Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ENGLISH FOR KNOWLEDGE, CULTURE AND INNOVATION

I stopnia stacjonarne (w j. angielskim)

Opis kierunku:

Interesujesz się językiem? Pasjonujesz się literaturą? Ten kierunek studiów jest dla Ciebie! English for Knowledge, Culture and Innovation to program, który zainspiruje Cię do czytania, rozwinie umiejętność krytycznego myślenia oraz pomoże doskonalić umiejętności językowe.

Nasi studenci zdobywają zaawansowane umiejętności językowe na kursach takich jak gramatyka języka angielskiego, mówienie, czytanie i pisanie, wymowa oraz sprawności zintegrowane. Uczą się o języku i  różnorodności językowej, a także zdobywają wiedzę z zakresu literatury angielskiej i amerykańskiej. Na drugim roku studiów studenci wybierają jeden z dwóch modułów: „Global English Cultures and Languages” lub „Psychopedagogical Aspects of Language Acquisition”. Zajęcia z pierwszego modułu mają na celu wyposażenie studentów w kompetencje językowe, kulturowe i literackie, które pomogą im w rozwijaniu własnych zainteresowań badawczych. Na zajęciach studenci uczą się o odmianach języka angielskiego, pragmatyce i komunikacji międzykulturowej oraz metodach eksperymentalnych w badaniach nad językiem i umysłem. Poruszane są także takie kwestie jak historyczne, społeczne, polityczne i kulturowe aspekty angielskich, amerykańskich i kanadyjskich tekstów literackich. Z kolei drugi moduł do wyboru koncentruje się na akwizycji języka, psychologii uczenia się języków, przetwarzaniu języka i międzykulturowym podejściu do rozwoju języka.

Co zyskujesz? Umiejętności poszukiwane na rynku pracy:biegłą znajomość języka angielskiego, wrażliwość kulturową, umiejętności analityczne i badawcze, umiejętność krytycznego myślenia – wszystkie są doceniane przez pracodawców. Dodatkowo nasi studenci uczą się nie tylko języka angielskiego, ale też drugiego języka obcego, np. niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego lub rosyjskiego. Obcokrajowcy uczą się też języka polskiego od podstaw. Nasz kierunek studiów może być również dobrym początkiem do uzyskania kwalifikacji w zakresie nauczania języka angielskiego, takich jak CELTA (certyfikat Cambridge w nauczaniu języka angielskiego dla osób mówiących innymi językami) lub DELTA (dyplom Cambridge w nauczaniu języka angielskiego dla osób mówiących innymi językami). Jest także doskonałym przygotowaniem do dalszych studiów językowych, literackich, kulturowych czy pedagogicznych. Nasi absolwenci są przygotowani do podjęcia szeregu studiów magisterskich zarówno we Wrocławiu, jak i w innych ośrodkach akademickich. Plan studiów znajdziesz tutaj.

Koordynator: Marek Herda

Kontakt: marek.herda@uwr.edu.pl

 

Rekrutacja 2025/2026:

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie świadectwa uprawniającego do podjęcia studiów;

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy z wynikiem minimum dobrym. Akceptowanym potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument z następującym wynikiem:

  • Cambridge First Certificate in English z wynikiem A lub B (min. 173),
  • Cambridge Certificate in Advanced English (każdy wynik),
  • International English Language Testing System (IELTS) z wynikiem min. 6,
  • Test of English as a Foreign Language (TOEFL) z wynikiem min. 80,
  • Test of English for International Communication (TOEIC) z wynikiem min. 341 (speaking and writing) i 839 (listening and reading),
  • Oxford Test of English z wynikiem min. 121,
  • TELC B2 z wynikiem 2 lub 1,
  • B2 Business Vantage (BEC Vantage) z wynikiem B lub A;

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

  • dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
  • dla których język angielski jest językiem ojczystym,
  • którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
  • którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 na ocenę min. dobrą i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu;

c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko świadectwa uzyskanego za granicą).

 


 

Rekrutacja 2024/2025:

Warunkiem przyjęcia na studia jest:

a) posiadanie świadectwa uprawniającego do podjęcia studiów,

b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy z wynikiem minimum dobrym. Akceptowanym potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest dokument z następującym wynikiem:

– Cambridge First Certificate in English z wynikiem A lub B (min. 173)

– Cambridge Certificate in Advanced English (każdy wynik)

– International English Language Testing System (IELTS) z wynikiem min. 6

– Test of English as a Foreign Language (TOEFL) z wynikiem min. 80

– Test of English for International Communication (TOEIC) z wynikiem min. 341 (speaking and writing) i 839 (listening and reading)

– Oxford Test of English z wynikiem min. 121

– TELC B2 z wynikiem 2 lub 1

– B2 Business Vantage (BEC Vantage) z wynikiem B lub A

Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:

– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,

– dla których język angielski jest językiem ojczystym,

– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,

– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 na ocenę min. dobrą i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,

c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko świadectwa uzyskanego za granicą).

