COMMUNICATION MANAGEMENT
II stopnia zaoczne (w j. angielskim)
Opis kierunku:
Communication Management studies offer a comprehensive approach to external and internal communication of brands, organizations and their image, by means of existing communication systems. Graduates of the program will have acquired theoretical knowledge and practical competences in the areas of specific aspects of communication of organizations and their external and internal image (advertising, public relations, branding). They will also have acquired detailed knowledge about the range of work and competences of different units of organizations and companies from the creative industry. The educational goal of the program is to build competences connected with designing (also graphic), perceived as an important element of organizational and brand image.
The core characteristic of Communication Management studies is the focus on building a wide range of competences in the area of communication, economy, marketing and market processes, as well as knowledge about the media in the graduates. In the near future the highly changeable market and media environment will result in a strong need to be oriented on innovativeness and creativity of communication, as well as goal based management. Therefore, these competences will allow the graduates to build a strong position in the labor market and constantly adapt to its needs.
The educational goal of the Communication Management studies is to teach the students techniques and methods of appropriate, effective and efficient communication and managing companies, organizations and institutions. The graduates will also have acquired the skill of diagnosing disturbances in communication, as well as anticipating crises and managing them.
Communication Management graduates can work in the following professional areas:
The graduate will be prepared to hold the following functions:
- Communication advisor for enterprises and commercial organizations;
- Image building advisor for public people (politicians, show-business people);
- Image building advisor for organizations and institutions;
- Public Relations or image building department employee in various organizations;
- Image building and efficient communication coach;
- Designer;
- Employee in a film or advertising producing group;
- Interactive agency employee;
- Developer in a company dealing with computer games and/or software;
- Self-presentation and negotiations advisor;
- The graduate of this specialization will also be prepared to start their own company in industries like public relations, advertising, branding, media relations and image building.
The graduates of this program will have an extensive knowledge on social communication, fundamentals of economy and consumer behaviors, as well as vast project competences comprising the general area of image building and management in reference groups.
There will be a special emphasis on building communication competences, teamwork and negotiating skills, as well as techniques of effective and efficient communication. Practical skills connected with graphic designing in traditional and new media will also be a very important element of the teaching program.
CRITERIA FOR GRADUATION WITH A MASTER DEGREE OF A GIVEN PROGRAM / MAJOR
Positive assessment of the master exam and defense of a project appropriate to the core content of studies and completed beforehand
OTHER REQUIREMENTS
Examination in a foreign language, level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages.
PLAN OF STUDIES FOR: Image Communication (advertising, public relations, branding)
MAJOR: Communication Management
More details here.
Rekrutacja 2025/2026:
Warunkiem przyjęcia na studia jest:
a) posiadanie dyplomu studiów pierwszego lub drugiego stopnia, a także jednolitych studiów magisterskich, kierunków z dziedziny nauk humanistycznych, dziedziny nauk społecznych, dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dziedziny sztuki, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk teologicznych;
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w Załączniku Nr 2 do Uchwały NR 107/2024.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
- dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
- dla których język angielski jest językiem ojczystym,
- którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym na co najmniej 80%,
- którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu;
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
Rekrutacja 2024/2025:
Warunkiem przyjęcia na studia jest:
a)posiadanie dyplomu studiów pierwszego lub drugiego stopnia, a także jednolitych studiów magisterskich, kierunków z dziedziny nauk humanistycznych, dziedziny nauk społecznych, dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dziedziny sztuki, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk teologicznych.
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument, o którym mowa w załączniku Nr 2 do Uchwały Nr 171/2023.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym na co najmniej 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
Podstawą przyjęcia na studia będzie miejsce na liście rankingowej utworzonej według oceny końcowej na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub studiów magisterskich.
Oceny zostaną przeliczone według następującego sposobu:
Skala ocen 1-6
Celujący 100 pkt.
Bardzo dobry 100 pkt.
Dobry 80 pkt.
Dostateczny 40 pkt.
Dopuszczający 20 pkt.
Skala ocen 2-5
Bardzo dobry 100 pkt.
Dobry 70 pkt.
Dostateczny 40 pkt.
Skala punktowa lub wyrażona literowo
Stosowaną skalę przeliczamy liniowo na skalę 100-punktową według zasady:
Punkty oceny końcowej | Punkty przeliczone |
0 pkt. lub najniższy poziom skali literowej | 0 pkt. |
Maksymalna możliwa liczba punktów przy ocenie końcowej studiów pierwszego lub drugiego stopnia oraz jednolitych magisterskich/najwyższy poziom wyrażony w skali literowej | 100 pkt.
|
L.p. | ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO |
TERMINY |
I NABÓR | ||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 2 czerwca 2025 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) | 15 lipca 2025 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
16, 17, 18 lipca 2025 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
18 lipca 2025 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
21, 22, 23 lipca 2025 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
24 lipca 2025 |
II NABÓR – w ramach limitu wolnych miejsc | ||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 25 lipca 2025 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
22 września 2025 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
24 września 2025 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
24 września 2025 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
25, 26 września 2025 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
29 września 2025 |
Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2025/2026
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2025/2026
Kierunek studiów
|
ŁĄCZNY limit
|
obywatele polscy
|
obywatele polscy
|
CUDZOZIEMCY
|
limit minimalny
|
---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 120 | 105 | 5 | 10 | 35 |
ANGLISTYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 20 |
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE | 50 | 30 | 10 | 10 | 20 |
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) | 50 | 30 | 5 | 15 | 11 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 50 | 35 | 7 | 8 | 20 |
EKONOMIA | 120 | 105 | 5 | 10 | 35 |
ETYKA | 25 | 15 | 5 | 5 | 20 |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 70 | 60 | 5 | 5 | 20 |
FILOLOGIA POLSKA | 50 | 35 | 10 | 5 | 20 |
FILOZOFIA | 25 | 15 | 5 | 5 | 20 |
HISTORIA | 30 | 24 | 3 | 3 | 20 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 160 | 143 | 7 | 10 | 20 |
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY | 100 | 90 | 5 | 5 | 60 |
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA | 250 | 225 | 10 | 15 | 50 |
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) | 50 | 25 | 5 | 20 | 11 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich | 75 | 73 | 1 | 1 | 20 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich | 50 | 48 | 1 | 1 | 20 |
PROJEKTOWANIE MEDIÓW | 70 | 65 | 3 | 2 | 20 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 50 | 30 | 10 | 10 | 20 |
SZTUKA PRZEKŁADU, TWÓRCZE PISANIE I KRYTYKA LITERACKA | 32 | 27 | 3 | 2 | 20 |
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA | 30 | 28 | 1 | 1 | 20 |
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | 50 | 45 | 2 | 3 | 20 |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 30 | 28 | 1 | 1 | 20 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
Communication Management drugiego stopnia zaoczne w języku angielskim | 1950 EUR | 3150 EUR (w pierwszym roku / first year); 3000 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years) |
International Candidates admission procedure
If you are international candidate (you don’t hold Polish citizenship) you should apply via IRC admission system. To apply for studies please create an online account on: http://international-applications.uni.wroc.pl/
To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime
Don’t click the button “Rekrutuj” – it is for Polish Candidates only.
If you have dual citizenship and one of them is Polish citizenship – you are recruiting as a Polish citizen.
Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
rekrutacja.wksm@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 21 62
Prosimy o podawanie w tytule e-maila nazwy kierunku studiów – usprawni to udzielenie odpowiedzi na pytanie.
For international candidates (if you don’t hold Polish citizenship):
study.media@uwr.edu.pl
To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime
To apply for studies click here: http://international-applications.uni.wroc.pl/
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022