Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

EASTERN EUROPEAN JEWISH STUDIES

II stopnia stacjonarne (w j. angielskim)

Opis kierunku:

Rekrutacja 2023/2024:

Od kandydatów oczekuje się bardzo dobrej (w mowie i piśmie) znajomości języka angielskiego oraz podstawowych, uzyskanych na poziomie studiów licencjackich kompetencji badawczych z dziedziny nauk humanistycznych lub nauk społecznych, a także podstawowej wiedzy z historii Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i historii Żydów.

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów. O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem studiów licencjackich lub magisterskich judaistyki, absolwenci innych studiów licencjackich lub magisterskich, a także absolwenci żydowskich wyższych szkół religijnych.

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,

– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,

– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5–6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., które wymienione są na stronie SPNJO.

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

– dla których język angielski jest językiem ojczystym,

– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,

c) kandydaci spełniający powyższe warunki przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim sprawdzającej podstawową wiedzę o kulturze i historii żydowskiej.

Rozmowa kwalifikacyjna jest punktowana w skali 0–5 punktów. Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 3 punktów.


english version:

Candidates are expected to have a very good (oral and written) command of the English language and basic undergraduate research competence in the humanities or social sciences, as well as a basic knowledge of Polish, Central and Eastern European and Jewish history.

The admission requirements for this field of study include:

a) possession of a diploma entitled to undertake studies, persons with a bachelor’s or master’s degree in Jewish Studies, graduates of other bachelor’s or master’s degree programmes, and graduates of Jewish religious colleges are eligible to apply.

b) presentation of a certificate of proficiency in English of at least level B2 on the Council of Europe scale. Confirmation of knowledge of the English language shall be provided by the document referred to in Appendix No. 2 to 109/2022 resolution.

Candidates are exempted from the requirement to provide the confirmation of the English language skills:

– for whom English was the language of instruction in a completed secondary school or completed studies, as evidenced by a grade transcript or degree certificate;

– for whom English is the mother tongue,

– who have passed the English during the Matura Exam at an extended level with at least 80%,

– who have passed the English language examination at B2 level during studies and this is shown in the diploma supplement,

c) candidates who meet the above conditions are interviewed in English to check their basic knowledge of Jewish culture and history.

The interview is scored on a scale of 0-5 points. A minimum of 3 points is considered a positive result.

 

 


 

 


 

(English version below)

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO TERMINY
I NABÓR
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 1 czerwca 2023
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
10 lipca 2023
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
12, 13 lipca 2023
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
14 lipca 2023
5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
17, 18, 19 lipca 2023
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
20 lipca 2023
II NABÓR – w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 25 lipca 2023
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
20 września 2023
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
21 września 2023
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
22 września 2023
5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
25, 26 września 2023
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
do 27 września 2023

 


(English version below)
I. Wymagane dokumenty na studia II stopnia 🔽

Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);
  4. zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:- zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,- zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,- certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80% (70% na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii oraz Wydziale Nauk Biologicznych),
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.


II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dodatkiem jeśli stanowi integralną część świadectwa wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. tłumaczenia na język polski lub angielski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez tłumacza przysięgłego;
  4. przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:

– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,
– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,
– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage)  lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.


III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. oświadczenia o posiadaniu polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego albo umowy z NFZ. W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym;

2. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

I. Required documents for second-cycle studies  🔽

Candidates for second-cycle studies (full-time and part-time) included on the list of documents qualified for submission are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. a copy of the graduation diploma together with the original for inspection, in order to confirm compliance by the Admissions Committee or a certificate of completion of first-cycle, second-cycle or uniform master’s studies (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. name change) it is additionally required to inspection, certificate of change of personal data);
  3. certificate of the grade point average of previous studies (if required);
  4. a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
    • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
    • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
    • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.

The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

      • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
      • candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score (70% at the Faculty of Law, Administration and Economics and Faculty of Biological Sciences

        )

      • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.


