Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

SOCJOLOGIA specjalność INTERCULTURAL MEDIATION

II stopnia stacjonarne (w j. angielskim)

Opis kierunku:

MA in Sociology Intercultural Mediation programme gives you a unique chance to ask and seek answers to the big questions about social changes taking place every day around you (think about migrations, social movements, cultural transformations and many more). What are the reasons for these changes? What are their implications for the individual and for the whole society?

We put great emphasis on the topic of Intercultural Mediation which means we help you understand how culture (in its great variety) informs social change and how it can be facilitated using the knowledge on how people create social groups, how they communicate, what kind of internal and external factors influence how society works.

MA in Sociology Intercultural Mediation programme is a great opportunity to study in an culturally open and intelectually stimulating environment with a guidance by scholars and experts in a diverse range of fields of reseach and social practice of intercultural communication.

To give you a better insight into the practice of intercultural mediation we invite you to take part in workshops run by non-governmental organisations, which are part of the curriculum. Our partners from Nomada Association and Kreisau Foundation will guide you to better comprehend the problems of immigration in Poland and Europe and on the cultural heritage of multiculturalism in Poland and Europe.

As our graduate you acquire knowledge, skills and competences which you can use in the professional work in the areas of intercultural communication (on the local and corporate levels), conflict resolution and actions aimed at social integration. You also have practical skills to carry out various social research projects on the problems of multiculturalism, migration and social changes. The programme prepares you to work as an expert in the state and local administration, non-governmental organisations and private sector companies. We offer you transferable skills in the areas of multiculturalism, diversity management and cultural conflict resolution.

More on the programme: http://www.socjologia.uni.wroc.pl/Studies/Master-in-Sociology

More on the courses: https://international.uni.wroc.pl/en/master/intercultural-mediation

Related fields of study: International Relations; Image Communication

 

The programme is based on the synergy with the international Master Programme Erasmus Mundus MITRA (Médiation interculturelle : identités, mobilités, conflits) in which the Institute of Sociology is also involved.

Find us also on Facebook.

If you do not hold Polish citizenship and want to apply for studies in English language please use IRC system www.international-applications.uni.wroc.pl More details here: www.international.uni.wroc.pl/en/study-english

 


 

Rekrutacja 2020/2021:

DYPLOM POLSKI I DYPLOM ZAGRANICZNY

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku:

http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

– dla których język angielski jest językiem ojczystym,

– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.

c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).


The following conditions for admission must be fulfilled:

a) holding a higher education diploma entitling its holder to take up studies

b) presenting a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:

  • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
  • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
  • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at: http://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en.pdf

The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

  • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
  • candidates whose native language is English
  • candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score
  • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement

 

c) positive formal assessment of the application issued by the faculty coordinator (only applies to a diploma issued abroad)

 


 

(English version below)

 

L.p.

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

terminy

I nabór

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 15 maja 2020
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 6 lipca 2020
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 9, 10 lipca 2020
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 13 lipca 2020
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

14, 15, 16,  lipca 2020
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 17 lipca 2020

II nabór

1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK 7 lipca 2020
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 18 września 2020
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 21 września 2020
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 22 września 2020
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

(nie decyduje data stempla pocztowego)

23, 24, września 2020
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia 25 września 2020

 


 

No.

Recruitment stages

Dates

1st Round

1 Registration starts in the Online Application System – IRK 15 May 2020
2 Deadline for registration and payment 6 July 2020
3 Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. 9-10 July 2020
4 List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system 13 July 2020
5 Documents submission to the Faculty Recruitment Committee 14-16 July 2020
6 Decision on acceptance/rejection available after logging on the private account in the IRK system 17 July 2020

2nd Round

1 Registration starts in the Online Application System – IRK 7 July 2020
2 Last registration and payment day 18 September 2020
3 Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. 21 September 2020
4 List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system 22 September 2020
5 Documents submission to the Faculty Recruitment Committee 23-24 September 2020
6 Announcing the list of those accepted 25 September 2020

Dokumenty (English version below):

I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentu, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim;

3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 3. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 3.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

 

Documents:

I. Candidates for 2nd cycle studies (both full-time and part-time) are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Recruitment Board ;
  3. certificate of the grade point average of previous studies (if required).

