Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

II stopnia stacjonarne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Dziennikarstwo to wszechstronny kierunek dla ciekawych świata osób, które widzą się w pracy w mediach.

Na dziennikarstwie zdobędziesz niezbędny zasób wiedzy ogólnej oraz specjalistycznej dotyczącej samych mediów – ich funkcjonowania i zasad działania, co umożliwi Ci pracę w mediach. Program studiów w znaczącej części wypełniony jest zajęciami warsztatowymi, a do Twojej dyspozycji pozostają profesjonalne studia radiowe, telewizyjne i fotograficzne. Uczyć będziesz się pod okiem specjalistów i praktyków – bądź pewien, że program studiów będzie na bieżąco uzupełniany, aktualizowany i dostosowany do szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Specjalności:

W ofercie jest także specjalność w języku angielskim Journalism and Social Communication.

Co po studiach

Kierunek przygotuje Cię do pełnienia zawodu dziennikarza i innych zawodów związanych z mediami, a także z szeroko pojętą komunikacją społeczną (m.in. public relations i reklamą). Praktyki w mediach, projekty naukowe i medialne oraz różnorodność przedmiotów pomogą Ci określić własne predyspozycje i wskażą perspektywy przyszłej drogi zawodowej. Pracę znajdziesz na dynamicznie rozwijającym się rynku mediów tradycyjnych (prasa, radio, TV), komunikacji profesjonalnej czy nowych mediów. Możesz pracować także jako specjalista twórczości filmowej, teatralnej i telewizyjnej.

Koła naukowe

W instytucie działa KN Touchpoint, KN Brandico i KN Kompetencja i Kultura. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Wydziału Filologicznego.

Rekrutacja 2023/2024:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego lub drugiego stopnia kierunków z dziedziny nauk humanistycznych, dziedziny nauk społecznych, dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dziedziny sztuki, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk teologicznych. Ubiegający się o przyjęcie obowiązkowo przedkładają pisemny projekt pracy badawczej zawierający:

  • sformułowanie i uzasadnienie problemu badawczego (czyli pytanie, na które kandydat szuka odpowiedzi) oraz osadzenie go w kontekście współczesnych badań,
  • zarys podstaw teoretycznych pracy,
  • wstępne sformułowanie tezy i wnioski (wnioskiem nie może być stwierdzenie oczywiste ani argument, który został wcześniej udowodniony),
  • szczegółowe pytania, na które kandydat będzie szukał odpowiedzi w planowanej pracy badawczej,
  • bibliografię (spis literatury) odnoszącą się do problematyki pracy badawczej (co najmniej 10 pozycji).
  • Objętość projektu nie może przekroczyć dwóch stron wydruku komputerowego (czcionka 12, interlinia 1,5).

    O miejscu na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych za:

  • obowiązkowo przedkładany projekt pracy badawczej (0–10 punktów);
  • oceny z dyplomu licencjackiego/magisterskiego (1–5 punktów – liczba punktów odpowiada ocenie na dyplomie, kandydaci z oceną na dyplomie powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów).
  • 3,0–1 pkt.

    3,5–2 pkt.

    4,0–3 pkt.

    4,5–4 pkt.

    5,0–5 pkt.

  • średniej ze studiów licencjackich/magisterskich (liczba punktów odpowiada średniej, kandydaci ze średnią powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów).
  • 3,0–3,49 – 1 pkt.

    3,5–3,99 – 2 pkt.

    4,0–4,49 – 3 pkt.

    4,5–5,0  – 5 pkt.

    Przyjęte zostaną osoby z najwyższą wyliczoną punktacją w ramach ustalonego limitu przyjęć.

    DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

     


     

    Rekrutacja 2022/2023:

    DYPLOM POLSKI

    O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego lub drugiego stopnia kierunków z dziedziny nauk humanistycznych, dziedziny nauk społecznych, dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dziedziny sztuki, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk teologicznych.. Ubiegający się o przyjęcie obowiązkowo przedkładają pisemny projekt pracy badawczej zawierający:

  • sformułowanie i uzasadnienie problemu badawczego (czyli pytanie, na które kandydat szuka odpowiedzi) oraz osadzenie go w kontekście współczesnych badań,
  • zarys podstaw teoretycznych pracy,
  • wstępne sformułowanie tezy i wnioski (wnioskiem nie może być stwierdzenie oczywiste ani argument, który został wcześniej udowodniony),
  • szczegółowe pytania, na które kandydat będzie szukał odpowiedzi w planowanej pracy badawczej,
  • bibliografię (spis literatury) odnoszącą się do problematyki pracy badawczej (co najmniej 10 pozycji).
  • Objętość projektu nie może przekroczyć dwóch stron wydruku komputerowego (czcionka 12, interlinia 1,5).

