ANGLISTYKA
II stopnia stacjonarne
Opis kierunku:
Sprawdź również:
- anglistykę I stopnia w formie stacjonarnej
- anglistykę I stopnia w formie zaocznej
- anglistykę II stopnia w formie zaocznej
Jest jedna rzecz, która łączy tłumaczkę najpoczytniejszych kryminałów, profesor medioznawstwa na Uniwersytecie Londyńskim, dziennikarza radiowego BBC News, analityka finansowego banku Barcleys oraz pracownika kalifornijskiej centrali firmy Apple – to dyplom Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Na studiach II stopnia przygotujesz pracę magisterską pod kierunkiem promotora w ramach wybranej dziedziny badawczej. Dodatkowo możesz zrealizować moduł tłumaczeniowy, w skład którego wchodzą kursy o charakterze wysoko specjalistycznym: technologia przekładu, wstęp do tłumaczeń poświadczonych i techniki przekładu tekstów specjalistycznych. W ofercie studiów II stopnia możliwa jest również kontynuacja modułu nauczycielskiego, gdzie realizowane są przedmioty, łącznie z dydaktyką języka angielskiego i praktyką pedagogiczną, przygotowujące do nabycia pełnych uprawnień w zakresie nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół. Więcej informacji znajdziesz w programie studiów.
Nasza kadra to zespół utytułowanych naukowców, laureatów prestiżowych stypendiów zagranicznych, autorów książek i artykułów opublikowanych w renomowanych wydawnictwach akademickich na całym świecie. Współpracujemy z przeszło dwudziestoma ośrodkami akademickimi w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Organizujemy międzynarodowe konferencje, szkoły letnie oraz wykłady gościnne znamienitych profesorów. W ramach programów Erasmus+ i ISEP nasi studenci wyjeżdżają na wymiany do m.in. Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Norwegii. Studiuje u nas wielu studentów międzynarodowych, a wśród pracowników IFA są Amerykanie oraz Brytyjczycy.
Dostosowujemy program studiów do wymagań rynku i dbamy o to, by nasi studenci mieli dostęp do najnowszych technologii oraz publikacji naukowych. W IFA działa jedyne w Polsce laboratorium psycholingwistyczne, w którym badania eksperymentalne nad językiem prowadzi nie tylko kadra, ale także uczestnicy studiów magisterskich i doktoranckich. Aby jak najlepiej przygotować studentów do wejścia na rynek pracy, organizujemy praktyki zawodowe w ramach modułu tłumaczeniowego oraz modułu nauczycielskiego. Ponadto oferujemy wszystkim studentom 60-godzinny kurs drugiego języka obcego.
Co po studiach
Po anglistyce możesz zostać nauczycielem angielskiego, pracować jako tłumacz specjalistyczny, akademicki i literacki. Możesz także odnaleźć się w branży wydawniczej, w roli organizatora i propagatora kultury, ubiegać się o zatrudnienie w instytucjach samorządu lokalnego, turystyce, a także w czasopismach i mediach elektronicznych. Będziesz przygotowany do działalności wymagającej reprezentacyjnego zastosowania języka angielskiego (media, polityka) oraz działalności związanej z obsługą klienta w wielu branżach biznesu (np. bankowości). Będziesz posiadać kompetencje niezbędne do działań związanych z szeroko pojętą humanistyką i kulturą, na styku humanistyki, biznesu i twórczości, oraz komunikacji wielokulturowej, PR i HR.
Koła naukowe
W Instytucie Filologii Angielskiej działa koło studenckie Chamelinguon Language and Culture Club. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Filologii Angielskiej.
