GEOGRAFIA specjalność TOURISM AND HOSPITALITY
II stopnia stacjonarne (w j. angielskim)
Opis kierunku:
Tourism is a proposal for the English speaking students not only from European Union but whole the world. Our offer embraces two important aspects in tourism – spatial and economic one. The first group of the lectures refers to the tourist space in the regional approach presenting the most important tourist values and attractions of the chosen continents, countries and regions, stressing the areas which refer to the scientific tasks of the University. Second group of the lectures invokes the economic aspect of the tourism. Some of the topics offered by our Institute directly or indirectly present the trends in the contemporary tourism pointing the directions of its development and preparing to the responsible acting in this dynamic market. Due to the specific group of students from all over the world the way of studying, in some of the lectures and exercises, focuses more on their own work, literature research and presentations of the solutions to the different problems common on the tourist market.
Our program offers also a practical approach realized during the field trip where each student gets the practical knowledge about one of the most important tourist destination in Europe and learn the difficult task of the tour-operator and a tourist guide. This prepares the students to work in the changing conditions so characteristic for the tourist market and to define and solve scientific problems, a skill welcomed while preparing master thesis. It is worth stressing the studying at Tourism is a unique experience and a chance to meet representatives of different regions, cultures and a perfect place to exchange the opinions about the world of tourism.
For more details click here.
Rekrutacja 2025/2026:
Warunkiem przyjęcia na studia jest:
a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w Załączniku Nr 2 do Uchwały NR 107/2024.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
- dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
- dla których język angielski jest językiem ojczystym,
- którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
- którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu;
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
Rekrutacja 2024/2025:
Warunkiem przyjęcia na studia jest:
a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w załączniku Nr 2 do Uchwały Nr 171/2023.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
L.p. |
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO |
TERMINY |
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 3 czerwca 2024 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
13 września 2024 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
16, 17, 18 września 2024 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
19 września 2024 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
20, 23 września 2024 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
24 września 2024 |
(English version below)
I. Wymagane dokumenty na studia II stopnia 🔽
Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
- kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);
- zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 (certyfikat językowy).
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽
Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
- kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
- tłumaczenia na język polski lub angielski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez tłumacza przysięgłego;
- przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 certyfikat językowy.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽
Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:
1. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
IV. Złożenie dokumentów 🔽
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽
Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:
- zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG, do 2,5 MB.
- zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.
Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!
I. Required documents for second-cycle studies 🔽
Candidates for second-cycle studies (full-time and part-time) included on the list of documents qualified for submission are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:
- an application for admission to studies printed from the system and signed by the candidate, along with a declaration of having read the content of the contract template (if applicable) and a declaration regarding insurance,
- a copy of the graduation diploma together with the original for inspection, in order to confirm compliance by the Admissions Committee or a certificate of completion of first-cycle, second-cycle or uniform master’s studies (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. name change) it is additionally required to inspection, certificate of change of personal data);
- certificate of the grade point average of previous studies (if required);
- a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
- certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
- certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
- language certificate.
The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:
-
-
- candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
- candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score
- candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement
-
All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies.
At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.
Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .
The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.
Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.
II.Required documents for Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies 🔽
Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the list of documents qualified for submission are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:
- an application for admission to studies printed from the system and signed by the candidate, along with a declaration of having read the content of the contract template (if applicable) and a declaration regarding insurance,
- photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. change of name), a certificate of change of personal data is additionally required for inspection);
- translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish or English certified translator;
- a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level(language certificate).
The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:
-
- candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from,
- candidates whose native language is English,
- candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma suplement.
III. Required documents for the Foreign candidates 🔽
Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II:
1. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. change of name), a certificate of change of personal data is additionally required for inspection);
IV. Submission of documents 🔽
All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies.
At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.
Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and section III are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and section III.
The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.
Candidates on the list of documents qualified for submission are required to submit all required documents within the time limit specified in the recruitment schedule. A place on the list of documents qualified for submission does not guarantee a place on the list of admitted students.
Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.
V. A photo to the Electronic Student ID 🔽
A photo to the Electronic Student ID, which is attached in the recruitment process in the IRK system should meet the following requirements:
- The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format, up to 2.5 MB.
- The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.
Please note: The photo in the system is submitted for approval after enrollment in the field of study!!
Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in full-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2024/2025
Kierunek studiów
|
Łączny limit
|
obywatele
|
obywatele polscy
|
CUDZOZIEMCY
|
limit minimalny
|
---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 130 | 115 | 10 | 5 | 50 |
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) | 50 | 25 | 25 | 10 | |
ANGLISTYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 15 |
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU | 40 | 35 | 3 | 2 | 18 |
ARCHEOLOGIA | 45 | 40 | 3 | 2 | 15 |
ASTRONOMIA | 15 | 10 | 2 | 3 | 10 |
ASTROPHYSCIS | 25 | 5 | 3 | 17 | 10 |
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE | 80 | 60 | 10 | 10 | 15 |
BIOLOGIA | 70 | 65 | 2 | 3 | 12 |
BIOLOGIA, specjalność INTEGRATIVE BIODIVERSITY (w j. angielskim) | 15 | 11 | 10 | ||
BIOTECHNOLOGIA | 35 | 30 | 2 | 3 | 10 |
CHEMIA | 120 | 112 | 4 | 4 | 10 |
CHEMIA specjalność: Advanced Synthesis in Chemistry (studia w języku angielskim) | 24 | 4 | 20 | 10 | |
CHEMIA MEDYCZNA | 30 | 26 | 2 | 2 | 10 |
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA | 24 | 20 | 2 | 2 | 10 |
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) | 50 | 30 | 5 | 15 | 11 |
CULTURE, THOUGHT, HUMANITY | 30 | 4 | 3 | 23 | 10 |
DATA SCIENCE | 15 | 7 | 1 | 7 | 10 |
DYPLOMACJA EUROPEJSKA | 50 | 40 | 5 | 5 | 15 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 70 | 58 | 6 | 6 | 20 |
EASTERN EUROPEAN JEWISH STUDIES | 20 | 10 | 10 | 10 | |
EKONOMIA | 150 | 120 | 5 | 25 | 50 |
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA | 40 | 35 | 3 | 2 | 12 |
ETYKA | 30 | 20 | 5 | 5 | 10 |
EUROPEISTYKA, specjalność: EU POLITICS (w j. angielskim) | 25 | 5 | 20 | 10 | |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 70 | 60 | 5 | 5 | 15 |
FILOLOGIA INDYJSKA | 18 | 16 | 1 | 1 | 10 |
FILOLOGIA POLSKA | 125 | 105 | 10 | 10 | 15 |
FILOZOFIA | 35 | 25 | 5 | 5 | 10 |
FIZYKA | 25 | 17 | 3 | 5 | 10 |
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) | 15 | 1 | 1 | 13 | 10 |
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA | 34 | 30 | 2 | 2 | 12 |
GEOGRAFIA | 60 | 56 | 2 | 2 | 10 |
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) | 22 | 2 | 20 | 10 | |
GEOLOGIA | 60 | 50 | 5 | 5 | 10 |
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) | 24 | 4 | 20 | 10 | |
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) | 30 | 7 | 23 | 15 | |
GOSPODARKA PRZESTRZENNA | 30 | 28 | 1 | 1 | 10 |
HISTORIA | 70 | 64 | 3 | 3 | 15 |
HISTORIA SZTUKI | 40 | 34 | 1 | 5 | 15 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ | 25 | 19 | 3 | 3 | 12 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (PUBLIC HISTORY w j. angielskim) | 20 | 10 | 5 | 5 | 12 |
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYDZIEDZINOWE | 20 | 18 | 1 | 1 | |
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO | 28 | 24 | 2 | 2 | 18 |
INFORMATYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 10 |
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE | 25 | 20 | 2 | 3 | 12 |
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA | 50 | 40 | 5 | 5 | 10 |
JUDAISTYKA | 28 | 15 | 10 | 3 | 10 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 80 | 69 | 4 | 7 | 20 |
KULTUROZNAWSTWO | 40 | 35 | 2 | 3 | 20 |
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) | 70 | 35 | 35 | 10 | |
MASTER OF ECONOMICS AND FINANCE (w j. angielskim) | 70 | 35 | 35 | 10 | |
MATEMATYKA | 100 | 83 | 9 | 8 | 20 |
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) | 50 | 25 | 5 | 20 | 11 |
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) | 16 | 2 | 2 | 12 | 10 |
MIKROBIOLOGIA | 30 | 26 | 2 | 2 | 12 |
MUZYKOLOGIA | 20 | 18 | 1 | 1 | 10 |
NIDERLANDYSTYKA | 35 | 28 | 5 | 2 | 10 |
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE USŁUGAMI SPOŁECZNYMI | 60 | 54 | 4 | 2 | 15 |
OCHRONA ŚRODOWISKA | 50 | 46 | 2 | 2 | 10 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich | 100 | 98 | 1 | 1 | 15 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich | 75 | 73 | 1 | 1 | 15 |
POLITOLOGIA | 60 | 57 | 1 | 2 | 15 |
POLITICAL SCIENCE (w j. angielskim) | 40 | 15 | 25 | 10 | |
PROJEKTOWANIE MEDIÓW | 50 | 45 | 3 | 2 | 20 |
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE | 60 | 55 | 2 | 3 | 20 |
SLAWISTYKA | 100 | 80 | 10 | 10 | 20 |
SOCJOLOGIA | 60 | 52 | 4 | 4 | 15 |
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) | 60 | 8 | 52 | 10 | |
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA | 55 | 47 | 4 | 4 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 90 | 70 | 8 | 12 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) | 40 | 10 | 30 | 10 | |
STUDIA ROMANISTYCZNE | 70 | 64 | 3 | 3 | 24 |
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE | 26 | 24 | 1 | 1 | 10 |
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA | 50 | 45 | 3 | 2 | 22 |
TURYSTYKA | 22 | 19 | 1 | 2 | 10 |
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | 60 | 55 | 2 | 3 | 20 |
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM | 36 | 33 | 2 | 1 | 12 |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
GEOGRAFIA; specjalność TOURISM AND HOSPITALITY; drugiego stopnia stacjonarne (w j. angielskim) | 2200 EUR | 3650 EUR (w pierwszym roku / first year); 3500 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years) |
Opłata dla obywatela Polski i Unii Europejskiej dotyczy także:
1/ cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2/ cudzoziemca – obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, z późn. zm.), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
4/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną);
5/ cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
6/ posiadacza ważnej Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
7/ cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem) obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Polski.