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

II. Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the admission list are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board;
  3. translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish certified translator;

III. Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II: 

1. certificate of knowledge of Polish, i.e.:

  • confirmation of completing a one year’s course preparing for studying in Polish provided by an institution recognised by the Minister of Higher Education, or
  • certificate of knowledge of Polish issued by the State Board of Certification of Knowledge of Polish as a Foreign Language, or
  • confirmation of the School of Polish Language and Culture for Foreigners of the University of Wrocław stating that the candidate’s preparation and level of Polish enable him or her to take up studies in Polish;

2. photocopy of medical insurance policy for the duration of education in Poland or European Health Insurance Card or photocopy of an agreement with the National Health Fund certified by the University of Wrocław;

3. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board;

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III items  3 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III items 3.

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.

*Photographs for the Electronic Student Card to be uploaded in the IRK system during the registration procedure should fulfil the following requirements: 

  1. The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format.
  2. The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.

Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2020/2021

kierunek / Study programme limit miejsc w 2020 / total number

w tym Polacy z dyplomem polskim / including Polish students with a Polish diploma

w tym Polacy dyplomem zagranicznym / including Polish students with foreign diploma

w tym

CUDZOZIEMCY

/ including foreign students

limit minimalny

minimum number

ADMINISTRACJA  180  155 15 10  50
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 10
ANGLISTYKA 75 63 7 5 15
ANGILISTYKA, specjalność Empirical and Theoretical Linguistics 24 16 8 3
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU 32 25 5 2 18
ARCHEOLOGIA 50 40 5 5 15
ASTRONOMIA 25 15 5 5 3
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 80 60 10 10 15
BIOLOGIA 70 65 2 3 12
BIOTECHNOLOGIA 45 38 2 5 20
CHEMIA 120 112 4 4 10
CHEMIA (studia w j. angielskim) 24 4 20 8
CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 10
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 10
DATA SCIENCE 15 9 1 5 5
DYPLOMACJA EUROPEJSKA 50 40 5 5 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 90 76 7 7 20
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
EKONOMIA  120  100 10 10 50
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 50 42 5 3 15
EUROPEISTYKA 35 28 2 5 8
EUROPEAN STUDIES , specjalność EU REGIONAL POLICY (w j. angielskim) 25 5 20 5
FILOLOGIA CHORWACKA Z JĘZYKIEM SERBSKIM 28 22 3 4 10
FILOLOGIA CZESKA 28 21 4 3 10
FILOLOGIA FRANCUSKA 35 27 5 3 12
FILOLOGIA GERMAŃSKA 90 80 5 5 15
FILOLOGIA HISZPAŃSKA 35 27 5 3 12
FILOLOGIA INDYJSKA 18 12 3 3 3
FILOLOGIA KLASYCZNA 18 12 3 3 2
FILOLOGIA POLSKA 130 110 10 10 15
FILOLOGIA ROSYJSKA 50 40 5 5 10
FILOLOGIA UKRAIŃSKA 40 22 9 9 10
FILOZOFIA 35 25 5 5 8
FIZYKA 40 25 5 10 3
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 20 2 3 15 3
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 35 31 2 2 12
GEOGRAFIA 60 56 2 2 30
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) 22 2 20 12
GEOLOGIA 60 50 5 5 12
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) 24 4 20 12
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 13 2 15 20
GOSPODARKA PRZESTRZENNA 40 36 2 2 20
HISTORIA 90 84 3 3 20
HISTORIA CYWILIZACJI ŚRÓDZIEMNOMORSKICH 50 40 5 5 20
HISTORIA SZTUKI 40 38 1 1 10
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 35 25 5 5 20
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ, specjalność PUBLIC HISTORY (w j. angielskim) 30 20 5 5 20
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYOBSZAROWE 20 18 1 1 4
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 30 26 2 2 15
INFORMATYKA 59 49 5 5 7
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 30 24 2 4 4
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 12
JUDAISTYKA 28 15 10 3 6
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 90 78 5 7 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KULTUROZNAWSTWO 50 40 7 3 20
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) 70  35 35 10
MATEMATYKA 140 121 10 9 12
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) 15 3 2 10 10
MIKROBIOLOGIA 30 26 2 2 12
MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 10
NIDERLANDYSTYKA 42 35 5 2 10
OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 12
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 75 73 1 1 20
POLITOLOGIA 60 57 1 2 15
POLITOLOGIA (w j. angielskim) 30 5 25 5
PRACA SOCJALNA 60 50 5 5 15
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 60 55 2 3 20
SOCJOLOGIA 75 65 5 5 15
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) 75 10 65 4
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 60 50 5 5 15
SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH 60 50 5 5 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 8 12 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) 30 5 25 5
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE 28 22 3 3 6
TURYSTYKA 22 18 2 2 12
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 24 21 2 1 12
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 57 1 2 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 57 1 2 15

