Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

EAST EUROPEAN JEWISH STUDIES

II stopnia stacjonarne (w j. angielskim)

Opis kierunku:

The Taube Department of Jewish Studies is proud to announce its new International MA Programme in East European Jewish Studies, taught entirely in English.

Be part of it beginning October 2022, at the University of Wrocław in Poland.

Join us for three academic tracks and three languages over three semesters.

Our master classes and seminars focus on three key areas of Jewish life and experience in Eastern Europe. First, the Hasidism track examines the history of a major Jewish popular mystical movement that is flourishing worldwide. The second track centers on Yiddish literature and society in Eastern Europe. The third track examines the modern history of Polish Jews, pushing past received scholarly perimeters.

This is a perfect opportunity to develop critical language skills in Yiddish, Hebrew, and Polish. We also offer a unique course on Applied Jewish Heritage, developed in collaboration with the Taube Center for the Renewal of Jewish Life in Poland.

Students will interact closely with our excellent faculty members and world-renown guest lecturers. With small classes, generous studentships, and a close-knit community of scholars and students from all over the world. We are creating a premiere learning experience unavailable anywhere else in the world.

The Taube Department of Jewish Studies is located on Sand Island in Wrocław in southwestern Poland. This is possibly the most beautiful city you’ve never heard of in the heart of Europe, where East European Jewish memory and heritage run deep and wide.

Our eighteenth-century building, where Nobel Prize winners dreamed and worked, is an inspiring place to begin exploring the many Judaica treasures in our local archives and libraries.

This is the only place in Europe where you can immerse yourself so deeply in the rich culture of Polish and Eastern European Jews, acquire cutting-edge academic research skills, and discover a wealth of material heritage.

Rekrutacja 2023/2024:

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

  • a) posiadanie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów. O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem studiów licencjackich lub magisterskich judaistyki, absolwenci innych studiów licencjackich lub magisterskich, a także absolwenci żydowskich wyższych szkół religijnych, jeśli te studia/szkoły gwarantują uzyskanie odpowiednich kompetencji językowych tj. znajomości współczesnego języka hebrajskiego lub jidysz na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kandydaci nie posiadający poświadczenia znajomości języka współczesnego hebrajskiego lub jidysz na wymaganym poziomie w ramach postępowania rekrutacyjnego będą musieli zdać test z jednego z tych języków na poziomie B1.
  • b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
  • Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

    – dla których język angielski jest językiem ojczystym,

    – którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,

  • c) kandydaci spełniający powyższe warunki przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej zainteresowania kulturą i historią żydowską. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.
  •  


     

    Rekrutacja 2022/2023:

    DYPLOM POLSKI I DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

    Warunkiem przyjęcia na studia jest:

    a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów. O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem studiów licencjackich lub magisterskich judaistyki, absolwenci innych studiów licencjackich lub magisterskich, a także absolwenci żydowskich wyższych szkół religijnych, jeśli te studia/szkoły gwarantują uzyskanie odpowiednich kompetencji językowych tj. znajomości współczesnego języka hebrajskiego lub jidysz na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kandydaci nie posiadający poświadczenia znajomości języka współczesnego hebrajskiego lub jidysz na wymaganym poziomie w ramach postępowania rekrutacyjnego będą musieli zdać test z jednego z tych języków na poziomie B1.

    b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

    – zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

    – zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

    – certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

    http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

    Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

    – dla których język angielski jest językiem ojczystym,

    – którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,

    c) kandydaci spełniający powyższe warunki przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej zainteresowania kulturą i historią żydowską. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

     


     

    (English version below)

     

    L.p.

    ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

    terminy

    I nabór

    1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 1 czerwca 2022
    2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 7 lipca 2022
    3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 11, 12, 13 lipca 2022
    4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 14 lipca 2022
    5

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

    (nie decyduje data stempla pocztowego)

    15, 18, 19, 20 lipca 2022
    6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 21 lipca 2022

    II nabór (w ramach limitu wolnych miejsc)

    1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 27 lipca 2022
    2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 20 września 2022
    3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 21 września 2022
    4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 22 września 2022
    5

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

    (nie decyduje data stempla pocztowego)

    23, 26 września 2022
    6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia do 27 września 2022

     


     

    No.

