PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE
I stopnia zaoczne
Opis kierunku:
Sprawdź również:
- publikowanie cyfrowe i sieciowe II stopnia w formie stacjonarnej
- publikowanie cyfrowe i sieciowe I stopnia w formie zaocznej
- publikowanie cyfrowe i sieciowe II stopnia w formie zaocznej
Rozwój technologiczny postawił przed rynkiem wydawniczym nowe i ciekawe wyzwania – kierunek publikowanie cyfrowe i sieciowe to nowoczesna i interdyscyplinarna odpowiedź na zmieniające się potrzeby rzeczywistości.
Podczas studiów poznasz cały proces związany z publikacjami cyfrowymi – od ich tworzenia, przez przechowywanie, aż po odbiór i użytkowanie; różne sposoby funkcjonowania publikacji oraz nauczysz się przygotowywać, udostępniać i zarządzać publikacjami skierowanymi do różnych grup odbiorców.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o studium przypadku, analizy komputerowe, warsztaty i laboratoria. Dzięki temu studenci poszerzają swoją wiedzę teoretyczną oraz zdobywają niezbędne umiejętności praktyczne, które będą niezbędne na gruncie zawodowym. Wśród przedmiotów realizowanych w trakcie studiów znajdziesz takie jak wiedza o kulturze, ocena funkcjonalności stron internetowych, ocena i selekcja dokumentów, marketing i promocja książek, rynek e-publikacji, wiedza o kulturze, praca w programie InDesign, filozofia z elementami logiki, heurystyka informacyjna, czytelnictwo współczesne, nauka o informacji, prawo autorskie w pracy wydawcy, użytkownicy mediów cyfrowych, zarządzanie kolekcjami e-dokumentów.
Co po studiach
Jako absolwent będziesz kompetentnym pracownikiem sektora informacji. Pracę znajdziesz w wydawnictwach publikacji tradycyjnych i cyfrowych, redakcjach portali internetowych, firmach prowadzących digitalizację publikacji, bibliotekach cyfrowych, instytucjach naukowych prowadzących repozytoria typu Open Access, księgarniach internetowych, działach wydawniczych, marketingowych i promocyjnych firm.
Koła naukowe
W instytucie działa KN Bibliotekoznawców. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa oraz Wydziału Filologicznego.
Rekrutacja 2025/2026:
NOWA MATURA (zdawana w latach 2002, 2005–2025)
- W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z trzech dowolnych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.
- Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany będzie wynik korzystniejszy.
STARA MATURA (zdawana do 2004 roku włącznie)
Ranking sumy ocen z dwóch dowolnych pisemnych przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości w ramach ustalonego limitu przyjęć. Oceny przeliczane będą na punkty rekrutacyjne:
Skala 2-5: ocena dostateczna – 3 pkt.; ocena dobra – 4 pkt.; ocena bardzo dobra – 5 pkt.
Skala 1-6: ocena mierna – 2, 6 pkt.; ocena dostateczna – 3,2 pkt.; ocena dobra – 3,8 pkt.; ocena bardzo dobra – 4,4 pkt.; ocena celująca – 5 pkt.
Matura międzynarodowa
Kandydaci posiadający dyplom IB przyjmowani są na studia w ramach postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów legitymujących się tzw. „nową maturą”. Dla potrzeb rankingu kandydaci z maturą IB otrzymują punkty rekrutacyjne w liczbie równej maksymalnej liczbie punktów przewidzianych w rekrutacji na dany kierunek studiów, jaką może otrzymać kandydat z nową maturą (N), pomnożonej przez sumaryczną liczbę punktów uzyskanych na dyplomie IB i podzielonej przez 45.
Punkty rekrutacyjne = (N x liczba punktów na dyplomie IB)/45.
Brak wpisanej w systemie internetowej rejestracji kandydatów sumarycznej liczby punktów na dyplomie IB dyskwalifikuje kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
Matura dwujęzyczna
Kandydat, który zdał maturę dwujęzyczną z języka obcego, w celu obliczenia punktów rekrutacyjnych, otrzymuje za poziom podstawowy – 100 % punktów, pomnożonych przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku. W celu obliczenia punktów za poziom rozszerzony z języka obcego – wynik z egzaminu na poziomie dwujęzycznym jest mnożony przez 4/3 i zaokrąglany do pełnego procenta, a następnie mnożony przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.
