Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

HISTORIA

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Jeśli chcesz poznać przeszłość i zrozumieć, jaki ma ona wpływ na teraźniejszość, wybierz ciekawe i rozwijające studia historyczne.

Na tym kierunku gruntownie poznasz historię Polski i historię powszechną, a także zdobędziesz warsztat pracy historyka. Aby pełniej zrozumieć kontekst wydarzeń historycznych i sprawniej analizować współczesne zjawiska, wiedzę z zakresu polityki uzupełnisz wiadomościami z dziedziny gospodarki, społeczeństwa, kultury i mentalności. Nie tylko nauczymy Cię prowadzenia pracy badawczej, ale pomożemy w kształtowaniu postawy otwartości i samodzielności w rozwiązywaniu problemów badawczych. Szeroki wybór specjalności umożliwi Ci odnalezienie przyszłej drogi zawodowej i określenie własnych predyspozycji.

Specjalności:

  • nauczycielska – historia
  • archiwistyka i zarządzanie dokumentacją
  • dokumentalistyka konserwatorska
  • regionalistyka i kształtowanie przestrzeni lokalnej

Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczebności osób nią zainteresowanych. Średnio jest to minimum 15 osób dla ćwiczeń i wykładu.

W ofercie także kierunek w języku angielskim European Cultures (studia stacjonarne I stopnia – płatne).

Koła naukowe

W Instytucie Historycznym działa aż 9 kół naukowych. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Historii oraz Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych.

Rekrutacja 2023/2024:

DYPLOM POLSKI

Na studia drugiego stopnia przyjmowani będą absolwenci studiów licencjackich na kierunku historia, absolwenci studiów nauczycielskich licencjackich na kierunku historia oraz absolwenci studiów nauczycielskich licencjackich, na których drugą specjalnością przedmiotową w ramach specjalności dwuprzedmiotowej była historia – rekrutacja tylko na specjalność nauczycielską. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na  kierunku: zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych, itp.. Rozmowa oceniana jest w skali 1-5 punktów. Do zaliczenia potrzebne jest uzyskanie minimum 2 punktów. Podstawą przyjęcia będzie lista rankingowa według uzyskanych punktów w ustalonym limicie przyjęć.

 


 

Rekrutacja 2022/2023:

DYPLOM POLSKI

Na studia drugiego stopnia przyjmowani będą absolwenci studiów licencjackich na kierunku historia, absolwenci studiów nauczycielskich licencjackich na kierunku historia oraz absolwenci studiów nauczycielskich licencjackich, na których drugą specjalnością przedmiotową w ramach specjalności dwuprzedmiotowej była historia – rekrutacja tylko na specjalność nauczycielską. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na danym kierunku: zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych, itp. Rozmowa oceniana jest w skali 1-5. Do zaliczenia potrzebne jest uzyskanie minimum 2 punktów. Podstawą przyjęcia będzie lista rankingowa według uzyskanych punktów w ustalonym limicie przyjęć.

 


 

 L.p.  ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO terminy
1 Rozpoczęcie rejestracji w IRK  1 czerwca 2022
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 21 września 2022
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 22 września 2022
4 Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 26 września 2022
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

nie decyduje data stempla pocztowego

27, 28 września 2022
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia 29 września 2022

I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listę przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim. W przypadku braku dokumentu na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata pisemnego zobowiązania do przedłożenia go w terminie późniejszym.

3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2  oraz III 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2022/2023

kierunek / Study programme ŁĄCZNY limit 2022          / total number Polacy z dyplomem polskim / Poles with Polish diploma
Polacy z dyplomem zagranicznym / Poles with foreign diploma CUDZOZIEMCY / FOREIGN STUDENTS limit minimalny

/ minimum number

ADMINISTRACJA 120 105 5 10 50
ANGLISTYKA 60 50 5 5 15
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 12
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
EKONOMIA 120 105 5 10 35
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 18
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 10
FILOZOFIA 25 15 5 5 8
HISTORIA 30 24 3 3 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 140 123 7 10 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY 100 90 5 5 60
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 50 48 1 1 20
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 30 26 2 2 30
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 10
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
historia drugiego stopnia zaoczne4200 PLN4200 PLN
AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna* - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Instytut Historyczny
ul. Szewska 49
50-139 Wrocław
sala / pokój: 221
tel.: +48 71 375-25-42
27, 28 września 2022 r.; godz. 12:00-14:00
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom)Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (konkurs dyplomów)Instytut Historyczny, ul. Szewska 49, 50-139 Wrocław, sala 322
Data: 22.09.2022
Godzina: 10:00
Instytut Historyczny, ul. Szewska 49, 50-139 Wrocław, sala 322
Data: 22.09.2022
Godzina: 11:00
stacjonarna/zdalna

Zasady rekrutacji 2023/2024

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na danym kierunku:  zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych, itp. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana jest w skali 1-5. Do zaliczenia rozmowy kwalifikacyjnej wymagane jest uzyskanie minimum 2 punktów.

Zasady rekrutacji 2022/2023

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na danym kierunku:  zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych, itp. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana jest w skali 1-5. Do zaliczenia rozmowy kwalifikacyjnej wymagane jest uzyskanie minimum 2 punktów.