 


 

 


 

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

 

TERMINY

I NABÓR
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 2 czerwca 2025
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
 11 lipca 2025
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
 14, 15, 16 lipca 2025
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
17 lipca 2025
5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
18, 21, 22, 23 lipca 2025
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
24 lipca 2025
II NABÓR w ramach limitu wolnych miejsc
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 25 lipca 2025
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
21 września 2025
3 Postępowanie rekrutacyjne
/konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/
22 września 2025
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
23 września 2025
5 Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
24, 25 września 2025
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
do 26 września 2025

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z nową i starą maturą 🔽

Kandydaci na studia I stopnia lub jednolite studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii świadectwa dojrzałości wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. kserokopii zaświadczenia o nabytych uprawnieniach zwalniających z postępowania rekrutacyjnego wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (dotyczy tylko laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego oraz laureatów konkursów ogólnopolskich uprawnionych do zwolnienia z postępowania rekrutacyjnego);
  4. w przypadku kandydatów z maturą międzynarodową 2025  – zaświadczenia ze szkoły o przystąpieniu do matury międzynarodowej i jej wyniku;
  5. w przypadku kandydatów niepełnoletnich w chwili składania dokumentów  – zgoda-oświadczenie rodziców(a) /opiekunów(a) prawnych na podjęcie studiów na Uniwersytecie Wrocławskim przez osobę niepełnoletnią .

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dodatkiem jeśli stanowi integralną część świadectwa *;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez  tłumacza**;

*Kandydaci na studia legitymujący się świadectwem ukończenia szkoły średniej wydanym w:

  1. innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej, państwa  członkowskie Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) tj.: z Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chile, Chin, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Islandii, Izraela, Japonii, Kanady, Korei, Lichtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Malty, Meksyku, Holandii, Niemiec, Norwegii, Nowej Zelandii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch;
  2. państwach, z którymi Polska nie ma zawartych umów międzynarodowych o wzajemnym uznawaniu świadectw i dyplomów (lista zawartych przez Polskę umów międzynarodowych znajduje się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego)

zobowiązani są, poza dokumentami wymienionymi w pkt II, dodatkowo złożyć decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego Kuratora Oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku braku takiego dokumentu, kandydat składa pisemne zobowiązanie do dostarczenia go w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.

**rodzaj tłumaczenia jest opisany w zakładce „CUDZOZIEMCY”.

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.


III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego oraz złożonych dokumentów ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Kandydat zamieszcza w systemie IRK plik ze zdjęciem do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) zgodny z wymaganiami wskazanymi w systemie IRK.

Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!


VI. Decyzja o nieprzyjęciu na studia – ponowne rozpatrzenie sprawy 🔽

DECYZJA O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA – PONOWNE ROZPATRZENIE SPRAWY

Obywatele Polski

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.

Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:

• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)

na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Biuro Rekrutacji na Studia
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław

Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 Uchwała nr 107/2024 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 19 czerwca 2024 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2025/2026 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia oraz przypadek, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony.

Cudzoziemcy

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:

Uniwersytet Wrocławski,
Biuro Rekrutacji na Studia
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław


Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

Limit miejsc na stacjonarnych studiach I stopnia (licencjackich) oraz jednolitych magisterskich w rekrutacji na rok 2025/2026
Limit of places in part-time first-cycle (bachelor’s) and uniform master’s studies in the recruitment for the year 2025/2026