Rekrutacja 2025/2026:
DYPLOM POLSKI
Do kwalifikacji mogą przystąpić absolwenci studiów pierwszego stopnia filologii angielskiej oraz absolwenci nauczycielskich kolegiów języków obcych legitymujący się dyplomem licencjata w zakresie filologii angielskiej, a także absolwenci innego dowolnego kierunków studiów legitymujący się dyplomem studiów wyższych, o ile znają język angielski na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwenci kierunku innego niż filologia angielska zobowiązani są udokumentować znajomość języka angielskiego na poziomie C1 (honorowane są certyfikaty językowe potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie C1, np. CAE University of Cambridge, ELSA, IELTS, TELC czy TOEFL English C1). Przyjmowani mogą też być kandydaci, którzy przystąpią do rozmowy kwalifikacyjnej w celu potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie C1.
Ubiegający się o przyjęcie:
O przyjęciu na studia zadecyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie oceny z pracy dyplomowej, oceny z egzaminu dyplomowego oraz średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia. Wynik obliczany jest według wzoru: ocena z pracy dyplomowej x 0,25 + ocena z egzaminu dyplomowego x 0,25 + średnia ze studiów x 0,5 /3 (ocena z pracy dyplomowej oraz ocena z egzaminu dyplomowego stanowią po 25% ostatecznej oceny (łącznie 50%), średnia ze studiów stanowi 50% ostatecznej oceny). Kandydaci na studia, którzy nie posiadają oceny z pracy dyplomowej mogą przystąpić do rekrutacji. Otrzymany wynik jest dzielony przez 2. Pozycja na liście rankingowej jest obliczana na podstawie ocen ze studiów, o których mowa powyżej. Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższe wyniki w ramach ustalonego limitu miejsc.
DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ
Do kwalifikacji mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem licencjata w zakresie nauk humanistycznych lub jego odpowiednikiem. Kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim (wymagany poziom biegłości językowej w zakresie języka angielskiego określony w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego jako poziom C1). Celem rozmowy jest sprawdzenie merytorycznych kompetencji kandydata w zakresie dziedziny wiedzy, w obrębie której zamierza się specjalizować. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana w skali 2.0 (ocena negatywna), 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0. O przyjęciu na studia decyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie uzyskanych ocen. Na studia przyjęte zostaną osoby, które uzyskały najwyższe oceny w ramach ustalonego limitu.
Rekrutacja 2024/2025:
DYPLOM POLSKI
Do kwalifikacji mogą przystąpić absolwenci studiów pierwszego stopnia filologii angielskiej oraz absolwenci nauczycielskich kolegiów języków obcych legitymujący się dyplomem licencjata w zakresie filologii angielskiej, a także absolwenci innego dowolnego kierunków studiów legitymujący się dyplomem studiów wyższych, o ile znają język angielski na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwenci kierunku innego niż filologia angielska zobowiązani są udokumentować znajomość języka angielskiego na poziomie C1 (honorowane są certyfikaty językowe potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie C1, np. CAE University of Cambridge, ELSA, IELTS, TELC czy TOEFL English C1). Przyjmowani mogą też być kandydaci, którzy przystąpią do rozmowy kwalifikacyjnej w celu potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie C1.
Ubiegający się o przyjęcie:
a) przedkładają dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku anglistyka/filologia angielska lub zaświadczenie wystawione przez dziekanat zawierające ocenę z egzaminu dyplomowego oraz średnią ocen ze studiów uzyskane na studiach pierwszego stopnia,
b) przedkładają certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie C1 (dotyczy jedynie absolwentów kierunków innych niż filologia angielska),
c) przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej. Rozmowa oceniana jest w skali od 2-5 punktów. Za pozytywny przebieg rozmowy uznaje się uzyskanie co najmniej 3 punktów (dotyczy wyłącznie absolwentów kierunków innych niż filologia angielska, którzy nie posiadają certyfikatu języka potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1).
O przyjęciu na studia zadecyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie oceny z egzaminu dyplomowego oraz średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia. Wynik obliczany jest według wzoru: ocena z egzaminu dyplomowego + średnia ze studiów/2 (obydwie części stanowią 50% ostatecznej oceny). Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższe oceny w ramach ustalonego limitu miejsc.
DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ
Do kwalifikacji mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem licencjata w zakresie nauk humanistycznych lub jego odpowiednikiem. Kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim (wymagany poziom biegłości językowej w zakresie języka angielskiego określony w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego jako poziom C1). Celem rozmowy jest sprawdzenie merytorycznych kompetencji kandydata w zakresie dziedziny wiedzy, w obrębie której zamierza się specjalizować. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana w skali 2.0 (ocena negatywna), 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0. O przyjęciu na studia decyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie uzyskanych ocen. Na studia przyjęte zostaną osoby, które uzyskały najwyższe oceny w ramach ustalonego limitu.
Dokumenty:
I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽
Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);
II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽
Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;
III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽
Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”
IV. Złożenie dokumentów 🔽
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽
Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:
- zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG, do 2,5 MB.
- zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.
Uwaga! Zdjęcie w systemie jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!
VI. Tryb odwołania od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽
TRYB ODWOŁANIA OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA
Obywatele Polski
Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.
Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:
• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)
na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław
Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 uchwały Nr 171/2023 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2024/2025 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.
Cudzoziemcy
Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław
Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.
Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in full-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2024/2025
Kierunek studiów
|
Łączny limit
|
obywatele
|
obywatele polscy
|
CUDZOZIEMCY
|
limit minimalny
|
---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 130 | 115 | 10 | 5 | 50 |
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) | 50 | 25 | 25 | 10 | |
ANGLISTYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 15 |
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU | 40 | 35 | 3 | 2 | 18 |
ARCHEOLOGIA | 45 | 40 | 3 | 2 | 15 |
ASTRONOMIA | 15 | 10 | 2 | 3 | 10 |
ASTROPHYSCIS | 25 | 5 | 3 | 17 | 10 |
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE | 80 | 60 | 10 | 10 | 15 |
BIOLOGIA | 70 | 65 | 2 | 3 | 12 |
BIOLOGIA, specjalność INTEGRATIVE BIODIVERSITY (w j. angielskim) | 15 | 11 | 10 | ||
BIOTECHNOLOGIA | 35 | 30 | 2 | 3 | 10 |
CHEMIA | 120 | 112 | 4 | 4 | 10 |
CHEMIA specjalność: Advanced Synthesis in Chemistry (studia w języku angielskim) | 24 | 4 | 20 | 10 | |
CHEMIA MEDYCZNA | 30 | 26 | 2 | 2 | 10 |
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA | 24 | 20 | 2 | 2 | 10 |
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) | 50 | 30 | 5 | 15 | 11 |
CULTURE, THOUGHT, HUMANITY | 30 | 4 | 3 | 23 | 10 |
DATA SCIENCE | 15 | 7 | 1 | 7 | 10 |
DYPLOMACJA EUROPEJSKA | 50 | 40 | 5 | 5 | 15 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 70 | 58 | 6 | 6 | 20 |
EASTERN EUROPEAN JEWISH STUDIES | 20 | 10 | 10 | 10 | |
EKONOMIA | 150 | 120 | 5 | 25 | 50 |
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA | 40 | 35 | 3 | 2 | 12 |
ETYKA | 30 | 20 | 5 | 5 | 10 |
EUROPEISTYKA, specjalność: EU POLITICS (w j. angielskim) | 25 | 5 | 20 | 10 | |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 70 | 60 | 5 | 5 | 15 |
FILOLOGIA INDYJSKA | 18 | 16 | 1 | 1 | 10 |
FILOLOGIA POLSKA | 125 | 105 | 10 | 10 | 15 |
FILOZOFIA | 35 | 25 | 5 | 5 | 10 |
FIZYKA | 25 | 17 | 3 | 5 | 10 |
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) | 15 | 1 | 1 | 13 | 10 |
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA | 34 | 30 | 2 | 2 | 12 |
GEOGRAFIA | 60 | 56 | 2 | 2 | 10 |
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) | 22 | 2 | 20 | 10 | |
GEOLOGIA | 60 | 50 | 5 | 5 | 10 |
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) | 24 | 4 | 20 | 10 | |
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) | 30 | 7 | 23 | 15 | |
GOSPODARKA PRZESTRZENNA | 30 | 28 | 1 | 1 | 10 |
HISTORIA | 70 | 64 | 3 | 3 | 15 |
