PEDAGOGIKA
II stopnia zaoczne
Opis kierunku:
Sprawdź również:
- pedagogikę I stopnia w formie stacjonarnej
- pedagogikę II stopnia w formie stacjonarnej
- pedagogikę II stopnia w formie zaocznej
Jeśli chcesz pomagać dzieciom, młodzieży i dorosłym w osiągnięciu ich optymalnego poziomu rozwoju – wybierz pedagogikę.
Podczas studiów zdobędziesz ogólną wiedzę społeczną i humanistyczną m.in. z zakresu psychologii, historii, socjologii i filozofii oraz szczegółową wiedzę pedagogiczną. Poznasz współczesne teorie pedagogiczne, dowiesz się, na czym polega rozwój człowieka (psychiczny, społeczny, biologiczny i kulturowy), jak wspomagać ten rozwój i jakie instytucje mogą być pomocne w tym zakresie.
Możliwość samodzielnego wyboru specjalności umożliwi Ci rozwój zgodny z Twoimi oczekiwaniami i predyspozycjami. W trakcie studiów dowiesz się, jak pracować z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi – diagnozować ich potrzeby oraz opracowywać plan działań wspomagający ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie.
Specjalności:
Dla absolwentów studiów licencjackich kierunków pedagogicznych i nauczycielskich:
- animacja społeczno-kulturalna
- edukacja dorosłych i marketing społeczny
- pedagogika opiekuńcza z terapią
- poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna
- poradnictwo rodzinne
- poradnictwo zawodowe i coaching kariery
- resocjalizacja
Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczebności osób nią zainteresowanych. O liczebności grup decydują bezpośrednio instytuty.
Co po studiach
Po studiach uzyskasz pełne kwalifikacje pedagogiczne.
W zależności od ukończonej specjalności oferowanej dla absolwentów studiów licencjackich kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, znajdziesz zatrudnienie w przedszkolach, szkołach, placówkach socjalizacyjnych, interwencyjnych, edukacyjno-terapeutycznych, adopcyjnych oraz placówkach kultury. Znajdziesz pracę także w różnego rodzaju poradniach (m.in. rodzinnych, wychowawczych, specjalistycznych), organizacjach, stowarzyszeniach, administracji państwowej i samorządowej, a także w firmach szkoleniowych, działach personalnych i działach ds. rozwoju kadr (HR).
Koła naukowe
W Instytucie Pedagogiki UWr. działają:
– SKN Pedagogów Life Designing,
– IKN Pedagogów Variograf,
– SKN Pedagogów „Do zadań SPEcjalnych”,
– KNS Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej „Zielone Wzgórze”.
Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę
Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Pedagogiki oraz Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych.
Rekrutacja 2025/2026:
Absolwenci studiów licencjackich kierunków pedagogicznych i nauczycielskich
DYPLOM POLSKI
Warunkiem przyjęcia na studia jest posiadanie dyplomu licencjackiego kierunków pedagogicznych, nauczycielskich. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów w ramach ustalonego limitu miejsc.
DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ
Warunkiem dopuszczenia do rozmowy kwalifikacyjnej jest dyplom licencjacki kierunków pedagogicznych, nauczycielskich. Podstawą kwalifikacji na studia jest rozmowa kwalifikacyjna oceniająca kompetencje pedagogiczne kandydatów. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana będzie w skali 0-20 punktów. Na studia przyjęte zostaną osoby, które zgodnie z listą rankingową uzyskają najwyższą liczbę punktów, w ramach ustalonego limitu przyjęć.