II.Required documents for Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies 🔽

Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the list of documents qualified for submission are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:

  1. application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
  2. photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. change of name), a certificate of change of personal data is additionally required for inspection);
  3. translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish or English certified translator;
  4. a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
    • certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
    • certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
    • language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.

The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:

    • candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from,
    • candidates whose native language is English,
    • candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma suplement.

III. Required documents for the Foreign candidates 🔽

Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II:

 1. a statement on having an insurance policy in the event of illness for the period of education in Poland or the European Health Insurance Card or an agreement with the National Health Fund [pol. NFZ]. In the absence of the above-mentioned documents at the recruitment stage, the candidate may submit an obligation to submit these documents at a later date;

2. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board (in the event of a difference in personal data between the documents (e.g. change of name), a certificate of change of personal data is additionally required for inspection);


IV. Submission of documents 🔽

All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies. 

At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.

Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2  and section III.

The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.

Candidates on the list of documents qualified for submission are required to submit all required documents within the time limit specified in the recruitment schedule. A place on the list of documents qualified for submission does not guarantee a place on the list of admitted students.


Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.


V. A photo to the Electronic Student ID 🔽

A photo to the Electronic Student ID, which is attached in the recruitment process in the IRK system should meet the following requirements: 

  1. The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format.
  2. The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.

Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2023/2024
Limit of places in full-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2023/2024

Kierunek studiów
Study programme
Łączny limit
total number
obywatele
polscy
DYPLOM POLSKI
polish citizen
polish diploma
obywatele polscy
DYPLOM ZAGRANICZNY
polish citizens
foreign diploma
 

CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA  130 120 5 5  50
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) 50 25 25 10
ANGLISTYKA 50 40 5 5 15
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU 30 25 3 2 18
ARCHEOLOGIA 45 40 3 2 15
ASTRONOMIA 15 10 2 3 10
ASTROPHYSCIS 25 5 3 17 10
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 80 60 10 10 15
BIOLOGIA 70 65 2 3 12
BIOLOGIA, specjalność INTEGRATIVE BIODIVERSITY (w j. angielskim) 15 11 10
BIOTECHNOLOGIA 45 38 2 5 15
CHEMIA 120 112 4 4 10
CHEMIA specjalność: Advanced Synthesis in Chemistry (studia w języku angielskim) 24 4 20 10
CHEMIA MEDYCZNA 30 26 2 2 10
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA 24 20 2 2 10
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
CULTURE, THOUGHT, HUMANITY 30 4 3 23 15
DATA SCIENCE 15 7 1 7 10
DYPLOMACJA EUROPEJSKA 50 40 5 5 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 70 58 6 6 20
EASTERN EUROPEAN JEWISH STUDIES 20 10 10 10
EKONOMIA  150 120 5 25 50
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 40 35 3 2 12
ETYKA 35 25 5 5 10
EUROPEISTYKA 35 28 2 5 15
EUROPEISTYKA, specjalność: EU POLITICS (w j. angielskim) 25 5 20 10
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 15
FILOLOGIA INDYJSKA 18 16 1 1 10
FILOLOGIA POLSKA 110 90 10 10 15
FILOZOFIA 35 25 5 5 10
FIZYKA 25 17 3 5 10
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) 15 1 1 13 10
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 34 30 2 2 12
GEOGRAFIA 50 46 2 2 10
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) 22 2 20 10
GEOLOGIA 60 50 5 5 10
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) 24 4 20 10
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 30 7 23 15
GOSPODARKA PRZESTRZENNA 22 20 1 1 10
HISTORIA 70 64 3 3 15
HISTORIA SZTUKI 40 38 1 1 15
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 25 19 3 3 12
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (w j. angielskim) 20 10 5 5 12
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYDZIEDZINOWE 20 18 1 1
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 25 21 2 2 18
INFORMATYKA 60 50 5 5 10
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE 25 20 2 3 12
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 50 40 5 5 10
JUDAISTYKA 28 15 10 3 10
JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 80 69 4 7 20
KULTUROZNAWSTWO 40 35 2 3 20
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) 70  35 35 10
MATEMATYKA 100 83 9 8 20
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) 16 2 2 12 10
MIKROBIOLOGIA 30 26 2 2 12
MUZYKOLOGIA 20 18 1 1 10
NIDERLANDYSTYKA 35 28 5 2 10
OCHRONA ŚRODOWISKA 50 46 2 2 10
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 100 98 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 75 73 1 1 20
POLITOLOGIA 60 57 1 2 15
POLITOLOGIA (w j. angielskim) 40 15 25 10
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 55 50 2 3 20
SLAWISTYKA 100 80 10 10 20
SOCJOLOGIA 60 52 4 4 15
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) 60 8 52 10
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 48 40 4 4 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 90 70 8 12 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) 30 5 25 10
STUDIA ROMANISTYCZNE 64 50 8 6 24
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE 18 16 1 1 10
TURYSTYKA 22 19 1 2 10
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 60 58 1 1 15
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ 55 50 2 3 20
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 36 33 2 1 12
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 60 58 1 1 15