Kierunek studiów
Study programme
Łączny limit
total number
NOWA MATURA
zdawana w 2002 r. oraz latach 2005-2025
STARA MATURA zdawana do 2004
obywatele polscy MATURA
ZAGRANICZNA
Polish citizens FOREIGN BACCALAUREATE
CUDZOZIEMCY FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 220 208 1 5 6 50
ANALITYKA SPOŁECZNA 72 70 1 bez limitu / no limit 1 20
ANGLISTYKA 120 100 5 5 10 20
ARCHEOLOGIA 60 53 3 bez limitu / no limit 4 20
ASTRONOMIA 50 42 1 2 5 20
BB.A. BACHELOR OF BUSINESS AND ADMINISTRATION (studia w j. angielskim) 170 95 75 20
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE 130 115 1 4 10 20
BIOLOGIA 90 82 2 3 3 20
BIOLOGIA CZŁOWIEKA 50 45 2 1 2 20
BIOTECHNOLOGIA 80 65 1 4 10 20
BIOTECHNOLOGY (studia w j. angielskim) 30 7 23 10
CHEMIA 140 132 2 4 2 20
CHEMIA MEDYCZNA 120 112 2 4 2 20
CHEMISTRY (studia w j. angielskim) 24 4 20 10
CRIMINAL JUSTICE (studia w j. angielskim) 150 75 75 20
CULTURE, THOUGHT, HUMANITY 30 3 1 3 23 12
DYPLOMACJA EUROPEJSKA 110 100 1 2 7 20
DZIEDZICTWO KULTURY MATERIALNEJ – OCHRONA, PROMOCJA, GOSPODAROWANIE 90 84 3 bez limitu / no limit 3 20
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 140 130 2 bez limitu / no limit 8 20
EKONOMIA 190 178 1 5 6 50
ENGLISH FOR KNOWLEDGE, CULTURE AND INNOVATION (w j. angielskim) 50 25 25 10
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA 80 77 1 bez limitu / no limit 2 20
ETYKA 60 54 2 2 2 20
EUROPEAN CULTURES (studia w j. angielskim) 20 14 6 10
EUROPEISTYKA 65 57 1 2 5 20
FILOLOGIA CHORWACKA Z JĘZYKIEM SERBSKIM 60 54 3 bez limitu / no limit 3 20
FILOLOGIA CZESKA 80 74 3 bez limitu / no limit 3 20
FILOLOGIA FRANCUSKA 80 77 1 bez limitu / no limit 2 40
FILOLOGIA GERMAŃSKA 190 155 5 10 20 50
FILOLOGIA HISZPAŃSKA 80 77 1 bez limitu / no limit 2 40
FILOLOGIA INDYJSKA 30 28 1 bez limitu / no limit 1 20
FILOLOGIA KLASYCZNA 32 30 1 bez limitu / no limit 1 20
FILOLOGIA POLSKA 200 180 10 bez limitu / no limit 10 20
FILOLOGIA ROSYJSKA 90 70 5 bez limitu / no limit 15 20
FILOLOGIA UKRAIŃSKA 60 42 2 bez limitu / no limit 16 20
FILOZOFIA 60 56 1 1 2 20
FIZYKA 60 50 1 2 7 20
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA 70 64 1 2 3 20
GEOGRAFIA 60 52 1 2 5 20
GEOLOGIA 70 61 2 5 2 20
GOSPODARKA PRZESTRZENNA 70 61 2 5 2 20
HISTORIA 150 145 2 bez limitu / no limit 3 20
HISTORIA SZTUKI 80 74 1 bez limitu / no limit 5 20
INDYWIDUALNE STUDIA INFORMATYCZNO-MATEMATYCZNE (ISIM) 30 27 1 1 1 20
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYDZIEDZINOWE 30 27 1 1 1 20
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO 45 41 2 bez limitu / no limit 2 20
INFORMATYKA 125 118 1 1 5 20
INFORMATYKA STOSOWANA I SYSTEMY POMIAROWE 60 50 1 2 7 20
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA 60 50 3 5 2 20
ITALIANISTYKA 50 46 1 bez limitu / no limit 2 20
JUDAISTYKA 40 33 3 bez limitu / no limit 4 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 110 100 3 bez limitu / no limit 7 20
KOREANISTYKA 26 23 1 1 1 20
KULTURA I PRAKTYKA TEKSTU: TWÓRCZE PISANIE I EDYTORSTWO 75 65 8 bez limitu / no limit 2 20
KULTUROZNAWSTWO 75 71 1 bez limitu / no limit 3 20
LITERATURA ŚWIATOWA: KOMPARATYSTYKA I WIELOKULTUROWOŚĆ 35 32 1 1 1 30
LL.B. INTERNATIONAL AND EUROPEAN ENVIRONMENTAL LAW (studia w j. angielskim) 150 75 75 20
LOGOPEDIA 28 25 1 1 1 20
MATEMATYKA 175 165 1 4 5 20
MEDYCZNA BIOTECHNOLOGIA MOLEKULARNA 20 13 1 4 2 18
MIKROBIOLOGIA 80 74 1 2 3 20
MUZYKOLOGIA 40 35 4 bez limitu / no limit 1 20
NIDERLANDYSTYKA 110 105 3 bez limitu / no limit 2 40
OCHRONA ŚRODOWISKA 75 69 2 2 2 20
PEDAGOGIKA 180 178 1 bez limitu / no limit 1 20
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA 50 48 1 bez limitu / no limit 1 20
PEDAGOGIKA SPECJALNA 50 48 1 bez limitu / no limit 1 20
POLITOLOGIA 90 84 1 1 4 20
POLITICAL SCIENCE (w j. angielskim) 40 15 25 12
PRACA SOCJALNA 72 70 1 bez limitu / no limit 1 20
PRAWO 250 238 1 5 6 50
PSYCHOLOGIA 130 124 2 1 3 40
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 80 75 2 bez limitu / no limit 3 20
SINOLOGIA 26 23 1 1 1 20
SOCJOLOGIA 110 102 2 bez limitu / no limit 6 20
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA 92 87 1 1 3 20
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 130 119 1 bez limitu / no limit 10 20
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE SPECJ. GLOBAL STUDIES (studia w j. angielskim) 50 15 35 15
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE 60 58 1 bez limitu / no limit 1 20
TURYSTYKA 70 62 1 2 5 20
ZARZĄDZANIE MIGRACJAMI 60 53 1 2 4 20
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 100 95 1 1 3 20
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM 48 43 2 1 2 20
ZIELONA CHEMIA 50 44 2 2 2 20