HARMONOGRAM REKRUTACJI NA STUDIA
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO:
PEDAGOGIKA (WYDZIAŁ NAUK HISTORYCZNYCH I PEDAGOGICZNYCH)
l.p. | ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO | terminy |
I NABÓR | ||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 1 lipca 2025 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
21 lipca 2025 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
22, 23 lipca 2025
|
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
24 lipca 2025 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
25, 28, 29 lipca 2025 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
30 lipca 2025
|
II NABÓR – w ramach limitu wolnych miejsc | ||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 5 sierpnia 2025 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
19 września 2025 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
22 września 2025 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
23 września 2025 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
24, 25 września 2025 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
26 września 2025 |
Dokumenty:
I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽
Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- kserokopii suplementu do dyplomu z informacją o średniej ze studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez WKR lub zaświadczenia wystawionego przez dziekanat z informacją o średniej ocen ze studiów (dotyczy wyłącznie kandydatów, którzy składają dokumenty na kierunek studiów dla którego w zasadach rekrutacji określono wymóg potwierdzenia średniej ze studiów);
II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽
Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;
III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽
Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”
IV. Złożenie dokumentów 🔽
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽
Kandydat zamieszcza w systemie IRK plik ze zdjęciem do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) zgodny z wymaganiami wskazanymi w systemie IRK.
Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!
VI. Odwołanie od decyzji o nieprzyjęciu na studia/ Odwołanie się od wyników matury 🔽
ODWOŁANIE OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA
Od decyzji o nieprzyjęciu na studia kandydat może złożyć odwołanie (obywatele polscy) lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (cudzoziemcy).
Podstawą odwołania/wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.
Obywatele polscy
Kandydat składa odwołanie w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
Plac Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław
Cudzoziemcy
Kandydat składa wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
Plac Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław
ODWOŁANIE SIĘ OD WYNIKÓW MATURY
W przypadku, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony, kandydat może złożyć wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku.
Kandydat składa wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku przy kwalifikacji na studia wraz z nowym świadectwem dojrzałości lub potwierdzoną notarialnie kopią nowego świadectwa dojrzałości, uwzględniającego podwyższony wynik egzaminu maturalnego osobiście lub wysłać pocztą na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
Plac Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław
Rozpatrywane będą wnioski złożone w terminie do 30 września 2025 roku.
Wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie pod warunkiem, że kandydat brał udział w rekrutacji i zarejestrował się w systemie IRK zgodnie z harmonogramem, a po weryfikacji wyników matury uzyskał co najmniej tyle samo punktów rekrutacyjnych co ostatnia osoba z listy rankingowej, która została przyjęta na ten kierunek.
Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.
Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2025/2026
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2025/2026
Kierunek studiów
|
ŁĄCZNY limit
|
obywatele polscy
|
obywatele polscy
|
CUDZOZIEMCY
|
limit minimalny
|
---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 120 | 105 | 5 | 10 | 35 |
ANGLISTYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 20 |
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE | 50 | 30 | 10 | 10 | 20 |
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) | 50 | 30 | 5 | 15 | 11 |
CHEMIA | 40 | 36 | 2 | 2 | 20 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 50 | 35 | 7 | 8 | 20 |
EKONOMIA | 120 | 105 | 5 | 10 | 35 |
ETYKA | 25 | 15 | 5 | 5 | 20 |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 70 | 60 | 5 | 5 | 20 |
FILOLOGIA POLSKA | 50 | 35 | 10 | 5 | 20 |
FILOZOFIA | 25 | 15 | 5 | 5 | 20 |
GERMANISTYKA STOSOWANA | 25 | 20 | 2 | 3 | 15 |
HISTORIA | 30 | 24 | 3 | 3 | 20 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 160 | 143 | 7 | 10 | 20 |
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY | 100 | 90 | 5 | 5 | 60 |
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA | 250 | 225 | 10 | 15 | 50 |
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) | 50 | 25 | 5 | 20 | 11 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich | 75 | 73 | 1 | 1 | 20 |
PROJEKTOWANIE MEDIÓW | 70 | 65 | 3 | 2 | 20 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 50 | 30 | 10 | 10 | 20 |
STUDIA EDUKACYJNE | 50 | 48 | 1 | 1 | 40 |
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA | 32 | 27 | 3 | 2 | 20 |
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA | 30 | 28 | 1 | 1 | 20 |
