Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI

I stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Ten interdyscyplinarny kierunek jest odpowiedzią na rosnącą na świecie potrzebę realizacji projektów społecznych. Poznasz na nim sposoby diagnozowania problemów społecznych, ich profesjonalnego rozwiązywania oraz kształtowania postaw obywatelskich.

Zarządzanie Projektami Społecznymi to kierunek, który przygotuje Cię do sprawnego funkcjonowania w różnych sferach życia społecznego. Kierunek ten jest naszą najnowszą propozycją, inspirowaną rosnącą w świecie popularnością studiów w zakresie kształtowania postaw i kreatywności obywatelskiej oraz zarządzania projektami społecznymi. Wypełnia on lukę na polskim rynku edukacyjnym. Dotychczas w skali kraju zagadnienia związane z zarządzaniem projektami społecznymi podejmowane były jedynie fragmentarycznie, w ramach innych kierunków studiów, tymczasem uczelnie z kręgu anglosaskiego, szczególnie w Australii, Kanadzie i USA, od wielu lat oferują tego typu kierunki studiów (civic engagement).

W 2018 roku Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego przyznała kierunkowi Certyfikat „Studia z przyszłością” i Laur Innowacji.

 Nasz program studiów kładzie silny nacisk na profesjonalną wiedzę, praktyczne umiejętności i kompetencje społeczne. Są one niezbędne we współczesnych czasach. Dzięki naszym studiom będziesz przygotowany sprawnego zarządzania projektami społecznymi wszędzie tam, gdzie będziesz realizował swoje cele życiowe i zawodowe: w bezpośrednim otoczeniu, w skali lokalnej, krajowej i otoczeniu międzynarodowym. Jako absolwent będziesz potrafił diagnozować zjawiska i procesy niosące ze sobą różne problemy społeczne, posiądziesz umiejętność planowania i opracowywania projektów społecznych, służących rozwiązywaniu tych problemów, będziesz potrafił kształtować dobre relacje międzyludzkie jako podstawę kapitału społecznego, który z kolei warunkuje efektywność zbiorowych działań społecznych. Nauczysz się także motywować ludzi – współpracowników do podejmowania różnych form aktywności publicznej, a także posiądziesz umiejętność realizacji projektów społecznych, politycznych i ekonomicznych.

Twoim atutem na rynku pracy będzie dobre przygotowanie do efektywnego pełnienia różnych ról w instytucjach rządowych i samorządowych, organizacjach społecznych, kulturalnych i edukacyjnych, krajowych i lokalnych mediach, partiach politycznych, związkach zawodowych, organizacjach biznesu i przedsiębiorstwach.

W trakcie studiów będziesz mógł wybrać interesujące Cię przedmioty, dzięki którym poszerzysz wiedzę m.in. w zakresie marketingu, public relations, organizacji pozarządowych, społeczności lokalnych, komunikowania czy praw człowieka. Podkreślić należy, że znaczna część zajęć realizowana jest w formie konwersatoryjnej i warsztatowej, co wzmacnia ich praktyczny wymiar.

Zależnie od preferencji możesz zrealizować semestr nauki na zagranicznej lub polskiej uczelni w ramach programów wymiany akademickiej (Erasmus+, CEEPUS, MOST).

Nasz budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, dysponuje salami wyposażonymi w sprzęt multimedialny i pracownią komputerową. Jesteśmy przygotowani do profesjonalnej realizacji zajęć w trybie stacjonarnym, a gdy jest taka potrzeba – również zdalnym i hybrydowym.

Co po studiach

Jako absolwent znajdziesz pracę m.in. jako funkcjonariusz publiczny, działacz organizacji pozarządowych, przedsiębiorca, dziennikarz i pracownik w roli eksperta i menadżera projektów społecznych. Będziesz mógł pełnić różne role w grupach społecznych, organizacjach i instytucjach publicznych: instytucjach rządowych i samorządowych, partiach politycznych, związkach zawodowych, organizacjach III sektora, instytucjach kulturalnych i edukacyjnych, krajowych, regionalnych i lokalnych mediach, organizacjach biznesu i przedsiębiorstwach.

Koła naukowe

Swoje zainteresowania poszerzysz w prężnie działającym Kole Naukowym Zarządzania Projektami Społecznymi. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Politologii oraz Wydziału Nauk Społecznych.