 

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
SOCJOLOGIA specjalność INTERCULTURAL MEDIATION, drugiego stopnia stacjonarne (w j. angielskim)2200 EUR3650 EUR (w pierwszym roku / first year), 3500 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

Opłata dla obywatela Polski i Unii Europejskiej dotyczy także:

1/ obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji  Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;

3/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną (art. 159 ust. 1 ustawy o cudzoziemcach);

4/ cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

5/ posiadacza ważnej Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;

6/ cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Polski.

Wysokość opłaty w PLN ustala się według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ogłaszanego Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych, w roku dokonywania płatności.

 

Tuition fees for Polish and European Union citizens also apply to:

1/ foreigners – citizens of EU member states, Switzerland, Norway or Island (EFTA countries) – members of the European Economic Area and their families living in Poland;

2/ foreigners with resident permit or long-term residents of European Union;

3/ foreigners with temporary residence permit for family reunification;

4/ foreigners with refugee status granted in Poland or with temporary or subsidiary protection in Poland

5/ people with ‘Karta Polaka’ or with a proof of Polish origin;

6/ foreigner living in Poland and being a spouse, antecedent or descendant of a Polish citizen

Polish citizens can pay fees in PLN according to the NBP exchange rate from the day of payment.

Zasady rekrutacji 2020/2021

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

  1. posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,
  2. potwierdzenie znajomości języka angielskiego,
  3. pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).

The following conditions for admission must be fulfilled:

  1. holding a higher education diploma entitling its holder to take up studies
  2. presenting a certificate proving the knowledge of the English language
  3. positive formal assessment of the application issued by the faculty coordinator (only applies to a diploma issued abroad)

 

Polish candidates
Faculty of Social Sciences
Dean’s Office

ul. Koszarowa 3/20, pokój 36, 51-149 Wrocław, Poland
tel. 71 375 50 98
hours: 9.00–15.00
dr hab. Katarzyna Kajdanek, prof. UWr
email: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl
phone: +48 660 851 335

For international candidates:

Katarzyna KRAWCZYK
Marta NOWAK
Email: international@uwr.edu.pl
Phone: +48 71 3752877; +48 71 3752864
Fax: +48 71 3752800

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej / Secretary of the Faculty Admissions Committee

71 375 51 26
katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl

 

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
I nabór: 14, 15, 16, lipca 2020 r.
II nabór: 23, 24 września 2020 r.
w godzinach od
Instytut Socjologii
ul. Koszarowa 3, bud.20, sala 207
51-149 Wrocław
tel. 71 375 50 96


Acceptance of documents by the Faculty Recruitment Committee (the date of delivery decides):
1st round: 14-16 July 2020
2nd round: 23-24 September 2020
Institute of Sociology
Koszarowa Street 3, building 20, room 207, 50–204 Wrocław
Phone: +48 71 375 50 96