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | 50 | 45 | 2 | 3 | 20 |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 30 | 28 | 1 | 1 | 20 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
pedagogika drugiego stopnia zaoczne | 6300 PLN | 6300 PLN |
Adres | Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego |
---|---|
Instytut Pedagogiki ul. Dawida 1 50-527 Wrocław sala / pokój: 24 tel.: +48 695 651 975 (w terminie przyjmowania dokumentów), 71 367-20-01 wew. 182 | I NABÓR 25, 28, 29 lipca 2025 r.; godz. 9:00-13:00 II NABÓR - w ramach limitu wolnych miejsc 24, 25 września 2025 r.; godz. 9:00-13:00 |
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców | Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna |
---|---|---|---|
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (konkurs dyplomów) | Instytut Pedagogiki, ul. Dawida 1, Wrocław, sala 44 I nabór Data: 22 lipca 2025 r. Godzina: 9:00 II nabór - w ramach limitu wolnych miejsc Data: 22 września 2025 r. Godzina: 9:00 | Instytut Pedagogiki, ul. Dawida 1, Wrocław, sala 44 I nabór Data: 22 lipca 2025 r. Godzina: 9:00 II nabór - w ramach limitu wolnych miejsc Data: 22 września 2025 r. Godzina: 9:00 | stacjonarna (z możliwością rozmowy zdalnej) |
Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽
dla absolwentów studiów licencjackich kierunków pedagogicznych i nauczycielskich:
Warunkiem dopuszczenia do rozmowy kwalifikacyjnej jest dyplom licencjacki kierunków pedagogicznych, nauczycielskich. Podstawą kwalifikacji na studia jest rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w oparciu o podręcznik akademicki pt.: Pedagogika t. 1,2 Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Warszawa 2003. Oceniane będą: samodzielność myślenia, umiejętność rozumienia i analizy tekstów oraz kompetencje pedagogiczne.
Rozmowa kwalifikacyjna oceniana będzie w skali 0-20 punktów. Do pozytywnego uzyskania rozmowy kwalifikacyjnej wymagane jest uzyskanie 11 punktów.
Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.
UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B2.
Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę ocen z dyplomu oraz nie przelicza ocen z dyplomu. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.
Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”
Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽
Dokumenty wymagane przy rekrutacji:
- podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu i podpisane przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
- dyplom uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez Dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia;,
- apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
- tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B2,
- decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)
Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Legalizacja dyplomu, apostille, informacja Dyrektora NAWA 🔽
Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.
Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.
Legalizacji dyplomu może dokonać:
- konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
- akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.
Apostille
Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej
Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj
Zgodnie z Ustawą z dnia 24 kwietnia 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw od 1.07.2025 r. będzie wymagana pisemna informacja Dyrektora NAWA, potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, którą można pozyskać poprzez zalogowanie się w systemie SYRENA.
Jest ona obowiązkowa dla dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1 (PSWiN), a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1 (PSWiN), albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa.
Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽
Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:
- osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
- osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
- konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
- akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)
Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽
Zgodnie z Ustawą z dnia 24 kwietnia 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw wymagany poziom znajomości języka polskiego to B2.
Rodzaje dokumentów poświadczających znajomość języka polskiego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 zostaną wskazane w Rozporządzeniu Ministra Nauki w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach (rozporządzenie w trakcie przygotowania).
Opłaty 🔽
Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.
Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.
Informacje dodatkowe 🔽
REKRUTACJA
Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata
AKADEMIKI
Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/
STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE
Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/
Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
rekrutacja.wnhp@uwr.edu.pl
tel. + 48 71 367 20 01 wew. 182 lub 114
Prosimy o podawanie w tytule e-maila nazwy kierunku studiów – usprawni to udzielenie odpowiedzi na pytanie.
– dla absolwentów studiów licencjackich kierunków pedagogicznych i nauczycielskich
– dla absolwentów studiów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich
Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą
dla absolwentów studiów licencjackich kierunków pedagogicznych i nauczycielskich:
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą
dla absolwentów studiów licencjackich kierunków niepedagogicznych
i nienauczycielskich:
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.