Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ADMINISTRACJA

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Administracja to studia dla tych, którzy w przyszłości chcą pracować w organach państwa, samorządu terytorialnego i administracji podmiotów gospodarczych.

Do wiodących przedmiotów należą m.in. prawo administracyjne, administracja publiczna i polityka administracyjna, publiczne prawo gospodarcze, postępowanie i sądownictwo administracyjne, prawo finansów publicznych, prawo pracy, organizacja i zarządzanie, ochrona środowiska, prawo Unii Europejskiej, system bankowy i kredytowy. Indywidualne zainteresowania rozwiniesz na jednej z czterech specjalności.

Specjalności:

  • administracja usług publicznych
  • administracja bezpieczeństwa wewnętrznego
  • administracja elektroniczna
  • gospodarka mieniem publicznym
  • administracja penitencjarna i służba kuratorska
  • doradztwo podatkowe i podatki

Co po studiach

Absolwenci znajdą pracę w urzędach administracji publicznej, rządowej i państwowej. Zatrudnienie mogą znaleźć także w służbie zagranicznej, m.in. w konsulatach i ambasadach. Przygotowani będą ponadto do pracy w strukturach unijnych, a także w firmach i organizacjach współpracujących z Unią Europejską i w administracji firm prywatnych i przedsiębiorstw.

Koła naukowe

Swoje zainteresowania poszerzysz w jednym z 31 kół naukowych działających na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii.

Rekrutacja 2023/2024:

DYPLOM POLSKI O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ Rozmowa kwalifikacyjna z wiedzy o Polsce i świecie współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

 


 

 


 

Dokumenty:

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽

Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

 

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

 

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2023/2024
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2023/2024

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
obywatele polscy
DYPLOM POLSKI
polish citizens
polish diploma

 

obywatele polscy
DYPLOM ZAGRANICZNY
polish citizens
foreign diploma
CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 105 5 10 35
ANGLISTYKA 60 50 5 5 12
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
EKONOMIA 120 105 5 10 35
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 18
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 10
FILOZOFIA 25 15 5 5 10
HISTORIA 30 24 3 3 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 140 123 7 10 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 50 48 1 1 20
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 15
kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
administracja drugiego stopnia zaoczne6700 PLN6700 PLN

Zasady rekrutacji 2023/2024

Rozmowa kwalifikacyjna z Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

Zasady rekrutacji 2022/2023

Rozmowa kwalifikacyjna z Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym na podstawie Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. i książki ,,Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie” red. Marzena Kordela, Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępne również w wersji e-book). Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”

Potwierdzenie znajomości języka

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Dokumenty wymagane przy rekrutacji

  • podanie wydrukowane z IRK
  • paszport lub dowód tożsamości (dotyczy obywateli Unii Europejskiej) (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • dyplom ukończenia studiów (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski wykonane przez polskiego tłumacza przysięgłego
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1
  • kserokopia polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopia umowy z NFZ . W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.

Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić na www.rekrutacja.uni.wroc.pl pod wybranym kierunkiem w zakładce „opłaty”.

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
tel. +48 71 375 23 34, 23 01, 28 99, 23 12, 28 25, 23 47, 29 25, 27 22

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

tel. +48 71 375 23 79
monika.moscibrodzka@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 13
beata.blicharz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 29 49
katarzyna.liberska-kruszyna@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
dorota.kantczak@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 71
ewa.augustyn@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 71
ewelina.kalemba@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
anna.krol@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 34
wioletta.bujna@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 71
dorota.miekus@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 22 66
alina.opielinska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 12
katarzyna.multarzynska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 01
agnieszka.czechowicz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 47
agata.mlynczyk@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 99
julita.wisniewska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 29 25
malgorzata.guzek@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 47
justyna.pachlinska@uwr.edu.pl
tel.+48 375 21 22
malgorzata.szudzikowska-olajniczak@uwr.edu.pl
tel.+48 375 23 71
klaudia.kwiecien@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 29 25
joanna.bogdanska-podstawska@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 71
monika.stefaniak@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 71
zofia.tomaszun@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 22 66
maria.zalustowicz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 23 12
jolanta.domagala@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 25
anna.jedrzejewska2@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 27 22
elzbieta.jedrasiak@uwr.edu.pl

Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do przyjęcia w systemie IRK (nie decyduje data stempla pocztowego)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.