HISTORIA SZTUKI | 40 | 34 | 1 | 5 | 15 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ | 25 | 19 | 3 | 3 | 12 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (PUBLIC HISTORY w j. angielskim) | 20 | 10 | 5 | 5 | 12 |
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYDZIEDZINOWE | 20 | 18 | 1 | 1 | |
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO | 28 | 24 | 2 | 2 | 18 |
INFORMATYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 10 |
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE | 25 | 20 | 2 | 3 | 12 |
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA | 50 | 40 | 5 | 5 | 10 |
JUDAISTYKA | 28 | 15 | 10 | 3 | 10 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 80 | 69 | 4 | 7 | 20 |
KULTUROZNAWSTWO | 40 | 35 | 2 | 3 | 20 |
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) | 70 | 35 | 35 | 10 | |
MASTER OF ECONOMICS AND FINANCE (w j. angielskim) | 70 | 35 | 35 | 10 | |
MATEMATYKA | 100 | 83 | 9 | 8 | 20 |
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) | 50 | 25 | 5 | 20 | 11 |
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) | 16 | 2 | 2 | 12 | 10 |
MIKROBIOLOGIA | 30 | 26 | 2 | 2 | 12 |
MUZYKOLOGIA | 20 | 18 | 1 | 1 | 10 |
NIDERLANDYSTYKA | 35 | 28 | 5 | 2 | 10 |
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE USŁUGAMI SPOŁECZNYMI | 60 | 54 | 4 | 2 | 15 |
OCHRONA ŚRODOWISKA | 50 | 46 | 2 | 2 | 10 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich | 100 | 98 | 1 | 1 | 15 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich | 75 | 73 | 1 | 1 | 15 |
POLITOLOGIA | 60 | 57 | 1 | 2 | 15 |
POLITICAL SCIENCE (w j. angielskim) | 40 | 15 | 25 | 10 | |
PROJEKTOWANIE MEDIÓW | 50 | 45 | 3 | 2 | 20 |
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE | 60 | 55 | 2 | 3 | 20 |
SLAWISTYKA | 100 | 80 | 10 | 10 | 20 |
SOCJOLOGIA | 60 | 52 | 4 | 4 | 15 |
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) | 60 | 8 | 52 | 10 | |
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA | 55 | 47 | 4 | 4 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 90 | 70 | 8 | 12 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) | 40 | 10 | 30 | 10 | |
STUDIA ROMANISTYCZNE | 70 | 64 | 3 | 3 | 24 |
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE | 26 | 24 | 1 | 1 | 10 |
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA | 50 | 45 | 3 | 2 | 22 |
TURYSTYKA | 22 | 19 | 1 | 2 | 10 |
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | 60 | 55 | 2 | 3 | 20 |
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM | 36 | 33 | 2 | 1 | 12 |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
anglistyka drugiego stopnia stacjonarne | 0 | 2450 EUR (w pierwszym roku); 2300 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years) |
Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim nie pobiera się od:
1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
a. cudzoziemca – obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, z późn. zm.), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
Adres | Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego |
---|---|
Instytut Filologii Angielskiej ul. Kuźnicza 21-22 50-138 Wrocław sala / pokój: 7 tel.: +48 71 375 2439 | 19, 20, 23 września 2024 r.; godz. 10.00-13.00 |
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców | Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna |
---|---|---|---|
Instytut Filologii Angielskiej ul. Kuźnicza 21-22, 50-138 Wrocław, sala 3A Data: 17 września 2024 godz.: 10.00 (rozmowa kwalifikacyjna w celu potwierdzenia znajomości języka angielskiego dla absolwentów innych kierunków niż wymienione w zasadach rekrutacji, którzy nie posiadają stosownego dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1) | Instytut Filologii Angielskiej ul. Kuźnicza 21-22, 50-138 Wrocław, sala 3A Data: 17 września 2024 godz.: 10.00 | Instytut Filologii Angielskiej ul. Kuźnicza 21-22, 50-138 Wrocław, sala 3A Data: 17 września 2024 godz.: 10.00 | stacjonarna |
Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽
Do kwalifikacji mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem licencjata w zakresie nauk humanistycznych lub jego odpowiednikiem. Kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim (wymagany poziom biegłości językowej w zakresie języka angielskiego określony w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego jako poziom C1). Celem rozmowy jest sprawdzenie merytorycznych kompetencji kandydata w zakresie dziedziny wiedzy, w obrębie której zamierza się specjalizować. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana w skali 2.0 (ocena negatywna), 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0. O przyjęciu na studia decyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie uzyskanych ocen. Na studia przyjęte zostaną osoby, które uzyskały najwyższe oceny w ramach ustalonego limitu.
UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B1.
Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę ocen z dyplomu oraz nie przelicza ocen z dyplomu. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.
Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”
Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽
Dokumenty wymagane przy rekrutacji:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
- dyplom uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania nostryfikacyjnego,
- apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
- tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1,
- decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)
- dokument uprawniający do studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat (jeżeli dotyczy)
Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Legalizacja dyplomu, apostille 🔽
Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.
Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.
Legalizacji dyplomu może dokonać:
- konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
- akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.
Apostille
Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej
Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj
Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽
Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:
- osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
- osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
- konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
- akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)
Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽
Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:
- zaświadczenie potwierdzające ukończenie rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostce posiadającej akredytację Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) co najmniej na poziomie biegłości językowej B1 (https://nawa.gov.pl/jezyk-polski/akredytacja-nawa),
- certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej B1, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
- świadectwo dojrzałości lub dyplom szkoły wyższej, wydane na zakończenie kształcenia w języku polskim w systemie edukacji Rzeczypospolitej Polskiej,
- dyplom IB lub EB jeżeli jest na nim wynik egzaminu z języka polskiego,
- świadectwo/dyplom dwujęzyczny, jeżeli jednym z języków wydania jest język polski,
- zaświadczenie lub certyfikat wydany przez podmiot wskazany przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego na liście podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego (Lista podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego),
- potwierdzenia ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata/finalisty stopnia centralnego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.
Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:
- zezwolenie na pobyt stały,
- Kartę Polaka,
- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
- uzyskane w Polsce świadectwo dojrzałości,
- uzyskany w Polsce dyplom ukończenia studiów wyższych.
UWAGA! Skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego powinien być zamieszczony w systemie IRK.
Opłaty 🔽
Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.
Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.
Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim 🔽
Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim dotyczy:
1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
a. cudzoziemca – obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, z późn. zm. 8), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
Uwaga: wymienione powyżej osoby nie są zwolnione z opłat za powtarzanie zajęć oraz za zajęcia nieobjęte programem studiów.
Ponadto, cudzoziemcom wymienionym w punkcie 1 nie przysługuje prawo do stypendium socjalnego.
UWAGA! Jeżeli obywatel Ukrainy przybył do Polski po 24.02.2022 r i posiada status ochrony czasowej to w oparciu o art. 324 ust. 2 pkt 4 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce na czas posiadania uprawnienia studia stacjonarne w języku polskim są bezpłatne.
Informacje dodatkowe 🔽
REKRUTACJA
Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata
AKADEMIKI
Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/
STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE
Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/
Wydział Filologiczny
pl. Biskupa Nankiera 15, 50-140 Wrocław
tel. +48 71 375 22 25, +48 71 375 25 13, +48 71 375 28 05, +48 71 375 22 35
fax +48 71 343 30 29
Dziekanat Studiów Stacjonarnych
poniedziałek, środa, piątek: 10.00–14.00
czwartek: 11.00–15.00
Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
tel. +48 71 375 24 39
ireneusz.kubon@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 26 20
grzegorz.jakubiszyn@uwr.edu.pl
Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem polskim
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
oraz dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.