Rekrutacja 2025/2026:

NOWA MATURA (zdawana w latach 2002, 2005–2025)

  • W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z trzech dowolnych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.
  • Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany będzie wynik korzystniejszy.

STARA MATURA (zdawana do 2004 roku włącznie)

Ranking sumy ocen z dwóch dowolnych pisemnych przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości w ramach ustalonego limitu przyjęć. Oceny przeliczane będą na punkty rekrutacyjne:

Skala 2-5: ocena dostateczna – 3 pkt.; ocena dobra – 4 pkt.; ocena bardzo dobra – 5 pkt.

Skala 1-6: ocena mierna – 2, 6 pkt.; ocena dostateczna – 3,2 pkt.; ocena dobra – 3,8 pkt.; ocena bardzo dobra – 4,4 pkt.; ocena celująca – 5 pkt.

Matura międzynarodowa

Kandydaci posiadający dyplom IB przyjmowani są na studia w ramach postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów legitymujących się tzw. „nową maturą”. Dla potrzeb rankingu kandydaci z maturą IB otrzymują punkty rekrutacyjne w liczbie równej maksymalnej liczbie punktów przewidzianych w rekrutacji na dany kierunek studiów, jaką może otrzymać kandydat z nową maturą (N), pomnożonej przez  sumaryczną liczbę punktów uzyskanych na dyplomie IB i podzielonej przez 45.

Punkty rekrutacyjne = (N x liczba punktów na dyplomie IB)/45.

Brak wpisanej w systemie internetowej rejestracji kandydatów sumarycznej liczby punktów na dyplomie IB dyskwalifikuje kandydata z postępowania rekrutacyjnego.

Matura dwujęzyczna

Kandydat, który zdał maturę dwujęzyczną z języka obcego, w celu obliczenia punktów rekrutacyjnych, otrzymuje za poziom podstawowy – 100 % punktów, pomnożonych przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku. W celu obliczenia punktów za poziom rozszerzony z języka obcego – wynik z egzaminu na poziomie dwujęzycznym jest mnożony przez 4/3 i zaokrąglany do pełnego procenta, a następnie mnożony przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.

Matura zagraniczna

Przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania.

 


 

Rekrutacja 2024/2025:

NOWA MATURA (zdawana w latach 2002, 2005–2024)

  • W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z trzech dowolnych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.
  • Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany będzie wynik korzystniejszy.

STARA MATURA (zdawana do 2004 roku włącznie)

Ranking sumy ocen z dwóch dowolnych pisemnych przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości w ramach ustalonego limitu przyjęć. Oceny przeliczane będą na punkty rekrutacyjne:

Skala 2-5: ocena dostateczna – 3 pkt.; ocena dobra – 4 pkt.; ocena bardzo dobra – 5 pkt.

Skala 1-6: ocena mierna – 2, 6 pkt.; ocena dostateczna – 3,2 pkt.; ocena dobra – 3,8 pkt.; ocena bardzo dobra – 4,4 pkt.; ocena celująca – 5 pkt.

Matura międzynarodowa

Kandydaci posiadający dyplom IB (International Baccalaureate) przyjmowani są na studia w ramach postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów legitymujących się tzw. „nową maturą”.

Dla potrzeb rankingu kandydaci z maturą IB otrzymują punkty rekrutacyjne w liczbie równej maksymalnej liczbie punktów przewidzianych w rekrutacji na dany kierunek studiów, jaką może otrzymać kandydat z nową maturą (N), pomnożonej przez sumaryczną liczbę punktów uzyskaną na dyplomie IB i podzielonej przez 45.

Punkty rekrutacyjne = (N x liczba punktów na dyplomie IB)/45.

Brak wpisanej w systemie internetowej rejestracji kandydatów sumarycznej liczby punktów na dyplomie IB dyskwalifikuje kandydata z postępowania rekrutacyjnego.

Matura dwujęzyczna

Kandydat, który zdał maturę dwujęzyczną z języka obcego, w celu obliczenia punktów rekrutacyjnych, otrzymuje za poziom podstawowy – 100 % punktów, pomnożonych przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.

