Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ADMINISTRACJA

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Administracja to studia dla tych, którzy w przyszłości chcą pracować w organach państwa, samorządu terytorialnego i administracji podmiotów gospodarczych.

Do wiodących przedmiotów należą m.in. prawo administracyjne, administracja publiczna i polityka administracyjna, publiczne prawo gospodarcze, postępowanie i sądownictwo administracyjne, prawo finansów publicznych, prawo pracy, organizacja i zarządzanie, ochrona środowiska, prawo Unii Europejskiej, system bankowy i kredytowy. Indywidualne zainteresowania rozwiniesz na jednej z czterech specjalności. Więcej znajdziesz w programie studiów.

Specjalności:

  • administracja usług publicznych
  • administracja bezpieczeństwa wewnętrznego
  • gospodarka mieniem publicznym
  • administracja penitencjarna i służba kuratorska
  • doradztwo podatkowe i podatki
  • Administration in International Organizations specjalność w języku angielskim

Co po studiach

Absolwenci znajdą pracę w urzędach administracji publicznej, rządowej i państwowej. Zatrudnienie mogą znaleźć także w służbie zagranicznej, m.in. w konsulatach i ambasadach. Przygotowani będą ponadto do pracy w strukturach unijnych, a także w firmach i organizacjach współpracujących z Unią Europejską i w administracji firm prywatnych i przedsiębiorstw.

Koła naukowe

Na wydziale WPAiE działa 27 kół naukowych. Jako student UWr możesz rozwijać swoje pasje we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii.

Rekrutacja 2018/2019:

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie złożonych dokumentów.

Dyplom zagraniczny

Przyjęcie nastąpi na podstawie złożonych dokumentów. Wymagana jest znajomość języka polskiego.

POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ ZDOBYTYCH POZA SYSTEMEM STUDIÓW

Efekty uczenia się (zasób wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych uzyskiwanych w procesie uczenia się poza systemem studiów) mogą zostać potwierdzone:

  • Osobie posiadającej świadectwo dojrzałości i co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie (w przypadku absolwentów kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych oraz kolegiów pracowników służb społecznych przystępujących do potwierdzania efektów uczenia nie jest wymagane spełnienie warunku pięcioletniego doświadczenia zawodowego).
  • Osobie posiadającej tytuł zawodowy licencjata lub równorzędny i co najmniej trzy lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów pierwszego stopnia – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
  • Osobie posiadającej tytuł magistra lub równorzędny i co najmniej dwa lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów drugiego stopnia albo jednolitych magisterskich – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie.
  • Osoba zainteresowana może wnioskować o potwierdzenie efektów uczenia się na podstawie dokumentów poświadczających wiedzę, umiejętności i kompetencje uzyskane poza systemem studiów, w tym: dyplomów,  świadectw, certyfikatów, zaświadczeń i innych dokumentów. W uzasadnionych przypadkach Uczelnia może zastosować dodatkowe metody ustalenia wnioskowanych do potwierdzenia efektów uczenia się (na przykład egzamin).  

    Wykaz przedmiotów i praktyk objętych potwierdzaniem efektów uczenia się na poszczególnych kierunkach studiów (str. 89 – 154) – otwórz

    Opłaty za potwierdzanie efektów uczenia się: 324 zł za jeden przedmiot.

    Termin rejestracji w systemie: 16.04. – 15.06.2018 r.

    Osoba kontaktowa:

    Monika Mościbrodzka tel. 71 375 23 79 e-mail: monika.moscibrodzka@uwr.edu.pl Dziekanat Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii ul. Uniwersytecka 22/26, pok. 211, Wrocław

    Jednostka do kontaktu:

    Biuro Karier – Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów ul. Kuźnicza 49A 50-138 Wrocław tel. + 48 71 375 21 31, + 48 71 375 21 34 e-mail: biurokarier@uwr.edu.pl

    Jeśli jesteś zainteresowany POTWIERDZENIEM efektów uczenia się zarejestruj się w systemie – potwierdź

    Kandydat na studia, który uzyskał potwierdzenie efektów uczenia się, może ubiegać się o przyjęcie na określony kierunek studiów w ramach dostępnego limitu. O miejscu na liście rankingowej decyduje liczba punktów ECTS uzyskanych w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się, przypisanych przedmiotom realizowanym na kierunku studiów, na który o przyjęcie ubiega się kandydat na studia. Do ubiegania się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzania efektów uczenia się uprawnione są osoby, które uzyskały  co najmniej 10 punktów ECTS oraz spełniły kryteria, o których mowa w odrębnych przepisach.

    Jeśli chcesz REKRUTOWAĆ  się na studia na podstawie potwierdzonych już efektów uczenia się zarejestruj się w systemie – rekrutuj

     

     

     

     

    Harmonogram rekrutacji na rok akademicki 2018/2019– niestacjonarne studia II stopnia (magisterskie) prowadzone na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii*

    ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO terminy
    1. Rozpoczęcie rejestracji w IRK 3 kwietnia 2018
    2. Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 21 października 2018
    3. Przyjmowanie dokumentów (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) 2 lipca – 22 października 2018
    4. Ogłoszenie listy przyjętych na studia 2  lipca – 22 października 2018

    * nie dotyczy konsultingu prawnego i gospodarczego

    * Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie kompletu złożonych dokumentów.
    **Przyjmowanie dokumentów (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię
    )
    2 lipca – 31 lipca 2018 
    1 września – 22 października 2018

    poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek godz. 9.00-15.00,
    środa godz. 12.00-17.00,
    sobota godz. 9.00-13.00;