    Recruitment stages

    Dates

    1st Round

    1 Registration starts in the Online Application System – IRK 1 June 2022
    2 Deadline for registration and payment 7 July 2022
    3 Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. 11, 12, 13 July 2022
    4 List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system 14 July 2022
    5 Documents submission to the Faculty Recruitment Committee 15, 18, 19, 20 July 2022
    6 Decision on acceptance/rejection available after logging on the private account in the IRK system 21 July 2022

    2nd Round (within the limit of vacancies)

    1 Registration starts in the Online Application System – IRK 27 July 2022
    2 Last registration and payment day 20 September 2022
    3 Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. 21 September 2022
    4 List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system 22 September 2022
    5 Documents submission to the Faculty Recruitment Committee 23, 26 September 2022
    6 Announcing the list of those accepted to 27 September 2022

    Dokumenty (English version below):

    I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
    3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);
    4. zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:- zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,- zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,- certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.

    Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
    – którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentu, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną;
    3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;
    4. przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

    – zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,
    – zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,
    – certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.

     

    Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
    – dla których język angielski jest językiem ojczystym,
    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

    III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

    1. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim;

    2. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

    1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
    2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
      Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

     

    Documents:

    I. Candidates for 2nd cycle studies (both full-time and part-time) are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

    1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
    2. photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Recruitment Board ;
    3. certificate of the grade point average of previous studies (if required);
    4. a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
      • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
      • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
      • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.

    The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

        • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
        • candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score
        • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement

    All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

    At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

    Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .

    The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

    Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

    II. Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the admission list are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

    1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
    2. photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board;
    3. translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish certified translator;
    4. a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
      • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
      • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
      • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.

    The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

      • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from,
      • candidates whose native language is English,
      • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma suplement.

    III. Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II: 

    1. photocopy of medical insurance policy for the duration of education in Poland or European Health Insurance Card or photocopy of an agreement with the National Health Fund certified by the University of Wrocław;

    2. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board;

    All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

    At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

    Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III.

    The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

    Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

    *Photographs for the Electronic Student Card to be uploaded in the IRK system during the registration procedure should fulfil the following requirements: 

    1. The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format.
    2. The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.

    Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2022/2023

    kierunek / Study programme limit miejsc w 2022 / total number

    w tym Polacy z dyplomem polskim / including Polish students with a Polish diploma

    w tym Polacy dyplomem zagranicznym / including Polish students with foreign diploma

    w tym

    CUDZOZIEMCY

    / including foreign students

    limit minimalny

    minimum number

    ADMINISTRACJA  150 125 15 10  50
    ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 10
    ANGLISTYKA 50 40 5 5 15
    ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU 30 25 3 2 18
    ARCHEOLOGIA 45 40 3 2 15
    ASTRONOMIA 15 10 2 3 3
    BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 80 60 10 10 15
    BIOLOGIA 70 65 2 3 12
    BIOTECHNOLOGIA 45 38 2 5 20
    CHEMIA 144 132 4 4 10
    CHEMIA (studia w j. angielskim) 24 4 20 8
    CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 10
    CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 10
    DATA SCIENCE 15 7 1 7 5
    DYPLOMACJA EUROPEJSKA 50 40 5 5 15
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 70 58 6 6 20
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
    EAST EUROPEAN JEWISH STUDIES (w j. angielskim) 20 6 14 6
    EKONOMIA  150 120 5 25 50
    ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 40 35 3 2 15
    EUROPEISTYKA 35 28 2 5 10
    EUROPEAN STUDIES , specjalność EU REGIONAL POLICY (w j. angielskim) 25 5 20 5
    FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 15
    FILOLOGIA INDYJSKA 16 14 1 1 4
    FILOLOGIA POLSKA 110 90 10 10 15
    FILOZOFIA 35 25 5 5 8
    FIZYKA 25 17 3 5 3
    FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 15 1 1 13 3
    GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 35 31 2 2 12
    GEOGRAFIA 50 46 2 2 24
    GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) 22 2 20 12
    GEOLOGIA 60 50 5 5 6
    GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) 24 4 20 12
    GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 5 2 23 15
    GOSPODARKA PRZESTRZENNA 22 20 1 1 10
    HISTORIA 70 64 3 3 15
    HISTORIA CYWILIZACJI ŚRÓDZIEMNOMORSKICH 25 19 3 3 20
    HISTORIA SZTUKI 40 38 1 1 15
    HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 25 19 3 3 12
    HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (w j. angielskim) 20 10 5 5 12
    INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYOBSZAROWE 20 18 1 1
    INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 25 21 2 2 18
    INFORMATYKA 60 50 5 5 7
    INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 25 20 2 3 12
    INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 6
    JUDAISTYKA 28 15 10 3 6
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 80 69 4 7 20
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
    KULTUROZNAWSTWO 40 35 2 3 20
    LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) 70  35 35 10
    MATEMATYKA 100 83 9 8 20
    MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) 16 2 2 12 7
    MIKROBIOLOGIA 30 26 2 2 12
    MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 10
    NIDERLANDYSTYKA 35 28 5 2 10
    OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 8
    PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
    PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 75 73 1 1 20
    POLITOLOGIA 60 57 1 2 10
    POLITOLOGIA (w j. angielskim) 30 5 25 5
    PRACA SOCJALNA 48 40 4 4 15
    PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 55 50 2 3 20
    SLAWISTYKA 100 80 10 10 28 (limit min. dla specjalności 8)
    SOCJOLOGIA 60 52 4 4 15
    SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) 60 8 52 4
    SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 48 40 4 4 15
    SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH 48 40 4 4 15
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 8 12 15
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) 30 5 25 5
    STUDIA ROMANISTYCZNE 64 50 8 6 24
    STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE 16 14 1 1 8
    TURYSTYKA 22 19 1 2 10
    ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 58 1 1 15
    ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 45 39 3 3 20
    ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 36 33 2 1 12
    ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 58 1 1 15

