Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA

II stopnia stacjonarne

Opis kierunku:

Marka ma największą moc. Poznaj zasady skutecznej komunikacji i wykorzystaj swoją kreatywność.

Komunikacja wizerunkowa to nowoczesny i unikatowy w skali kraju kierunek, który uczy, jak z głową tworzyć komunikację (przede wszystkim – marketingową) i patrzeć na nią całościowo.

Komunikacja wizerunkowa to kierunek dla wszystkich, którzy chcą:

  • kreować dobre marki i dobrze je promować,
  • profesjonalnie zarządzać wizerunkiem produktów, usług, miejsc, pracodawców, organizacji zaangażowanych i/lub osób,
  • projektować skuteczną i kreatywną komunikację marketingową,
  • aranżować pozytywne doświadczenia klientów i użytkowników.

Zajęcia na Komunikacji wizerunkowej rozwijają kompetencje:

  • badawcze – umiejętność pogłębionego analizowania marek i ich komunikacji, a także potrzeb i zachowań konsumentów/użytkowników z wykorzystaniem ilościowych i jakościowych metod badawczych,
  • strategiczne – umiejętność wyznaczania komunikacyjnych i wizerunkowych celów dla marek (i innych projektów), a także skutecznych sposobów realizacji tych celów z wykorzystaniem różnych narzędzi dotarcia, mediów i ich zawartości, w ramach działań punktowych lub kompleksowych kampanii,
  • kreatywne – umiejętność tworzenia kreatywnych i artystycznych konceptów komunikacji oraz konkretnych przekazów tekstowych i graficznych (m.in. system identyfikacji wizualnej, reklama, komunikacja w social mediach).

Absolwenci/tki Komunikacji wizerunkowej realizują się przede wszystkim:

  • jako twórcy/czynie swoich marek osobistych oraz własnych marek produktów/usług i inicjatyw,
  • w creative industries jako osoby zajmujące się – w ramach indywidualnej działalności lub pracy w branżowych agencjach – markami i komunikacją marketingową (w tym reklamą), doradztwem/consultingiem wizerunkowym, user i customer experience, copywritingiem i graphic designem, kulturą organizacji i komunikacją wewnętrzną, mediami (w tym digital i social mediami), badaniami rynku i badaniami konsumentów/użytkowników,
  • w działach marketingu, komunikacji i promocji w organizacjach komercyjnych, publicznych i pozarządowych (przykładowe role: brand manager/ka, specjalista/ka ds. marketingu/komunikacji, specjalista/ka human resources, specjalista/ka employer branding, project manager/ka).

Oferowane specjalności:

Sprawdź również:

Rekrutacja 2025/2026:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich dowolnego kierunku studiów. Ubiegający się o przyjęcie obowiązkowo przedkładają pisemny projekt pracy badawczej zawierający:

  • sformułowanie i uzasadnienie problemu badawczego (czyli pytanie, na które kandydat szuka odpowiedzi) oraz osadzenie go w kontekście współczesnych badań);
  • zarys podstaw teoretycznych pracy;
  • wstępne sformułowanie tezy i wnioski (wnioskiem nie może być stwierdzenie oczywiste ani argument, który został wcześniej udowodniony);
  • szczegółowe pytania, na które kandydat będzie szukał odpowiedzi w planowanej pracy badawczej;
  • bibliografię (spis literatury) odnoszącą się do problematyki pracy badawczej (co najmniej 10 pozycji).
  • Objętość projektu nie może przekroczyć dwóch stron wydruku komputerowego (czcionka 12, interlinia 1,5).

    O miejscu na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych za:

  • obowiązkowo przedkładany projekt pracy badawczej (0–10 punktów);
  • oceny z dyplomu pierwszego stopnia/magisterskiego (1–5 punktów – liczba punktów odpowiada ocenie na dyplomie, kandydaci z oceną na dyplomie powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów):
  • 3,0–1 pkt.

    3,5–2 pkt.

    4,0–3 pkt.

    4,5–4 pkt.

    5,0–5 pkt.

  • średniej ze studiów pierwszego stopnia/magisterskich (liczba punktów odpowiada średniej, kandydaci ze średnią powyżej 5,0 uzyskują 5 punktów):
  • 3,0–3,49–1 pkt.

    3,5–3,99–2 pkt.