    O miejscu na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych za:

  • obowiązkowo przedkładany projekt pracy badawczej (0–10 punktów);
  • oceny z dyplomu licencjackiego/magisterskiego (1–5 punktów – liczba punktów odpowiada ocenie na dyplomie, kandydaci z oceną na dyplomie powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów).
  • 3,0–1 pkt.

    3,5–2 pkt.

    4,0–3 pkt.

    4,5–4 pkt.

    5,0–5 pkt.

  • średniej ze studiów licencjackich/magisterskich (liczba punktów odpowiada średniej, kandydaci ze średnią powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów).
  • 3,0–3,49 – 1 pkt.

    3,5–3,99 – 2 pkt.

    4,0–4,49 – 3 pkt.

    4,5–5,0  – 5 pkt.

    Przyjęte zostaną osoby z najwyższą wyliczoną punktacją w ramach ustalonego limitu przyjęć.

    DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

     

     


     

    L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

    terminy

    1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 1 czerwca 2022
    2

    Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych

    (decyduje data wykonania przelewu)

    13 września 2022
    3

    Postępowanie rekrutacyjne

    (konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne)

    14, 15, 16 września 2022
    4

    Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia

    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

     19 września 2022
    5

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

    (nie decyduje data stempla pocztowego)

    20, 21, 22, września 2022
    6

    Ogłoszenie listy przyjętych na studia

    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

     23 września 2022

    I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
    3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listę przyjętych.

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
    3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

    III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

    1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

    a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

    b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

    c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

    2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim. W przypadku braku dokumentu na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata pisemnego zobowiązania do przedłożenia go w terminie późniejszym.

    3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2  oraz III 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 2.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

    1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
    2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
      Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

    Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2022/2023

    kierunek / Study programme limit miejsc w 2022 / total number

    w tym Polacy z dyplomem polskim / including Polish students with a Polish diploma

    w tym Polacy dyplomem zagranicznym / including Polish students with foreign diploma

    w tym

    CUDZOZIEMCY

    / including foreign students

    limit minimalny

    minimum number

    ADMINISTRACJA  150 125 15 10  50
    ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 10
    ANGLISTYKA 50 40 5 5 15
    ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU 30 25 3 2 18
    ARCHEOLOGIA 45 40 3 2 15
    ASTRONOMIA 15 10 2 3 3
    BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 80 60 10 10 15
    BIOLOGIA 70 65 2 3 12
    BIOTECHNOLOGIA 45 38 2 5 20
    CHEMIA 144 132 4 4 10
    CHEMIA (studia w j. angielskim) 24 4 20 8
    CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 10
    CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 10
    DATA SCIENCE 15 7 1 7 5
    DYPLOMACJA EUROPEJSKA 50 40 5 5 15
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 70 58 6 6 20
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
    EAST EUROPEAN JEWISH STUDIES (w j. angielskim) 20 6 14 6
    EKONOMIA  150 120 5 25 50
    ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 40 35 3 2 15
    EUROPEISTYKA 35 28 2 5 10
    EUROPEAN STUDIES , specjalność EU REGIONAL POLICY (w j. angielskim) 25 5 20 5
    FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 15
    FILOLOGIA INDYJSKA 16 14 1 1 4
    FILOLOGIA POLSKA 110 90 10 10 15
    FILOZOFIA 35 25 5 5 8
    FIZYKA 25 17 3 5 3
    FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 15 1 1 13 3
    GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 35 31 2 2 12
    GEOGRAFIA 50 46 2 2 24
    GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) 22 2 20 12
    GEOLOGIA 60 50 5 5 6
    GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) 24 4 20 12
    GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 5 2 23 15
    GOSPODARKA PRZESTRZENNA 22 20 1 1 10
    HISTORIA 70 64 3 3 15
    HISTORIA CYWILIZACJI ŚRÓDZIEMNOMORSKICH 25 19 3 3 20
    HISTORIA SZTUKI 40 38 1 1 15
    HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 25 19 3 3 12
    HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (w j. angielskim) 20 10 5 5 12
    INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYOBSZAROWE 20 18 1 1
    INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 25 21 2 2 18
    INFORMATYKA 60 50 5 5 7
    INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 25 20 2 3 12
    INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 6
    JUDAISTYKA 28 15 10 3 6
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 80 69 4 7 20
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
    KULTUROZNAWSTWO 40 35 2 3 20
    LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) 70  35 35 10
    MATEMATYKA 100 83 9 8 20
    MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) 16 2 2 12 7
    MIKROBIOLOGIA 30 26 2 2 12
    MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 10
    NIDERLANDYSTYKA 35 28 5 2 10
    OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 8
    PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
    PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 75 73 1 1 20
    POLITOLOGIA 60 57 1 2 10
    POLITOLOGIA (w j. angielskim) 30 5 25 5
    PRACA SOCJALNA 48 40 4 4 15
    PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 55 50 2 3 20
    SLAWISTYKA 100 80 10 10 28 (limit min. dla specjalności 8)
    SOCJOLOGIA 60 52 4 4 15
    SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) 60 8 52 4
    SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 48 40 4 4 15
    SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH 48 40 4 4 15
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 8 12 15
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) 30 5 25 5
    STUDIA ROMANISTYCZNE 64 50 8 6 24
    STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE 16 14 1 1 8
    TURYSTYKA 22 19 1 2 10
    ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 58 1 1 15
    ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 45 39 3 3 20
    ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 36 33 2 1 12
    ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 58 1 1 15

