Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ADMINISTRACJA

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Administracja to studia dla tych, którzy w przyszłości chcą pracować w organach państwa, samorządu terytorialnego i administracji podmiotów gospodarczych.

Do wiodących przedmiotów należą m.in. prawo administracyjne, administracja publiczna i polityka administracyjna, publiczne prawo gospodarcze, postępowanie i sądownictwo administracyjne, prawo finansów publicznych, prawo pracy, organizacja i zarządzanie, ochrona środowiska, prawo Unii Europejskiej, system bankowy i kredytowy. Indywidualne zainteresowania rozwiniesz na jednej z czterech specjalności.

Specjalności:

  • administracja usług publicznych
  • administracja bezpieczeństwa wewnętrznego
  • komunikacja elektroniczna
  • administracja penitencjarna i służba kuratorska
  • doradztwo podatkowe i podatki

Co po studiach

Absolwenci znajdą pracę w urzędach administracji publicznej, rządowej i państwowej. Zatrudnienie mogą znaleźć także w służbie zagranicznej, m.in. w konsulatach i ambasadach. Przygotowani będą ponadto do pracy w strukturach unijnych, a także w firmach i organizacjach współpracujących z Unią Europejską i w administracji firm prywatnych i przedsiębiorstw.

Koła naukowe

Swoje zainteresowania poszerzysz w jednym z 31 kół naukowych działających na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii.

Rekrutacja 2023/2024:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna z wiedzy o Polsce i świecie współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

 


 

Rekrutacja 2024/2025:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna z wiedzy o Polsce i świecie współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również  w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

 


 

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO TERMINY
L.p. I NABÓR (lipiec)
1 Rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 3 czerwca  – 28 lipca 2024
2 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do złożenia dokumentów w systemie IRK
(nie decyduje data stempla pocztowego)
15 – 29 lipca 2024
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
30 lipca 2024
4 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
31 lipca 2024
II NABÓR (sierpień) – w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 3 czerwca  – 27 sierpnia 2024
2 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do złożenia dokumentów w systemie IRK
(nie decyduje data stempla pocztowego)
1 – 28 sierpnia 2024
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
29 sierpnia 2024
4 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
30 sierpnia 2024
III NABÓR (wrzesień) – w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 3 czerwca  – 25 września 2024
2 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do złożenia dokumentów w systemie IRK
(nie decyduje data stempla pocztowego)
2 – 26 września 2024
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
27 września 2024
4 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
30 września 2024

Dokumenty:

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽

Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;

III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 492 x 633 pikseli w formacie JPG, do 2,5 MB.
  2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Uwaga! Zdjęcie w systemie jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!


VI. Tryb odwołania od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽

TRYB ODWOŁANIA OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA

Obywatele Polski

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.

Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:

• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)

na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław

Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 uchwały Nr 171/2023 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2024/2025 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.

Cudzoziemcy

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:

Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław


Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2024/2025

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
obywatele polscy
DYPLOM POLSKI
polish citizens
polish diploma

 

obywatele polscy
DYPLOM ZAGRANICZNY
polish citizens
foreign diploma
CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 105 5 10 35
ANGLISTYKA 60 50 5 5 12
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 50 30 5 15 11
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 15
EKONOMIA 120 105 5 10 35
ETYKA 25 15 5 5 10
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 18
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 10
FILOZOFIA 25 15 5 5 10
HISTORIA 30 24 3 3 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 160 143 7 10 20
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY 100 90 5 5 60
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) 50 25 5 20 11
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 15
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 50 48 1 1 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA 30 27 2 1 25
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 15
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 50 45 2 3 30
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
administracja drugiego stopnia zaoczne6700 PLN6700 PLN
AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26
50 - 145 Wrocław
sala / pokój: BOS p.22
I NABÓR (lipiec)
15-29 lipca 2024 r.; pon., wt., śr. godz. 12:00 - 15:00 czw., pt. 9:00 - 12:00
II NABÓR (sierpień) - w ramach limitu wolnych miejsc
1-28 sierpnia 2024 r.; pon. - pt.11:00 - 13:00
III NABÓR (wrzesień) - w ramach limitu wolnych miejsc
2 - 26 września 2024 r.; pon., wt., godz. 12:00 - 15:00 śr. 12:00 - 17:00, czw., pt. 9:00 - 12:00 sob. 9:00 - 13:00
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiówTermin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (konkurs dyplomów)Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26, pokój 305A
I nabór:
30 lipca 2024 r. godzina: 10:00
II nabór - w ramach limitu wolnych miejsc :
29 sierpnia 2024 r. godzina: 10:00
III nabór - w ramach limitu wolnych miejsc :
27 września 2024 r. godzina: 12:00
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26, pokój 305A
I nabór:
30 lipca 2024 r. godzina: 10:00
II nabór - w ramach limitu wolnych miejsc :
29 sierpnia 2024 r. godzina: 10:00
III nabór - w ramach limitu wolnych miejsc :
27 września 2024 r. godzina: 12:00
stacjonarna
Zasady rekrutacji 2024/2025 🔽

Rozmowa kwalifikacyjna z Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.
Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B1.

Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę ocen z dyplomu oraz nie przelicza ocen z dyplomu. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.

Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.


Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

  • podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
  • dyplom uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania nostryfikacyjnego,
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1,
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Legalizacja dyplomu, apostille 🔽

Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.

Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.

Legalizacji dyplomu może dokonać:

  • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
  • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.

Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj


Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

  1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
  2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
  3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
  4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały,
  • Kartę Polaka,
  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • uzyskane w Polsce świadectwo dojrzałości,
  • uzyskany w Polsce dyplom ukończenia studiów wyższych.

UWAGA! Skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego powinien być zamieszczony w systemie IRK.


Opłaty 🔽

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


Informacje dodatkowe 🔽

REKRUTACJA

Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata

AKADEMIKI

Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/

STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE

Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/


Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
tel. +48 71 375 23 34, 23 01, 28 99, 23 12, 28 25, 23 47, 29 25, 27 22

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

tel. +48 71 375 23 79
monika.moscibrodzka@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 13
beata.blicharz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 29 49
katarzyna.liberska-kruszyna@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
dorota.kantczak@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
anna.krol@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
wioletta.bujna@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 22 66
maria.zalustowicz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 12
jolanta.domagala@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 25
anna.jedrzejewska2@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 22 66
alina.opielinska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 01
agnieszka.czechowicz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 47
agata.mlynczyk@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 99
julita.wisniewska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 47
justyna.pachlinska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 27 22
elzbieta.jedrasiak@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 29 25
malgorzata.guzek@uwr.edu.pl
tel.+48 375 21 22
malgorzata.szudzikowska-olajniczak@uwr.edu.pl
wirginia.sitek-buska@uwr.edu.pl
agnieszka.fijalkowska@uwr.edu.pl
tel.+48 375 29 59

Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do przyjęcia w systemie IRK (nie decyduje data stempla pocztowego)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.