Matura zagraniczna
Przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania.
Rekrutacja 2024/2025:
NOWA MATURA (zdawana w latach 2002, 2005–2024)
- W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z trzech dowolnych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.
- Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany będzie wynik korzystniejszy.
STARA MATURA (zdawana do 2004 roku włącznie)
Ranking sumy ocen z dwóch dowolnych pisemnych przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości w ramach ustalonego limitu przyjęć. Oceny przeliczane będą na punkty rekrutacyjne:
Skala 2-5: ocena dostateczna – 3 pkt.; ocena dobra – 4 pkt.; ocena bardzo dobra – 5 pkt.
Skala 1-6: ocena mierna – 2, 6 pkt.; ocena dostateczna – 3,2 pkt.; ocena dobra – 3,8 pkt.; ocena bardzo dobra – 4,4 pkt.; ocena celująca – 5 pkt.
Matura międzynarodowa
Kandydaci posiadający dyplom IB (International Baccalaureate) przyjmowani są na studia w ramach postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów legitymujących się tzw. „nową maturą”.
Dla potrzeb rankingu kandydaci z maturą IB otrzymują punkty rekrutacyjne w liczbie równej maksymalnej liczbie punktów przewidzianych w rekrutacji na dany kierunek studiów, jaką może otrzymać kandydat z nową maturą (N), pomnożonej przez sumaryczną liczbę punktów uzyskaną na dyplomie IB i podzielonej przez 45.
Punkty rekrutacyjne = (N x liczba punktów na dyplomie IB)/45.
Brak wpisanej w systemie internetowej rejestracji kandydatów sumarycznej liczby punktów na dyplomie IB dyskwalifikuje kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
Matura dwujęzyczna
Kandydat, który zdał maturę dwujęzyczną z języka obcego, w celu obliczenia punktów rekrutacyjnych, otrzymuje za poziom podstawowy – 100 % punktów, pomnożonych przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.
W celu obliczenia punktów za poziom rozszerzony z języka obcego – wynik z egzaminu na poziomie dwujęzycznym jest mnożony przez 4/3 i zaokrąglany do pełnego procenta, a następnie mnożony przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.
Matura zagraniczna
Przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania.
L.p. | ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO |
TERMINY |
I NABÓR |
||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 3 czerwca 2024 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
11 lipca 2024 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
15, 16 lipca 2024 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
17 lipca 2024 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
18, 19 lipca 2024 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
22 lipca 2024 |
II NABÓR – w ramach limitu wolnych miejsc |
||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK | 29 lipca 2024 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) |
20 września 2024 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne /konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ |
24 września 2024 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
25 września 2024 |
5 | Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
26, 27 września 2024 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) |
do 30 września 2024 |
I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z nową i starą maturą 🔽
Kandydaci na studia I stopnia lub jednolite studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii świadectwa dojrzałości wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
- kserokopii zaświadczenia o nabytych uprawnieniach zwalniających z postępowania rekrutacyjnego wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (dotyczy tylko laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego oraz laureatów konkursów ogólnopolskich uprawnionych do zwolnienia z postępowania rekrutacyjnego);
- w przypadku kandydatów z maturą międzynarodową 2024 – zaświadczenia ze szkoły o przystąpieniu do matury międzynarodowej i jej wyniku;
- w przypadku kandydatów niepełnoletnich w chwili składania dokumentów – oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna.
II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽
Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
- kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dodatkiem jeśli stanowi integralną część świadectwa *;
- tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez tłumacza**;
*Kandydaci na studia legitymujący się świadectwem ukończenia szkoły średniej wydanym w:
- innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej, państwa członkowskie Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) tj.: z Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chile, Chin, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Islandii, Izraela, Japonii, Kanady, Korei, Lichtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Malty, Meksyku, Holandii, Niemiec, Norwegii, Nowej Zelandii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch;
- państwach, z którymi Polska nie ma zawartych umów międzynarodowych o wzajemnym uznawaniu świadectw i dyplomów (lista zawartych przez Polskę umów międzynarodowych znajduje się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego)
zobowiązani są, poza dokumentami wymienionymi w pkt II, dodatkowo złożyć decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego Kuratora Oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku braku takiego dokumentu, kandydat składa pisemne zobowiązanie do dostarczenia go w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.