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
english for knowledge, culture and innovation pierwszego stopnia w języku angielskim 2300 EUR3750 EUR (w pierwszym roku / first year); 3600 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years)

Opłata dla obywatela Polski i Unii Europejskiej dotyczy także:

1/ cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2/ cudzoziemca – obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 lit. b lub d Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, ze zm.), oraz członków jego rodziny, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;

4/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną);

5/ cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

6/ posiadacza ważnej Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;

7/ cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem) obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Polski.

Obywatele polscy mogą uiszczać opłaty w PLN.

Cudzoziemcy, od drugiego roku studiów, mogą uiszczać opłaty w PLN.

Wysokość opłaty w PLN ustala się według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ogłaszanego Obwieszczeniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów – w roku dokonywania płatności (informacja o kursie złotego znajduje się również na stronie BIP Uniwersytetu https://bip.uni.wroc.pl/516/288/sredni-kurs.html).

Tuition fees for Polish and European Union citizens also apply to:

1/ a foreigner – a citizen of a member state of the European Union, the Swiss Confederation or a member state of the European Free Trade Agreement (EFTA) – a party to the Agreement on the European Economic Area and members of their families, living in the territory of the Republic of Poland;

2/ a foreigner – a citizen of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland referred to in Article 10(1)(b) or (d) of the Agreement on the Withdrawal of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland from the European Union and the European Atomic Energy Community (Official Journal of the EU L 29 of 31.01.2020, p. 7, as amended), and members of his family, living on the territory of the Republic of Poland;

3/ a foreigner who has been granted a permanent residence permit or a long-term resident of the European Union;

4/ a foreigner who has been granted a temporary residence permit due to the circumstances referred to in Article 159, section 1 or Article 186, section 1, points 3 or 4 of the Law on Foreigners of 12 December 2013 (temporary residence for the purpose of family reunification);

5/ a foreigner who has refugee status granted in the Republic of Poland or enjoys temporary protection or subsidiary protection on the territory of the Republic of Poland;

6/ a holder of a valid Card of the Pole or a person who has been issued a decision on the determination of Polish origin;

7/ a foreigner who is the spouse, ascendant or descendant (child, grandchild) of a citizen of the Republic of Poland, residing on the territory of Poland.

Polish citizens can pay fees in PLN.

Foreigners, from the second year of study, can pay fees in PLN.

The amount of the fee in PLN is established according to the average PLN/EUR exchange rate announced by the President of the Public Procurement Office in the current EU thresholds, their equivalents in PLN, the equivalents of the amounts expressed in EUR and the average PLN/EUR exchange rate being the basis for converting the value of public contracts or competitions – in the year of payment (information about the PLN/EUR exchange rate can also be found on the BIP website of the University of https://bip.uni.wroc.pl/516/288/srednikurs.html)

 

 

 

Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna – w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Instytut Filologii Angielskiej
ul. Kuźnicza 21-22
50-138 Wrocław
sala / pokój: 102
tel.: +48 71 375 2439
I etap:
18, 19, 22, 23 lipca 2024 r.; godz. 10.00-13.00
II etap:
25, 26 września 2024 r.; godz. 10.00-13.00

Rejestracja w systemie IRK rozpocznie się 2 czerwca 2025 r. Szczegółowe informacje o miejscu i formie postępowania rekrutacyjnego podamy w terminie późniejszym.

International Candidates admission procedure

If you are international candidate (you don’t hold Polish citizenship) you should apply via IRC admission system. To apply for studies please create an online account on: http://international-applications.uni.wroc.pl/

To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime


Don’t click the button “Rekrutuj” – it is for Polish Candidates only.

If you have dual citizenship and one of them is Polish citizenship – you are recruiting as a Polish citizen.

Wydział Neofilologii

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
study.languages@uwr.edu.pl
tel. +48 375 26 58

Prosimy o podawanie w tytule e-maila nazwy kierunku studiów – usprawni to udzielenie odpowiedzi na pytanie.

For international candidates  (if you don’t hold Polish citizenship):

study.languages@uwr.edu.pl
To learn more about our offer, please visit our website: https://international.uni.wroc.pl/en/fulltime
To apply for studies click here: http://international-applications.uni.wroc.pl/