Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

PEDAGOGIKA SPECJALNA

jednolite magisterskie zaoczne

Opis kierunku:

Jeśli interesujesz się wsparciem, terapią, edukacją, pomocą, resocjalizacją i rehabilitacją – pedagogika specjalna jest kierunkiem dla Ciebie!

Pedagogika specjalna koncentruje się na człowieku w każdej fazie jego rozwoju. Z tego powodu na studiach będziesz rozwijać się wyjątkowo wszechstronnie. Poznasz problematykę osób z niepełnosprawnością, chorobą przewlekłą, niedostosowaniem społecznym. W ostatnich latach znacząco zwiększyło się społeczne zainteresowanie tą dziedziną wsparcia, w ślad za czym wzrosło zapotrzebowanie na odpowiednich specjalistów.

Studia te będą od Ciebie wymagać zarówno osobistego zaangażowania i chęci pomocy, jak i solidnego wykształcenia merytorycznego oraz zdobywania różnorodnych umiejętności, w tym odkrywania własnego potencjału czy pokonywania różnorodnych trudności.

Specjalność:

  • edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

Co po studiach

Pedagodzy specjalni znajdują najczęściej zatrudnienie w publicznych i niepublicznych placówkach edukacyjnych, w których uczą się dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Po tych studiach możesz także znaleźć pracę jako nauczyciel, wychowawca, opiekun czy animator.

Koła naukowe

Na kierunku działa KNS Pedagogiki ETNO, IKN VARIOGRAF, KN Resocjalizacji „Inwersja”, SKN Pedagogów Life Designing. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Pedagogiki oraz Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych.

Rekrutacja 2023/2024:

NOWA MATURA (zdawana w latach 2002, 2005–2023)

  • W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z trzech dowolnych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.
  • Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany będzie wynik korzystniejszy.

STARA MATURA (zdawana do 2004 roku włącznie)

Ranking sumy ocen z dwóch dowolnych pisemnych przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości w ramach ustalonego limitu przyjęć. Oceny przeliczane będą na punkty rekrutacyjne:

Skala 2-5: ocena dostateczna – 3 pkt.; ocena dobra – 4 pkt.; ocena bardzo dobra – 5 pkt.

Skala 1-6: ocena mierna – 2, 6 pkt.; ocena dostateczna – 3,2 pkt.; ocena dobra – 3,8 pkt.; ocena bardzo dobra – 4,4 pkt.; ocena celująca – 5 pkt.

Matura międzynarodowa

Kandydaci posiadający dyplom IB przyjmowani są na studia w ramach postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów legitymujących się tzw. „nową maturą”. Dla potrzeb rankingu kandydaci, otrzymują punkty rekrutacyjne w liczbie równej maksymalnej ilości punktów przewidzianych w rekrutacji na dany kierunek studiów (N) pomnożonej przez względną liczbę punktów uzyskanych na dyplomie IB i podzielonej przez 45. Punkty rekrutacyjne = (N x liczba punktów na dyplomie IB)/45.

Matura dwujęzyczna

Kandydat, który zdał maturę dwujęzyczną z języka obcego otrzymuje w celu obliczenia punktów rekrutacyjnych maksymalną liczbę punktów za poziom podstawowy z języka obcego (100%), pomnożoną przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji. Wynik egzaminu z języka obcego zdanego na poziomie dwujęzycznym jest przeliczany na wynik egzaminu z języka obcego na poziomie rozszerzonym przez pomnożenie przez 4/3 i zaokrąglenie do pełnego procenta, a następnie mnożony przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji.

Matura zagraniczna

Przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania.

 


 

 


 

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO terminy
I NABÓR
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 1 czerwca 2023
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 3 sierpnia 2023
3

Postępowanie rekrutacyjne

/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/

4 sierpnia 2023
4

Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

7 sierpnia 2023
5

Przyjmowanie dokumentów  przez

Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

8, 9, 10 sierpnia 2023
6

Ogłoszenie listy przyjętych na studia

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

11 sierpnia 2023
II NABÓR w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 7 sierpnia 2023
2

Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych

(decyduje data wykonania przelewu)

24 sierpnia 2023
3

Postępowanie rekrutacyjne

/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/

25 sierpnia 2023
4

Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

28 sierpnia 2023
5

Przyjmowanie dokumentów  przez

Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

29, 30 sierpnia 2023
6

Ogłoszenie listy przyjętych na studia

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

 

31 sierpnia 2023
 III NABÓR w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 6 września 2023
2

Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych

(decyduje data wykonania przelewu)

 20 września 2023
3

Postępowanie rekrutacyjne

/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/

21 września 2023
4

Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

 22 września 2023
5

Przyjmowanie dokumentów  przez

Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

 25, 26 września 2023
6

Ogłoszenie listy przyjętych na studia

(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)

