Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

To nowoczesny i interdyscyplinarny kierunek, który korzysta z dorobku takich nauk, jak ekonomia, politologia, prawo czy socjologia. Powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku pracy.
Zarządzanie bezpieczeństwem państwa powstało dzięki konsultacjom ze specjalistami ze sfery gospodarki, przedstawicielami samorządu i organów państwa, współtworzącymi Radę Interesariuszy, powołaną przy Instytucie Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jej zadaniem jest pomoc w dostosowywaniu programów kształcenia do aktualnych potrzeb rynku pracy.

Program studiów ma specjalistyczny i nowoczesny charakter: uwzględnia zarówno najnowszy dorobek badań nad bezpieczeństwem narodowym i międzynarodowym, jak i trendy ewolucyjne oraz zmiany zachodzące w środowisku bezpieczeństwa i związane z tym potrzeby, wyzwania i zagrożenia na poziomie lokalnym, regionalnym i uniwersalnym. Jako student poznasz współczesne i dynamiczne rozumienie bezpieczeństwa państwa. Pomogą Ci w tym przedmioty ogólne poświęcone analizie różnych wymiarów bezpieczeństwa od ekonomicznego, społecznego, energetycznego poprzez kulturowe i ekologiczne, aż po technobezpieczeństwo.

Ponadto zdobędziesz wiedzę z zakresu szeroko rozumianego systemu bezpieczeństwa narodowego Polski oraz struktur sił zbrojnych i służb bezpieczeństwa wewnętrznego. Będziesz potrafił identyfikować zagrożenia dla bezpieczeństwa współczesnego państwa, dzięki przedmiotom z zakresu konfliktów społecznych, terroryzmu czy źródeł konfliktów o charakterze międzynarodowym. Będziesz mógł także wybrać przedmioty poświęcone konfliktom etnicznym w wybranych obszarach świata, współpracy międzynarodowej policji i służb specjalnych, faszyzmowi i neofaszyzmowi oraz polityce kryminalnej.

Zdobędziesz umiejętność praktycznego zarządzania bezpieczeństwem państwa, w tym m.in. decydowania w warunkach zagrożenia i prowadzenia komunikacji strategicznej. Poznasz również rodzaje zagrożeń, mechanizmy ich identyfikacji oraz możliwości zmniejszania prawdopodobieństwa ich wystąpienia. Będziesz mógł uczestniczyć zarówno w międzynarodowych, jak i krajowych formach mobilności (m.in. Erasmus + i CEEPUS).

Nasz budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, dysponuje salami wyposażonymi w sprzęt multimedialny i pracownią komputerową. Jesteśmy przygotowani do profesjonalnej realizacji zajęć w trybie stacjonarnym, a gdy jest taka potrzeba – również zdalnym i hybrydowym.

Co po studiach

Jako absolwent będziesz przygotowany do pracy w instytucjach realizujących zadania związane z szeroko rozumianym bezpieczeństwem publicznym i narodowym: w administracji publicznej, służbach mundurowych, organizacjach rządowych i pozarządowych, a także podmiotach prywatnych współpracujących ze sferą publiczną i instytucjami państwowymi.

Koła naukowe

Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę

Nasz budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, dysponuje salami wyposażonymi w sprzęt multimedialny i pracownią komputerową. Jesteśmy przygotowani do profesjonalnej realizacji zajęć w trybie stacjonarnym, a gdy jest taka potrzeba – również zdalnym i hybrydowym.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Politologii oraz Wydziału Nauk Społecznych.

Rekrutacja 2025/2026:

DYPLOM POLSKI

Do podjęcia studiów uprawia dyplom licencjacki, inżynierski lub magisterski dowolnego kierunku studiów. O kolejności przyjęć decyduje lista rankingowa sporządzona na podstawie średniej ocen ze studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca poziom wiedzy i zainteresowania problemami politycznymi i społecznymi Polski i świata oraz kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzanie bezpieczeństwem państwa na poziomie studiów drugiego stopnia. Rozmowa punktowana jest w skali 0 -10 punktów. Do pozytywnego zaliczenia rozmowy wymagane jest uzyskanie co najmniej 5 punktów.

Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

 

 


 

 


 

 

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

 

TERMINY

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 2 czerwca 2025
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
20 września 2025
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
22 września 2025
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
23 września 2025
5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
24, 25, 26 września 2025
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
29 września 2025

Dokumenty:

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽

Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. kserokopii suplementu do dyplomu z informacją o średniej ze studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez WKR lub zaświadczenia wystawionego przez dziekanat z informacją o średniej ocen ze studiów (dotyczy wyłącznie kandydatów, którzy składają dokumenty na kierunek studiów dla którego w zasadach rekrutacji określono wymóg potwierdzenia średniej ze studiów);

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;

III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Kandydat zamieszcza w systemie IRK plik ze zdjęciem do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) zgodny z wymaganiami wskazanymi w systemie IRK.

Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!


VI. Odwołanie od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽

ODWOŁANIE OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia kandydat może złożyć odwołanie (obywatele polscy) lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (cudzoziemcy).

Podstawą odwołania/wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.