    4,0–4,49–3 pkt.

    4,5–5,0–5 pkt.

    Przyjęte zostaną osoby z najwyższą wyliczoną punktacją w ramach ustalonego limitu przyjęć.

    DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

    Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

     

     


     

     


     

    L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

     

    TERMINY

    I NABÓR
    1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 2 czerwca 2025
    2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
    (decyduje data wykonania przelewu)
    15 lipca 2025
    3 Postępowanie rekrutacyjne
    /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
    16, 17, 18 lipca 2025
    4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
    18 lipca 2025
    5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
    (nie decyduje data stempla pocztowego)
    21, 22, 23 lipca 2025
    6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
    24 lipca 2025
    II NABÓRw ramach limitu wolnych miejsc
    1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 30 lipca 2025
    2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
    (decyduje data wykonania przelewu)
    15 września 2025
    3 Postępowanie rekrutacyjne
    /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
    16, 17 września 2025
    4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
    17 września 2025
    5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
    (nie decyduje data stempla pocztowego)
    18, 19 września 2025
    6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
    (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
    22 września 2025

    Dokumenty:

    I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽

    Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
    2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
    3. kserokopii suplementu do dyplomu z informacją o średniej ze studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez WKR lub zaświadczenia wystawionego przez dziekanat z informacją o średniej ocen ze studiów (dotyczy wyłącznie kandydatów, którzy składają dokumenty na kierunek studiów dla którego w zasadach rekrutacji określono wymóg potwierdzenia średniej ze studiów);

    II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

    Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
    2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
    3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;

    III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

    Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


    IV. Złożenie dokumentów 🔽

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


    V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

    Kandydat zamieszcza w systemie IRK plik ze zdjęciem do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) zgodny z wymaganiami wskazanymi w systemie IRK.

    Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!


    VI. Odwołanie od decyzji o nieprzyjęciu na studia/ Odwołanie się od wyników matury 🔽

    ODWOŁANIE OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA

    Od decyzji o nieprzyjęciu na studia kandydat może złożyć odwołanie (obywatele polscy) lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (cudzoziemcy).

    Podstawą odwołania/wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.

    Obywatele polscy

    Kandydat składa odwołanie w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):

    Uniwersytet Wrocławski,
    Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
    Plac Uniwersytecki 1
    50-137 Wrocław

    Cudzoziemcy

    Kandydat składa wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):

    Uniwersytet Wrocławski,
    Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
    Plac Uniwersytecki 1
    50-137 Wrocław

    ODWOŁANIE SIĘ OD WYNIKÓW MATURY

    W przypadku, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony, kandydat może złożyć wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku.

    Kandydat składa wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku przy kwalifikacji na studia wraz z nowym świadectwem dojrzałości lub potwierdzoną notarialnie kopią nowego świadectwa dojrzałości, uwzględniającego podwyższony wynik egzaminu maturalnego osobiście lub wysłać pocztą na adres:

    Uniwersytet Wrocławski,
    Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
    Plac Uniwersytecki 1
    50-137 Wrocław

    Rozpatrywane będą wnioski złożone w terminie do 30 września 2025 roku.

    Wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie pod warunkiem, że kandydat brał udział w rekrutacji i zarejestrował się w systemie IRK zgodnie z harmonogramem, a po weryfikacji wyników matury uzyskał co najmniej tyle samo punktów rekrutacyjnych co ostatnia osoba z listy rankingowej, która została przyjęta na ten kierunek.


    Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

    Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2025/2026
    Limit of places in full-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2025/2026

    Kierunek studiów
    Study programme
    Łączny limit
    total number
    obywatele
    polscy
    DYPLOM POLSKI
    polish citizen
    polish diploma
    obywatele polscy
    DYPLOM ZAGRANICZNY
    polish citizens
    foreign diploma
     