27 września 2023

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z nową i starą maturą 🔽

Kandydaci na studia I stopnia lub jednolite studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy;
  2. kserokopii świadectwa dojrzałości wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. kserokopii zaświadczenia o nabytych uprawnieniach zwalniających z postępowania rekrutacyjnego wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (dotyczy tylko laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego oraz laureatów konkursów ogólnopolskich uprawnionych do zwolnienia z postępowania rekrutacyjnego);
  4. w przypadku kandydatów z maturą międzynarodową 2022  – zaświadczenia ze szkoły o przystąpieniu do matury międzynarodowej i jej wyniku;
  5. w przypadku kandydatów niepełnoletnich w chwili składania dokumentów  – oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna.

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dodatkiem jeśli stanowi integralną część świadectwa *;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez  tłumacza**;

*Kandydaci na studia legitymujący się świadectwem ukończenia szkoły średniej wydanym w:

  1. innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej, państwa  członkowskie Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) tj.: z Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chile, Chin, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Islandii, Izraela, Japonii, Kanady, Korei, Lichtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Malty, Meksyku, Holandii, Niemiec, Norwegii, Nowej Zelandii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch;
  2. państwach, z którymi Polska nie ma zawartych umów międzynarodowych o wzajemnym uznawaniu świadectw i dyplomów (lista zawartych przez Polskę umów międzynarodowych znajduje się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego)

zobowiązani są, poza dokumentami wymienionymi w pkt II, dodatkowo złożyć decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego Kuratora Oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku braku takiego dokumentu, kandydat składa pisemne zobowiązanie do dostarczenia go w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.

**rodzaj tłumaczenia jest opisany w zakładce „CUDZOZIEMCY”.

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.


III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego oraz złożonych dokumentów ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Limit miejsc na zaocznych studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) oraz jednolitych magisterskich w rekrutacji na rok 2023/2024
Limit of places in part-time first-cycle studies (undergraduate and engineering studies) and uniform master’s studies in the recruitment for the year 2023/2024

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
NOWA MATURA
zdawana w 2002 r.
oraz latach 2005-2023
STARA MATURA
zdawana do 2004
obywatele polscy
MATURA ZAGRANICZNA
Polish citizens
FOREIGN BACCALAUREATE



CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 100 10 5 5 35
ANGLISTYKA 110 90 5 5 10 15
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE 60 57 2 bez limitu 1 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 90 75 10 bez limitu 5 20
EKONOMIA 150 100 30 15 5 35
FILOLOGIA GERMAŃSKA 100 60 25 10 5 15
FILOLOGIA POLSKA 45 25 15 bez limitu 5 18
FILOZOFIA 30 20 4 1
5 12
HISTORIA 35 27 6 bez limitu 2 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 160 135 15 bez limitu 10 20
KRYMINOLOGIA 350 300 30 15 5 50
PEDAGOGIKA 120 118 1 bez limitu 1 20
PEDAGOGIKA SPECJALNA 40 38 1 bez limitu 1 20
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA 30 28 1 bez limitu 1 20
PRAWO 250 200 35 10 5 50
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 40 33 5 bez limitu 2 30
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 65 58 2 bez limitu 5 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 25 4 bez limitu 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
pedagogika specjalna jednolite magisterskie zaoczne5900 PLN5900 PLN
Zasady rekrutacji 2023/2024 🔽

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na danym kierunku zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych itp. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana jest w skali 1-5. Do zaliczenia potrzebne jest uzyskanie minimum 3 punktów.


Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

  • podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy,
  • świadectwo uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania administracyjnego kuratora oświaty,
  • apostille lub legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski (nie dotyczy matur IB),
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego,
  • oświadczenia o posiadaniu polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego albo umowy z NFZ. W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym,
  • oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych (dotyczy kandydatów niepełnoletnich). W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna,
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA
  • dokument uprawniający do studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat (jeżeli dotyczy)

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Legalizacja świadectwa i apostille 🔽

Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.

Legalizacji świadectwa szkoły średniej (maturalnego) może dokonać:

  • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
  • władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
  • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo.

Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.


Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

  1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
  2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
  3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
  4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Opłaty 🔽

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim 🔽

Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim dotyczy:
1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

Uwaga: wymienione powyżej osoby nie są zwolnione z opłat za powtarzanie zajęć oraz za zajęcia nieobjęte programem studiów.

Ponadto, cudzoziemcom wymienionym w punkcie 1 nie przysługuje prawo do stypendium socjalnego.


Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych
ul. Szewska 48, 50-139 Wrocław
tel. 71 375 22 23, 71 375 27 36, fax. 71 375 22 86

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

 

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.