Obywatele polscy

Kandydat składa odwołanie w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):

Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
Plac Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław

Cudzoziemcy

Kandydat składa wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia na adres (osobiście lub za pośrednictwem poczty):

Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania (Biuro Rekrutacji na Studia)
Plac Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław


Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2025/2026
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2025/2026

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
obywatele polscy
DYPLOM POLSKI
polish citizens
polish diploma

 

obywatele polscy
DYPLOM ZAGRANICZNY
polish citizens
foreign diploma
CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 105 5 10 35
ANGLISTYKA 60 50 5 5 20
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 50 30 10 10 20
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 50 30 5 15 11
CHEMIA 40 36 2 2 20
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 20
EKONOMIA 120 105 5 10 35
ETYKA 25 15 5 5 20
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 20
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 20
FILOZOFIA 25 15 5 5 20
GERMANISTYKA STOSOWANA 25 20 2 3 15
HISTORIA 30 24 3 3 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 160 143 7 10 20
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY 100 90 5 5 60
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) 50 25 5 20 11
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 20
PROJEKTOWANIE MEDIÓW 70 65 3 2 20
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 50 30 10 10 20
STUDIA EDUKACYJNE 50 48 1 1 40
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA 32 27 3 2 20
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 20
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 50 45 2 3 20
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 20

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
zarządzanie bezpieczeństwem państwa drugiego stopnia zaoczne6500 PLN6500 PLN
AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Instytut Politologii
ul. Koszarowa 3
51-149 Wrocław
sala / pokój: 107
tel.: +48 71 375 50 62
24, 25, 26 września 2025 r.; godz.9.00-14.00
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiówTermin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (średnia ocen ze studiów)Instytut Politologii, ul. Koszarowa 3 bud 2/3. Wrocław, sala: zdalnie
Data: 22 września 2025 r.
Godzina: 9.00
Instytut Politologii, ul. Koszarowa 3 bud 2/3. Wrocław, sala: zdalnie
Data: 22 września 2025 r.
Godzina: 9.00
zdalna
Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽

Rozmowa kwalifikacyjna z zakresu historii Polski i historii powszechnej po 1945 roku oraz wiedzy o społeczeństwie i świecie współczesnym, mająca na celu sprawdzenie kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzanie bezpieczeństwem państwa. Rozmowa punktowana w skali 0-10. Wynik pozytywny wymaga otrzymania przynajmniej 5 punktów.
Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego.

Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę ocen z dyplomu oraz nie przelicza ocen z dyplomu. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.

Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.


Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

  • podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu i podpisane przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
  • dyplom uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez Dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia;,
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B2,
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Legalizacja dyplomu, apostille, informacja Dyrektora NAWA 🔽

Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.

Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.

Legalizacji dyplomu może dokonać:

  • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
  • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.

Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj

Zgodnie z Ustawą z dnia 24 kwietnia 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw od 1.07.2025 r. będzie wymagana pisemna informacja Dyrektora NAWA, potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, którą można pozyskać poprzez zalogowanie się w systemie SYRENA.
Jest ona obowiązkowa dla dyplomu ukończenia studiów, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1 (PSWiN), a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1 (PSWiN), albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, uczelnia wymaga przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa.


Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

  1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
  2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
  3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
  4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

Kandydaci, legitymujący się świadectwem dojrzałości lub dyplomem wydanym w Rzeczpospolitej Polskiej są zwolnieni z konieczności potwierdzania znajomości języka polskiego.


Kandydaci – obywatele kraju spoza UE* – legitymujący się maturą zagraniczną, dyplomem IB, dyplomem EB lub dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą ubiegający się o przyjęcie na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do poświadczenia znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B2.

🡆więcej o potwierdzeniu języka polskiego na poziomie B2🡄

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego na poziomie B2 są dokumenty wskazane w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego:

(informacje w przygotowaniu – Rozporządzenie Ministra w trakcie procesu legislacyjnego)


Kandydaci – obywatele UE* – ubiegający się o przyjęcie na studia prowadzone w języku polskim na podstawie wydanego za granicą dokumentu, który jest dokumentem potwierdzającym uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, o którym mowa w art. 326 ust. 1 albo art. 326a ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – PSWiN zobowiązani są do przedstawienia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie minimum B1.

🡆więcej o potwierdzeniu języka polskiego na poziomie B1🡄

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego na poziomie B1 jest:
1) zaświadczenie potwierdzające ukończenie rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostce posiadającej akredytację Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) co najmniej na poziomie biegłości językowej B1 lub
2) certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej B1, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego lub
3) świadectwo dojrzałości lub dyplom szkoły wyższej, wydane na zakończenie kształcenia w języku polskim w systemie edukacji Rzeczypospolitej Polskiej lub
4) świadectwo/dyplom dwujęzyczny, jeżeli jednym z języków kształcenia jest język polski lub
5) dyplom IB lub EB, jeżeli jest na nim wynik egzaminu z języka polskiego lub
6) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim lub
7) zaświadczenie lub certyfikat wydany przez podmiot wskazany przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego na liście podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego lub
8) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata/finalisty stopnia centralnego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego;
Zwolnieni z konieczności przedstawienia dokumentu potwierdzającego znajomość języka na poziomie B1 są:
– stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA)
oraz kandydaci posiadający:
– zezwolenie na pobyt stały,
– Kartę Polaka,
– uzyskane w Polsce świadectwo dojrzałości,
– uzyskany w Polsce dyplom ukończenia studiów wyższych,
– zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej wydane w Rzeczpospolitej Polskiej.


obywatel UE*: obywatel kraju będącego członkiem: Unii Europejskiej, EFTA – strony umowy EOG, Konfederacji Szwajcarskiej lub Zjednoczonego Królestwa


Opłaty 🔽

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


Informacje dodatkowe 🔽

REKRUTACJA

Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata

AKADEMIKI

Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/

STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE

Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/


Wydział Nauk Społecznych

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
rekrutacja.wns@uwr.edu.pl
tel. + 48 71 375 50 59

Prosimy o podawanie w tytule e-maila nazwy kierunku studiów – usprawni to udzielenie odpowiedzi na pytanie.

Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

 

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.