    1 sierpnia – 31 sierpnia 2018
    poniedziałek – piątek godz. 11.00 – 13.00

    Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii –budynek A
    ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
    Biuro Obsługi Studenta –pokój 22-parter

    I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów:

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
    3. kserokopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;
    4. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna/Dziekan na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

     

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2 i 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2 i 3.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, następujących dokumentów: 

    1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
    2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;
    3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 1, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;
    4. kserokopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;

    III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II składają dodatkowo:

    1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

    a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

    b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

    c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

    2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw NW na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub kserokopię umowy z NFZ poświadczonej przez Uniwersytet Wrocławski;

    3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach obowiązujących obywateli polskich – dotyczy cudzoziemców o których mowa w art. 43 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną/Dziekana;

     

    Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w harmonogramie. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

     

    Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna/Dziekan na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

     

    Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 i 4 oraz III 2 i 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 i 4 oraz III 2 i 3.

    Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

    W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    *Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

    1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 400 x 500 pikseli w formacie JPG,
    2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
      Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
      Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

    Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2018/2019

    kierunek limit miejsc w 2017 roku w tym PEU: dyplom zagraniczny limit minimalny
    ADMINISTRACJA bez limitu 50
    BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE bez limitu 12
    DYPLOMACJA EUROPEJSKA bez limitu
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 200 5 7 20
    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 2 11
    EKONOMIA bez limitu 35
    EUROPEISTYKA bez limitu 8
    FILOLOGIA POLSKA 50 2 10 18
    FILOLOGIA, specjalność FILOLOGIA ANGIELSKA 100 2 7
    FILOLOGIA, specjalność FILOLOGIA GERMAŃSKA 75 2 7 10
    FILOLOGIA, specjalność FILOLOGIA ROSYJSKA 50 5 7 15
    FILOZOFIA bez limitu 8
    HISTORIA bez limitu 30
    INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO bez limitu 20
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 200 5 7 20
    KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 30 2 11
    KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY bez limitu 60
    PEDAGOGIKA bez limitu
    POLITOLOGIA bez limitu
    PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE bez limitu 20
    SOCJOLOGIA bez limitu 2 15
    SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH bez limitu 2 15
    STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE bez limitu 12
    ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA bez limitu 2 12
    ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI bez limitu ? 12

    Opłaty za studia niestacjonarne

    wydział kierunek roczna opłata w PLN roczna opłata w EURO dla obywateli spoza UE
    Wydział Filologiczny dziennikarstwo i komunikacja społeczna 5200 1800
    Wydział Filologiczny filologia polska 4000 1800
    Wydział Filologiczny filologia, specjalność filologia angielska 4900 1800
    Wydział Filologiczny filologia, specjalność filologia germańska 5000 1800
    Wydział Filologiczny filologia, specjalność filologia rosyjska 3800 1800
    Wydział Filologiczny informacja naukowa i bibliotekoznawstwo 3700 1800
    Wydział Filologiczny komunikacja wizerunkowa 5200 1800
    Wydział Filologiczny publikowanie cyfrowe i sieciowe 4200 1800
    Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych historia 3600 2000
    Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych historia, specjalizacja nauczycielska 3600 2000
    Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych pedagogika 4950 2000
    Wydział Nauk Społecznych bezpieczeństwo międzynarodowe 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych dyplomacja europejska 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych europeistyka 3200 950
    Wydział Nauk Społecznych filozofia 3000 900
    Wydział Nauk Społecznych politologia 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych socjologia 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych socjologia grup dyspozycyjnych 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych stosunki międzynarodowe 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych zarządzanie bezpieczeństwem państwa 3800 1800
    Wydział Nauk Społecznych zarządzanie projektami społecznymi 3800 1800
    Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii administracja 5300 2000
    Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ekonomia 5100 2000
    Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii konsulting prawny i gospodarczy 6000 2000

    Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
    tel. +48 71 375 23 34, 23 01, 28 99, 23 12, 28 25, 23 47, 29 25, 27 22

    Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
    71 375 23 12 ewa.augustyn@uwr.edu.pl
    71 375 28 13 beata.blicharz@uwr.edu.pl
    71 375 29 25 joanna.bogdanska-podstawska@uwr.edu.pl
    71 375 23 34 wioletta.bujna@uwr.edu.pl
    71 375 23 01 agnieszka.czechowicz@uwr.edu.pl
    71 375 23 12 jolanta.zmuda@uwr.edu.pl
    71 375 29 25 malgorzata.guzek@uwr.edu.pl
    71 375 27 22 elżbieta.jedrasiak@uwr.edu.pl
    71 375 28 25 ania.jedrzejewska@uwr.edu.pl
    71 375 29 25 ewelina.kalemba@uwr.edu.pl
    71 375 23 34 dorota.kantczak@uwr.edu.pl
    71 375 23 34 anna.krol@uwr.edu.pl
    71 375 29 49 katarzyna.liberska-kruszyna@uwr.edu.pl
    71 375 23 47 agata.mlynczyk@uwr.edu.pl
    71 375 29 59 katarzyna.multarzynska@uwr.edu.pl
    71 375 22 66 alina.opielinska@uwr.edu.pl
    71 375 28 99 julita.wisniewska@uwr.edu.pl
    71 375 23 01 aneta.wocial.osowska@uwr.edu.pl
    71 375 22 66 maria.zalustowicz@uwr.edu.pl
    71 375 23 01 dagmara.zielinska@uwr.edu.pl