    CUDZOZIEMCY
    FOREIGNERS
    limit minimalny
    minimum limit
    ADMINISTRACJA  130 115 10 5  50
    ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 20
    ANGLISTYKA 60 50 5 5 20
    ARCHEOLOGIA 45 40 3 2 20
    ASTRONOMIA 20 15 2 3 18
    ASTROPHYSCIS (studia w j. angielskim) 25 5 3 17 10
    BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 90 70 10 10 20
    BIOLOGIA 70 65 2 3 20
    BIOLOGIA, specjalność INTEGRATIVE BIODIVERSITY (studia w j. angielskim) 12 3 9 10
    BIOTECHNOLOGIA 40 35 2 3 20
    CHEMIA 120 112 4 4 20
    CHEMIA specjalność: Advanced Synthesis in Chemistry (studia w języku angielskim) 24 4 20 10
    CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 20
    CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 20
    COMMUNICATION MANAGEMENT (studia w j. angielskim) 50 30 5 15 11
    CULTURE, THOUGHT, HUMANITY (studia w j. angielskim) 30 4 3 23 12
    DYPLOMACJA EUROPEJSKA 55 45 5 5 20
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 70 58 6 6 20
    EKONOMIA  150 120 5 25 50
    ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 40 35 3 2 20
    ETYKA 30 20 5 5 20
    EUROPEISTYKA, specjalność: EU POLITICS (studia w j. angielskim) 30 2 28 12
    FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 20
    FILOLOGIA POLSKA 125 105 10 10 20
    FILOZOFIA 35 27 3 5 20
    FIZYKA 25 17 3 5 20
    FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 15 1 1 13 10
    GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 45 41 2 2 20
    GEOGRAFIA 60 56 2 2 20
    GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (studia w j. angielskim) 22 2 20 10
    GEOLOGIA 60 50 5 5 20
    GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (studia w j. angielskim) 24 4 20 10
    GERMANISTYKA STOSOWANA 25 20 2 3 15
    GLOBAL COMMUNICATION (studia w j. angielskim) 30 7 23 15
    GOSPODARKA PRZESTRZENNA 30 28 1 1 20
    HISTORIA 70 64 3 3 20
    HISTORIA SZTUKI 40 34 1 5 20
    HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 25 19 3 3 20
    INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYDZIEDZINOWE 20 18 1 1 18
    INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 30 26 2 2 20
    INFORMATYKA 60 50 5 5 20
    INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 25 20 2 3 20
    INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 15
    JUDAISTYKA 28 15 10 3 20
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 80 69 4 7 20
    KLIMATOLOGIA I OCHRONA ATMOSFERY Z ELEMENTAMI SZTUCZNEJ INTELIGENCJI 20 18 1 1 20
    KULTUROZNAWSTWO 40 35 2 3 20
    LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (studia w j. angielskim) 70  35 35 20
    MASTER OF ECONOMICS AND FINANCE (w j. angielskim) 70 35 35 20
    MATEMATYKA 100 83 9 8 20
    MEDIA CONTENT CREATION (studia w j. angielskim) 50 25 5 20 11
    MEDICAL BIOTECHNOLOGY (studia w j. angielskim) 16 2 2 12 (w tym 1 stypendysta NAWY) 10
    MIKROBIOLOGIA 45 41 2 2 20
    MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 20
    NIDERLANDYSTYKA 35 28 5 2 20
    ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE USŁUGAMI SPOŁECZNYMI 60 54 4 2 20
    OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 20
    PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
    POLITOLOGIA 60 57 1 2 20
    POLITICAL SCIENCE  (studia w j. angielskim) 40 15 25 12
    PROJEKTOWANIE MEDIÓW 60 55 3 2 20
    PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 60 55 2 3 20
    SLAWISTYKA 100 75 10 15 20
    SOCJOLOGIA 60 52 4 4 20
    SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (studia w  j. angielskim) 60 8 52 12
    SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 60 52 4 4 20
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 10 10 20
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (studia w j. angielskim) 50 15 35 15
    STUDIA EDUKACYJNE 75 73 1 1 40
    STUDIA ROMANISTYCZNE 70 64 3 3 24
    STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE 26 24 1 1 20
    SZTUCZNA INTELIGENCJA 20 18 1 1 20
    SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA 48 43 3 2 20
    TURYSTYKA 30 28 1 1 20
    ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 58 1 1 20
    ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 60 55 2 3 20
    ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 36 33 2 1 20
    ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 58 1 1 20

     

    kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
    komunikacja wizerunkowa drugiego stopnia stacjonarne02450 EUR (w pierwszym roku); 2300 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

    Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim nie pobiera się od:

    1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, ze zm.), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    3. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    4. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
    5. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    6. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 127, 137a, 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    7. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
    8. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
    9. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem) obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
    10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    11. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    12. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
    1. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
    AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
    Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów
    ul. Św. Jadwigi 3/4, 50-266 Wrocław
    sala / pokój: 23 i 24
    tel.: +48 71 375 21 48 wyłącznie podczas dyżurów WKR
    tel. +48 71 375 21 62 Dziekanat WKSM
    tel. +48 71 375 21 66 Sekretariat WKSM
    I NABÓR
    21, 22 lipca 2025 godz. 9-15,
    23 lipca 2025 r.; godz. 9-18
    II NABÓR - w ramach limitu wolnych miejsc
    18 września 2025 r. godz. 9-15,
    19 września 2025 r., godz.9-18
    Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiówTermin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna
    Ubiegający się o przyjęcie obowiązkowo przedkładają projekt pracy badawczejWydział Komunikacji Społecznej i Mediów
    ul. Św. Jadwigi 3/4, Wrocław, sala nr 23 i 24.

    I NABÓR
    Data: 16-18 lipca 2025
    godz.: 9-15
    II NABÓR
    Data: 16-17 września 2025 r.
    godz.: 9-15
    Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów
    ul. Św. Jadwigi 3/4, Wrocław, sala nr 23 i 24.

    I NABÓR
    Data: 16-18 lipca 2025
    godz.: 9-15
    II NABÓR
    Data: 16-17 września 2025 r.
    godz.: 9-15
    stacjonarna (z możliwością rozmowy zdalnej)
    Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽

    Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw wiedzy o mediach, Polsce i świecie współczesnym. Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0-5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.
    Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

    UWAGA!
    Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B2.

    Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę ocen z dyplomu oraz nie przelicza ocen z dyplomu. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.

    Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.


    Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

    Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


    Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

    Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

    • podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu i podpisane przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
    • dyplom uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez Dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia;,
    • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
    • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
    • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B2,
    • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)
    • dokument uprawniający do studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat (jeżeli dotyczy)

    Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.


    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


    Legalizacja dyplomu, apostille, informacja Dyrektora NAWA 🔽

    Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.

    Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.

    Legalizacji dyplomu może dokonać:

    • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
    • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.

    Apostille

    Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

    Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

    Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj

    Zgodnie z Ustawą z dnia 24 kwietnia 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw od 1.07.2025 r. będzie wymagana pisemna informacja Dyrektora NAWA, potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, którą można pozyskać poprzez zalogowanie się w systemie SYRENA.
    Jest ona obowiązkowa dla dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1 (PSWiN), a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1 (PSWiN), albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa.


    Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

    Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

    1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
    2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
    3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
    4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

    Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

    Zgodnie z Ustawą z dnia 24 kwietnia 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw wymagany poziom znajomości języka polskiego to B2.
    Rodzaje dokumentów poświadczających znajomość języka polskiego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 zostaną wskazane w Rozporządzeniu Ministra Nauki w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach (rozporządzenie w trakcie przygotowania).


    Opłaty 🔽

    Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

    Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
    Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
    Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
    Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


    Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim 🔽

    Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim dotyczy:
    1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    a. cudzoziemca – obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, z późn. zm. 8), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
    4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 127, 137a, 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
    7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
    8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
    9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
    11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
    12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

    Uwaga: wymienione powyżej osoby nie są zwolnione z opłat za powtarzanie zajęć oraz za zajęcia nieobjęte programem studiów.

    Ponadto, cudzoziemcom wymienionym w punkcie 1 nie przysługuje prawo do stypendium socjalnego.

    UWAGA! Jeżeli obywatel Ukrainy przybył do Polski po 24.02.2022 r i posiada status ochrony czasowej to w oparciu o art. 324 ust. 2 pkt 4 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce na czas posiadania uprawnienia studia stacjonarne w języku polskim są bezpłatne.


    Informacje dodatkowe 🔽

    REKRUTACJA

    Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata

    AKADEMIKI

    Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/

    STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE

    Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/


    Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów

    Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
    rekrutacja.wksm@uwr.edu.pl
    tel. +48 71 375 21 62
    tel. +48 71 375 79 00, tel. +48 71 375 79 03, tel.+48 71 375 21 62, tel. +48 71 375 21 66

    Prosimy o podawanie w tytule e-maila nazwy kierunku studiów – usprawni to udzielenie odpowiedzi na pytanie.

    Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem polskim
    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

    oraz dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą

    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

     

    Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)

    informacja zostanie podana w czerwcu 2022

    Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.