Kandydaci z Ukrainy, rekrutujący się na podstawie poniżej opisanych zasad nie posiadają przywilejów wynikających z  Zarządzenia Nr 129/2022 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 31.05.2022 r.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”

Potwierdzenie znajomości języka

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Dokumenty wymagane przy rekrutacji

  • podanie wydrukowane z IRK
  • dyplom ukończenia studiów (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski wykonane przez polskiego tłumacza przysięgłego
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego
  • kserokopia polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopia umowy z NFZ . W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA

Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić na w zakładce „OPŁATY”.

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.

Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych
ul. Szewska 48, 50-139 Wrocław
dziekanat studiów niestacjonarnych: tel. 71 375 22 74, 71 375 25 57, fax. 71 375 22 86,
dziekanat@wnhip.uni.wroc.pl

Sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

tel. +48 71 375 25 42 teresa.bednarz@uwr.edu.pl

Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja dla obywateli Ukrainy, którzy przekroczyli granicę ukraińską w terminie od 24 lutego 2022 r. i uzyskali status ochrony czasowej, posiadający przywileje wynikające z  Zarządzenia Nr 129/2022 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 31.05.2022 r. 

Rejestracja w systemie IRKa rozpocznie się 1 lipca 2022 r. na stronie: UKRAINA – OCHRONA CZASOWA OD 24.02.2022 – IRK, na WYBRANE kierunki studiów. Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłaty rekrutacyjnej to 31.08.2022 r.

Szczegółowy harmonogram jest zamieszczony poniżej.

Zasady rekrutacji 2022/2023

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca predyspozycje kandydatów do studiowania na danym kierunku:  zainteresowania związane z daną dziedziną, orientacja w literaturze, czasopismach branżowych, itp. Rozmowa kwalifikacyjna oceniana jest w skali 1-5. Do zaliczenia rozmowy kwalifikacyjnej wymagane jest uzyskanie minimum 2 punktów.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego

Instytut Historyczny, ul. Szewska 49, 50-139 Wrocław, sala 322
Data: 05.09.2022
Godzina: 10:00
forma: stacjonarna i zdalna

Miejsce przyjmowania dokumentów

Instytut Historyczny
ul. Szewska 49
50-139 Wrocław
sala / pokój: 221
tel.: +48 71 375-25-42
I etap: 9, 12, 13 września 2022
Godz: 12:00-14:00
II etap: 15, 16  września 2022
Godz: 12:00-14:00

Dostępny limit miejsc

2

Dokumenty wymagane przy rekrutacji

  • podanie wydrukowane z IRK
  • zaświadczenie o nadaniu nr PESEL ze statusem UKR lub zaświadczenie wystawione przez polską Straż Graniczną przy wjeździe do Polski od 24 lutego 2022 r. lub skan strony paszportu ze zdjęciem i danymi osobowymi oraz strony z pieczątką potwierdzającą przekroczenie granicy ukraińskiej od 24.02.2022 r.
  • świadectwo uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce
  • apostille lub legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski *
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski wykonane przez polskiego tłumacza przysięgłego
  • oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych (dotyczy kandydatów niepełnoletnich) wzór oświadczenia
    W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna.
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1*

*W przypadku braku możliwości okazania dokumentów oznaczonych * przyjęcie nastąpi na podstawie decyzji warunkowej pod warunkiem dostarczenia brakujących dokumentów w terminie późniejszym, wskazanym w decyzji. Brak dostarczenia dokumentów we wskazanym terminie będzie skutkował utratą statusu studenta.

Potwierdzenie znajomości języka

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.

HARMONOGRAM REKRUTACJI NA OKREŚLONE KIERUNKI STUDIÓW ROZPOCZYNAJĄCE SIĘ W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023 dla obywateli ukraińskich objętych ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa:

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

TERMINY

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRKa

 1 lipca 2022

2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych

(decyduje data wykonania przelewu)

31 sierpnia 2022

3 Postępowanie rekrutacyjne

/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/

 5, 6, 7 września 2022

I etap
4 Ogłoszenie I listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia

(w systemie IRKa na indywidualnym koncie kandydata)

8 września 2022

5 Ogłoszenie I listy rezerwowej

(w systemie IRKa na indywidualnym koncie kandydata)

 8 września 2022

6 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną    (nie decyduje data stempla pocztowego)

 9, 12, 13 września 2022

7 Ogłoszenie I listy przyjętych na studia

(w systemie IRKa na indywidualnym koncie kandydata)

 do 23 września 2022

II etap
8 Ogłoszenie II listy zakwalifikowanych do przyjęcia na studia

(w systemie IRKa na indywidualnym koncie kandydata)

14 września 2022

9 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

15, 16  września 2022

10 Ogłoszenie II listy przyjętych na studia

(w systemie IRKa na indywidualnym koncie kandydata)

do 27 września 2022

Opłaty:

  • Studia stacjonarne w języku polskim są bezpłatne w okresie objęcia ochroną czasową (obecnie do końca sierpnia 2023 r.).
  • Obowiązuje opłata rekrutacyjna 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. W terminie do 14 października 2022 r. będzie można złożyć wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej (wzór wniosku) za jeden wybrany kierunek studiów.
  • Osoby przyjęte na studia zobowiązane będą do zapłaty 22 zł za Elektroniczną Legitymację Studencką.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów należy złożyć stosowny wniosek.