Obywatele polscy mogą uiszczać opłaty w PLN.
Cudzoziemcy, od drugiego roku studiów, mogą uiszczać opłaty w PLN.
Wysokość opłaty w PLN ustala się według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ogłaszanego Obwieszczeniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów – w roku dokonywania płatności (informacja o kursie złotego znajduje się również na stronie BIP Uniwersytetu https://bip.uni.wroc.pl/516/288/sredni-kurs.html).
Tuition fees for Polish and European Union citizens also apply to:
1/ a foreigner – a citizen of a Member State of the European Union, the Swiss Confederation, Member States of the European Free Trade Agreement (EFTA)– a party to the Agreement on the European Economic Area and their family members residing in the territory of the Republic of Poland;
2/ a foreigner – a citizen of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland referred to in Article 10, section 1, item b or d of the Agreement on the withdrawal of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland from the European Union and the European Atomic Energy Community (Official Journal of the EU L 29 of 31.01.2020, item 7, as amended), and members of his/her family, residing in the territory of the Republic of Poland;
3/ a foreigner who has been granted a permanent residence permit, or a long-term resident of the European Union;
4/ a foreigner who has been granted a temporary residence permit in connection with the circumstances referred to in Article 159, section 1 or Article 186, section 1, item 3 or 4 of the Foreigners Act of 12 December 2013 (temporary residence for the purpose of family reunification);
5/ a foreigner who has the status of refugee granted in the Republic of Poland or is granted temporary protection or subsidiary protection on the territory of the Republic of Poland;
6/ holder of a valid Pole’s Card or a person who has been issued a decision on the determination of Polish origin;
7/ a foreigner who is a spouse, ascendant or descendant (child, grandchild), of a citizen of the Republic of Poland, residing in the territory of Poland.
Polish citizens can pay fees in PLN.
Foreigners, from the second year of study onwards, may pay fees in PLN.
The amount of the fee in PLN is established according to the average PLN/EUR exchange rate, as announced in the announcement of the President of the Public Procurement Office of 3 December 2023 on the current EU thresholds, their equivalents in PLN, the PLN equivalent of the amounts expressed in EUR and the average PLN/EUR exchange rate constituting the basis for converting the value of public contracts or competitions – in the year of payment (information on the PLN/EUR exchange rate can also be found on the BIP website of the University of https://bip.uni.wroc.pl/516/288/sredni–kurs.html).
Adres | Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego |
---|---|
Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska Sala Rady Wydziału w Dziekanacie WNZKŚ ul. Cybulskiego 30, 50-205 Wrocław, III p. tel. +48 71 375 27 91 | 20, 23 września 2024r., godz. 10:00 - 14:00 |
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców | Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna |
---|---|---|---|
postępowanie rekrutacyjne (przyjęcie na studia na podstawie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów) | postępowanie rekrutacyjne (przyjęcie na studia na podstawie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów, pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego) | rekrutację prowadzi Biuro Współpracy Międzynarodowej | _ |
International Candidates admission procedure
If you are international candidate (you don’t hold Polish citizenship) you should apply via IRC admission system. To apply for studies please create an online account on: http://international-applications.uni.wroc.pl/
To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime
Don’t click the button “Rekrutuj” – it is for Polish Candidates only.
If you have dual citizenship and one of them is Polish citizenship – you are recruiting as a Polish citizen.
Sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej / Secretary of the Faculty Admissions Committee
For international candidates:
Katarzyna Krawczyk
Marta Nowak
Email: international@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 28 77, +48 71 375 28 64
University of Wrocław International Office
address:
Kuźnicza 35, 50-138 Wrocław
room 4, 5 and 18 (ground floor)
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022