     

    kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
    dziennikarstwo i komunikacja społeczna drugiego stopnia stacjonarne02450 EUR (w pierwszym roku); 2300 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

    Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim nie pobiera się od:

    1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
    4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
    6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
    7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
    8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
    9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
    12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
    AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna* - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
    Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
    ul. Joliot-Curie 15
    50-383 Wrocław
    sala / pokój: 8
    tel.: +48 71 375 7927
    20, 21, 22 września 2022 r. ; godz.10 -14
    Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego
    Ubiegający się o przyjęcie obowiązkowo przedkładają projekt pracy badawczejInstytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
    ul. Joliot-Curie 15, Wrocław, sala nr 8.

    Data: 14, 15.09.2022 r.
    Godzina: 9:00
    Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
    ul. Joliot-Curie 15, Wrocław, sala nr 8.

    Data: 14, 15.09.2022 r.
    Godzina: 9:00
    stacjonarna (możliwość rozmowy zdalnej)

    Zasady rekrutacji 2023/2024

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

    Zasady rekrutacji 2022/2023

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

    Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”

    Potwierdzenie znajomości języka

    Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.

    Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

    Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

    • zezwolenie na pobyt stały;
    • Kartę Polaka;
    • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
    • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

    Dokumenty wymagane przy rekrutacji

    • podanie wydrukowane z IRK
    • świadectwo uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce (z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania administracyjnego kuratora oświaty)
    • apostille lub legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski (nie dotyczy matur IB)
    • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski wykonane przez polskiego tłumacza przysięgłego
    • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1
    • kserokopia polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopia umowy z NFZ . W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym
    • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA
    • dokument uprawniający do studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat – w przypadku kandydatów:
      1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
      2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
      3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
      4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
      5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
      6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
      7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
      8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
      9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
      10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
      11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
      12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

    Uwaga: wymienione powyżej osoby nie są zwolnione z opłat za powtarzanie zajęć oraz za zajęcia nieobjęte programem studiów. Ponadto, cudzoziemcom wymienionym w punkcie 1 nie przysługuje prawo do stypendium socjalnego.

    Z wyłączeniem przypadków, o których mowa powyżej, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).

    Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

    Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).

    Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).

    Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.

    Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.

    Wydział Filologiczny
    pl. Biskupa Nankiera 15 B, 50-140 Wrocław
    tel. +48 71 375 22 25, +48 71 375 25 13, +48 71 375 28 05, +48 71 375 22 35
    fax +48 71 343 30 29

    Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
    + 48 71 375 79 27, + 48 71 375 79 00
    rekrutacja.idiks@uwr.edu.pl

    Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem polskim
    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

    oraz dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą

    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)

    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

    Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.