     

    kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
    East European Jewish Studies; drugiego stopnia stacjonarne w jezyku angielskim2200 EUR3650 EUR (w pierwszym roku / first year); 3500 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

    Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim nie pobiera się od:

    1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
    4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
    6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
    7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
    8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
    9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
    12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
    AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna* - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
    Instytut Filologii Polskiej
    ul. Plac Nankiera 15b
    50-140 Wrocław
    sala / pokój: 20
    tel.: +48 71 375 20 39
    I nabór:
    15, 18, 19, 20 lipca 2022 r; godz. 10.00-15.00
    II nabór:
    23, 26 września 2022 r; godz. 10.00-15.00
    Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego

    Instytut Filologii Polskiej
    Plac Nankiera 15b, Wrocław, pokój 107
    I NABÓR - 13.07.2022 r., g. 10.00
    II NABÓR - 21.09.2022 r., g. 9.30

    Instytut Filologii Polskiej
    Plac Nankiera 15b, Wrocław, pokój 107
    I NABÓR - 13.07.2022 r., g. 10.00
    II NABÓR - 21.09.2022 r., g. 9.30
    rekrutację prowadzi Biuro Współpracy Międzynarodowej
    stacjonarna (możliwość rozmowy zdalnej)

    Zasady rekrutacji 2023/2024

    Warunkiem przyjęcia na studia jest:

    1. a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów. O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem studiów licencjackich lub magisterskich judaistyki, absolwenci innych studiów licencjackich lun magisterskich, a także absolwenci żydowskich wyższych szkół religijnych, jeśli te studia/szkoły gwarantują uzyskanie odpowiednich kompetencji językowych tj. znajomości współczesnego języka hebrajskiego lub jidysz na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kandydaci nie posiadający poświadczenia znajomości języka współczesnego hebrajskiego lub jidysz na wymaganym poziomie w ramach postępowania rekrutacyjnego będą musieli zdać test z jednego z tych języków na poziomie B1.
    2. b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

    – dla których język angielski jest językiem ojczystym,

    – którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

    1. c) kandydaci spełniający powyższe warunki przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej zainteresowania kulturą i historią żydowską. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

    Zasady rekrutacji 2022/2023

    Warunkiem przyjęcia na studia jest:

    a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów. O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem studiów licencjackich lub magisterskich judaistyki, absolwenci innych studiów licencjackich lub magisterskich, a także absolwenci żydowskich wyższych szkół religijnych, jeśli te studia/szkoły gwarantują uzyskanie odpowiednich kompetencji językowych tj. znajomości współczesnego języka hebrajskiego lub jidysz na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kandydaci nie posiadający poświadczenia znajomości języka współczesnego hebrajskiego lub jidysz na wymaganym poziomie w ramach postępowania rekrutacyjnego będą musieli zdać test z jednego z tych języków na poziomie B1.

    b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

    – zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

    – zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

    – certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

    http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

    Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

    – dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

    – dla których język angielski jest językiem ojczystym,

    – którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

    – którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,

    c) kandydaci spełniający powyższe warunki przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej zainteresowania kulturą i historią żydowską. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

    Wydział Filologiczny
    pl. Biskupa Nankiera 15, 50-140 Wrocław
    tel. +48 71 375 22 25, +48 71 375 25 13, +48 71 375 28 05, +48 71 375 22 35
    fax +48 71 343 30 29

    Dziekanat Studiów Stacjonarnych
    poniedziałek, środa, piątek: 10.00–14.00
    czwartek: 11.00–15.00

    Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
    tel. +48 71 375 29 15
    tel. +48 71 375 25 72

    martyna.panczak@uwr.edu.pl
    oskar.meller2@uwr.edu.pl

     

    Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.
    Recruitment for this field of study is carried out according to the rules described in the tab: „FOREIGNERS”.