 

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
eastern european jewish studies pierwszego stopnia w języku angielskim2200 EUR3650 EUR (w pierwszym roku / first year); 3500 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim nie pobiera się od:

1.  obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA) strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. 
osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
3.
osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
4.
osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
5.
osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
6.
osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
7.
osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
8.
osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
9.
osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
10.
osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
11.
osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
12. 
osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

 

AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Instytut Filologii Polskiej
ul. Plac Nankiera 15b
50-140 Wrocław
sala / pokój: 20
tel.: +48 71 375 29 15
tel.: +48 71 375 25 72
I NABÓR
17, 18, 19 lipca 2023 r.; godz. 10.00-15.00
II NABÓR – w ramach limitu wolnych miejsc
25, 26 września 2023 r.; godz. 10.00-15.00
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiówTermin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego

Instytut Filologii Polskiej
Plac Nankiera 15b, Wrocław, pokój 107
I NABÓR
Data: 13.07.2023
Godzina:12.30
II NABÓR
Data: 21.09.2023 r.
Godzina: 11.00

Instytut Filologii Polskiej
Plac Nankiera 15b, Wrocław, pokój 107
I NABÓR
Data: 13.07.2023
Godzina:12.30
II NABÓR
Data: 21.09.2023 r.
Godzina: 11.00
rekrutację prowadzi Biuro Współpracy Międzynarodowej
stacjonarna i zdalna

International Candidates admission procedure

If you are international candidate (you don’t hold Polish citizenship) you should apply via IRC admission system. To apply for studies please create an online account on: http://international-applications.uni.wroc.pl/

To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime


Don’t click the button “Rekrutuj” – it is for Polish Candidates only.

If you have dual citizenship and one of them is Polish citizenship – you are recruiting as a Polish citizen.

Wydział Filologiczny / Faculty of Letters
pl. Biskupa Nankiera 15, 50-140 Wrocław
tel. +48 71 375 22 25, +48 71 375 25 13, +48 71 375 28 05, +48 71 375 22 35
fax +48 71 343 30 29

Dziekanat Studiów Stacjonarnych / Dean’s Office
poniedziałek, środa, piątek / Monday, Wednesday, Friday: 10.00–14.00
czwartek / Thursday: 11.00–15.00

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej / Secretary of the Faculty Admissions Committee
tel. +48 71 375 25 72 martyna.panczak@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 20 39 oskar.meller2@uwr.edu.pl

For international candidates:
Katarzyna KRAWCZYK
Marta NOWAK
Email: international@uwr.edu.pl
Phone: +48 71 3752877;  +48 71 3752864
Fax: +48 71 3752800