**rodzaj tłumaczenia jest opisany w zakładce „CUDZOZIEMCY”.
Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽
Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”
IV. Złożenie dokumentów 🔽
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego oraz złożonych dokumentów ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽
Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:
- zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG, do 2,5 MB,
- zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.
Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!
VI. Tryb odwołania od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽
TRYB ODWOŁANIA OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA
Obywatele Polski
Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.
Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:
• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)
na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław
Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 uchwały Nr 171/2023 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2024/2025 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia oraz przypadek, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony.
Cudzoziemcy
Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław
Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.
Limit miejsc na zaocznych studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) oraz jednolitych magisterskich w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in part-time first-cycle studies (undergraduate and engineering studies) and uniform master’s studies in the recruitment for the year 2024/2025
Kierunek studiów
|
ŁĄCZNY limit
|
NOWA MATURA
|
STARA MATURA
|
obywatele polscy
|
CUDZOZIEMCY
|
limit minimalny
|
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 120 | 100 | 10 | 5 | 5 | 35 | |
ANGLISTYKA | 110 | 90 | 5 | 5 | 10 | 15 | |
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE | 60 | 48 | 2 | bez limitu | 10 | 15 | |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 100 | 85 | 10 | bez limitu | 5 | 20 | |
EKONOMIA | 150 | 100 | 30 | 15 | 5 | 35 | |
ETYKA | 35 | 25 | 5 | 3 | 2 | 10 | |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 100 | 60 | 25 | 10 | 5 | 15 | |
FILOLOGIA POLSKA | 50 | 30 | 15 | bez limitu | 5 | 18 | |
FILOZOFIA | 30 | 20 | 4 | 1 |
5 | 12 | |
HISTORIA | 35 | 27 | 6 | bez limitu | 2 | 15 | |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 180 | 155 | 15 | bez limitu | 10 | 20 | |
KRYMINOLOGIA | 350 | 300 | 30 | 15 | 5 | 50 | |
PEDAGOGIKA | 120 | 118 | 1 | bez limitu | 1 | 20 | |
PEDAGOGIKA SPECJALNA | 50 | 48 | 1 | bez limitu | 1 | 20 | |
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA | 30 | 28 | 1 | bez limitu | 1 | 20 | |
PRAWO | 270 | 220 | 35 | 10 | 5 | 50 | |
PRAWO E- BIZNESU | 150 | 120 | 10 | 15 | 5 | 30 | |
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE | 50 | 43 | 5 | bez limitu | 2 | 30 | |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 65 | 53 | 2 | bez limitu | 10 | 15 | |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 30 | 25 | 4 | bez limitu | 1 | 15 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
publikowanie cyfrowe i sieciowe pierwszego stopnia zaoczne | 6000 PLN | 6000 PLN |
Adres | Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego |
---|---|
Instytut Nauk o Informacji i Mediach pl. Uniwersytecki 9/13 50-137 Wrocław sala 306 tel.: +48 71 375 24 56 | I NABÓR 18 lipca 2024 r.: 10.00-14.00 19 lipca 2024 r.: 15.00-18.00 II NABÓR - w ramach limitu wolnych miejsc 26 września 2024 r.: 10.00-14.00 27 września 2024 r.: 15.00-18.00 |
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów | Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców | Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna |
---|---|---|---|
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (konkurs świadectw) | postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania) | Instytut Nauk o Informacji i Mediach, pl. Uniwersytecki 9/13, 50-137 Wrocław, sala 306 I nabór: Data: 15 lipca 2024 Godzina: 10.00-13.00 II nabór Data: 24 września 2024 Godzina: 10.00-13.00 | stacjonarna |
Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽
Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość podstaw historii i literatury polskiej. Rozmowa kwalifikacyjna punktowana w skali 0-5. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.
Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.
UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B1.
Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę wyników matur (np.: ZNO, multitestu (NMT), CT) oraz nie przelicza ocen z otrzymanych świadectw. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.
Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽
Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”
Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽
Dokumenty wymagane przy rekrutacji:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
- świadectwo uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania administracyjnego kuratora oświaty,
- apostille lub legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski (nie dotyczy matur IB i EB),
- tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1,
- oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych (dotyczy kandydatów niepełnoletnich). W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna (jeżeli dotyczy),
- decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)
Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Legalizacja świadectwa, apostille, decyzja Kuratora Oświaty 🔽
Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.
Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.
Legalizacji świadectwa szkoły średniej (maturalnego) może dokonać:
- konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
- władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
- akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo.
Apostille
Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej
Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj
Uznanie wykształcenia decyzją Kuratora Oświaty
W wyniku postępowania administracyjnego kurator oświaty może uznać, że świadectwo zagraniczne jest dokumentem potwierdzającym wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe lub średnie.
Postępowanie prowadzi kurator oświaty właściwy dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy bądź – w przypadku braku stałego adresu wnioskodawcy w Polsce, właściwy ze względu na siedzibę szkoły lub uczelni, w której zostanie przedłożone świadectwo (we Wrocławiu: Kuratorium Oświaty we Wrocławiu).
Adresy wszystkich kuratoriów znajdziesz na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Schemat zdobycia decyzji Kuratora Oświaty można zobaczyć: tutaj
Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽
Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:
- osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
- osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
- konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
- akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)
Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽
Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:
- zaświadczenie potwierdzające ukończenie rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostce posiadającej akredytację Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) co najmniej na poziomie biegłości językowej B1 (https://nawa.gov.pl/jezyk-polski/akredytacja-nawa),
- certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej B1, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
- świadectwo dojrzałości lub dyplom szkoły wyższej, wydane na zakończenie kształcenia w języku polskim w systemie edukacji Rzeczypospolitej Polskiej,
- dyplom IB lub EB jeżeli jest na nim wynik egzaminu z języka polskiego,
- świadectwo/dyplom dwujęzyczny, jeżeli jednym z języków wydania jest język polski,
- zaświadczenie lub certyfikat wydany przez podmiot wskazany przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego na liście podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego (Lista podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego),
- potwierdzenia ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata/finalisty stopnia centralnego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.
Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:
- zezwolenie na pobyt stały,
- Kartę Polaka,
- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
- uzyskane w Polsce świadectwo dojrzałości,
- uzyskany w Polsce dyplom ukończenia studiów wyższych.
UWAGA! Skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego powinien być zamieszczony w systemie IRK.
Opłaty 🔽
Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.
Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.
Informacje dodatkowe 🔽
REKRUTACJA
Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata
AKADEMIKI
Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/
STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE
Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/
Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów
ul. św. Jadwigi 3/4, pok. 15, 16, 17
tel. +48 71 375 2162
e-mail: dziekanat.wksm@uwr.edu.pl
Instytut Nauk o Informacji i Mediach
pl. Uniwersytecki 9-13,
tel. +48 71 375 24 12
50-137 Wrocław
Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
OLIMPIADY I KONKURSY
Jeśli jesteś laureatem lub finalistą centralnych olimpiad przedmiotowych albo laureatem wybranych konkursów ogólnopolskich, o których mowa w poniższym wykazie – przysługują Ci specjalne uprawnienia. Będziesz zwolniony z postępowania rekrutacyjnego na danym kierunku studiów i nie będzie Cię obowiązywać opłata rekrutacyjna. Pamiętaj, żeby rejestrując się w systemie IRK, w polu „dokument uprawniający do podjęcia studiów” wybrać opcje „matura” i „tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej” oraz załączyć skan zaświadczenia potwierdzający status laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu. Uwaga! Uprawnienia przyznawane są kandydatowi tylko w roku zdania matury!
Olimpiada | Status |
---|---|
Olimpiada Artystyczna – sekcja muzyki – sekcja historii sztuki | laureaci |
Olimpiada Informatyczna | laureaci |
Olimpiada Artystyczna – sekcja muzyki – sekcja historii sztuki | finaliści |
Olimpiada Informatyczna | finaliści |
Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.