sposobu:

Skala ocen 1-6

Celujący 100 pkt.

Bardzo dobry 100 pkt.

Dobry 80 pkt.

Dostateczny 40 pkt.

Dopuszczający 20 pkt.

Skala ocen 2-5

Bardzo dobry 100 pkt.

Dobry 70 pkt.

Dostateczny 40 pkt.

Skala punktowa lub wyrażona literowo. Stosowaną skalę przeliczamy liniowo na skalę 100 – punktową według zasady:

Punkty oceny końcowej Punkty przeliczone
0 pkt. lub najniższy poziom skali literowej 0 pkt.
Maksymalna możliwa liczba punktów przy ocenie końcowej studiów pierwszego lub drugiego stopnia/najwyższy poziom wyrażony w skali literowej 100 pkt.

Wydział Filologiczny
pl. Biskupa Nankiera 15, 50-140 Wrocław
tel. +48 71 375 22 25, +48 71 375 25 13,
+48 71 375 28 05, +48 71 375 22 35
fax +48 71 343 30 29

For international candidates:
Katarzyna KRAWCZYK
Marta NOWAK
international@uwr.edu.pl

+48 71 3752877;  +48 71 3752864
Fax: +48 71 3752800

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
71 375 79 27, 71 375 79 00
rekrutacja@dziennikarstwo.uni.wroc.pl