W celu obliczenia punktów za poziom rozszerzony z języka obcego – wynik z egzaminu na poziomie dwujęzycznym jest mnożony przez 4/3 i zaokrąglany do pełnego procenta, a następnie mnożony przez odpowiedni współczynnik określony w zasadach rekrutacji dla danego kierunku.

Matura zagraniczna

Przyjęcie na studia na podstawie załączonego w systemie IRK dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów w kraju wydania.

 


 

 


 

L.p. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO TERMINY
1 Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów IRK 3 czerwca 2024
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych
(decyduje data wykonania przelewu)
13 września 2024
3 Postępowanie rekrutacyjne /konkurs świadectw, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 17 września 2024
4 Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do złożenia dokumentów
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
18 września 2024
5 Przyjmowanie dokumentów  przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną
(nie decyduje data stempla pocztowego)
19, 20, września 2024
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia
(w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata)
23 września 2024
I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z nową i starą maturą 🔽

Kandydaci na studia I stopnia lub jednolite studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii świadectwa dojrzałości wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. kserokopii zaświadczenia o nabytych uprawnieniach zwalniających z postępowania rekrutacyjnego wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (dotyczy tylko laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego oraz laureatów konkursów ogólnopolskich uprawnionych do zwolnienia z postępowania rekrutacyjnego);
  4. w przypadku kandydatów z maturą międzynarodową 2024  – zaświadczenia ze szkoły o przystąpieniu do matury międzynarodowej i jej wyniku;
  5. w przypadku kandydatów niepełnoletnich w chwili składania dokumentów  – oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna.

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy),
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dodatkiem jeśli stanowi integralną część świadectwa *;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez  tłumacza**;

*Kandydaci na studia legitymujący się świadectwem ukończenia szkoły średniej wydanym w:

  1. innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej, państwa  członkowskie Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) tj.: z Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chile, Chin, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Islandii, Izraela, Japonii, Kanady, Korei, Lichtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Malty, Meksyku, Holandii, Niemiec, Norwegii, Nowej Zelandii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch;
  2. państwach, z którymi Polska nie ma zawartych umów międzynarodowych o wzajemnym uznawaniu świadectw i dyplomów (lista zawartych przez Polskę umów międzynarodowych znajduje się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego)

zobowiązani są, poza dokumentami wymienionymi w pkt II, dodatkowo złożyć decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego Kuratora Oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku braku takiego dokumentu, kandydat składa pisemne zobowiązanie do dostarczenia go w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.

**rodzaj tłumaczenia jest opisany w zakładce „CUDZOZIEMCY”.

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.


III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego oraz złożonych dokumentów ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG, do 2,5 MB,
  2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Uwaga! Zdjęcie w systemie IRK jest przekazane do akceptacji po zapisie na kierunek!


VI. Tryb odwołania od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽

TRYB ODWOŁANIA OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA

Obywatele Polski

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.

Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:

• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)

na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław

Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 uchwały Nr 171/2023 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2024/2025 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia oraz przypadek, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony.

Cudzoziemcy

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:

Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław


Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

Limit miejsc na zaocznych studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) oraz jednolitych magisterskich w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in part-time first-cycle studies (undergraduate and engineering studies) and uniform master’s studies in the recruitment for the year 2024/2025

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
NOWA MATURA
zdawana w 2002 r.
oraz latach 2005-2024
STARA MATURA
zdawana do 2004
obywatele polscy
MATURA ZAGRANICZNA
Polish citizens
FOREIGN BACCALAUREATE



CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 100 10 5 5 35
ANGLISTYKA 110 90 5 5 10 15
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE 60 48 2 bez limitu 10 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 100 85 10 bez limitu 5 20
EKONOMIA 150 100 30 15 5 35
ETYKA 35 25 5 3 2 10
FILOLOGIA GERMAŃSKA 100 60 25 10 5 15
FILOLOGIA POLSKA 50 30 15 bez limitu 5 18
FILOZOFIA 30 20 4 1
5 12
HISTORIA 35 27 6 bez limitu 2 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 180 155 15 bez limitu 10 20
KRYMINOLOGIA 350 300 30 15 5 50
PEDAGOGIKA 120 118 1 bez limitu 1 20
PEDAGOGIKA SPECJALNA 50 48 1 bez limitu 1 20
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA 30 28 1 bez limitu 1 20
PRAWO 270 220 35 10 5 50
PRAWO E- BIZNESU 150 120 10 15 5 30
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 50 43 5 bez limitu 2 30
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 65 53 2 bez limitu 10 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 25 4 bez limitu 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
zarządzanie projektami społecznymi pierwszego stopnia zaoczne5900 PLN 5900 PLN
AdresDokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - w przypadku wysyłki pocztą decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego
Instytut Politologii
ul. Koszarowa 3
51-149 Wrocław
sala / pokój: 107
tel.: +48 71 375 50 62
19, 20, września 2024 r.; godz. 9.00-14.30
Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów Termin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla obywateli polskich z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiówTermin oraz miejsce egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych dla cudzoziemców Forma postępowania rekrutacyjnego stacjonarna/ zdalna
postępowanie rekrutacyjne bez udziału kandydata (konkurs świadectw)Instytut Politologii, ul. Koszarowa 3 bud 2/3. Wrocław, sala: zdalnie
Data: 17 września 2024
godz.: 9.00
Instytut Politologii, ul. Koszarowa 3 bud 2/3. Wrocław, sala: zdalnie
Data: 17 września 2024
godz.: 9.00
zdalna
Zasady rekrutacji 2025/2026 🔽

Rozmowa kwalifikacyjna z zakresu wiedzy o społeczeństwie i świecie współczesnym, mająca na celu sprawdzenie kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzania projektami społecznymi. Rozmowa punktowana w skali 0-10 punktów. Do pozytywnego zaliczenia rozmowy wymagane jest uzyskanie przynajmniej 5 punktów.
Na studia zostaną przyjęte osoby, które uzyskają najwyższą punktację w ramach ustalonego limitu miejsc.

UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B1.

Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę wyników matur (np.: ZNO, multitestu (NMT), CT) oraz nie przelicza ocen z otrzymanych świadectw. Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do przyjęcia na studia w oparciu o zasady rekrutacji opisane w zakładce CUDZOZIEMCY.

Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.


Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

  • podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy (jeśli dotyczy) oraz oświadczeniem w sprawie ubezpieczenia,
  • świadectwo uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce z mocy prawa – czyli bez poświadczania przez inne instytucje lub organy na terenie Polski, lub w wyniku postępowania administracyjnego kuratora oświaty,
  • apostille lub legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski (nie dotyczy matur IB i EB),
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B1,
  • oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych (dotyczy kandydatów niepełnoletnich). W przypadku złożenia oświadczenia przez jednego z rodziców, należy dołączyć skan aktu zgonu albo dokumentu o pozbawieniu praw rodzicielskich drugiego rodzica. W przypadku opiekunów należy załączyć również skan orzeczenia sądowego potwierdzającego status opiekuna (jeżeli dotyczy),
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA (jeżeli dotyczy)

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa, którego wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów (wzór znajduje się w zakładce „DOKUMENTY”) złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Legalizacja świadectwa, apostille, decyzja Kuratora Oświaty 🔽

Dokument uprawniający do podjęcia studiów wydany poza Rzeczpospolitą Polską musi być uwierzytelniony.

Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność.

Legalizacji świadectwa szkoły średniej (maturalnego) może dokonać:

  • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
  • władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub
  • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo.

Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

Więcej szczegółów dotyczących uznawania wykształcenia uzyskanego za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Schemat zdobycia legalizacji i apostille można zobaczyć: tutaj

Uznanie wykształcenia decyzją Kuratora Oświaty

W wyniku postępowania administracyjnego kurator oświaty może uznać, że świadectwo zagraniczne jest dokumentem potwierdzającym wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe lub średnie.

Postępowanie prowadzi kurator oświaty właściwy dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy bądź – w przypadku braku stałego adresu wnioskodawcy w Polsce, właściwy ze względu na siedzibę szkoły lub uczelni, w której zostanie przedłożone świadectwo (we Wrocławiu: Kuratorium Oświaty we Wrocławiu).

Adresy wszystkich kuratoriów znajdziesz na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Schemat zdobycia decyzji Kuratora Oświaty można zobaczyć: tutaj


Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

  1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
  2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
  3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
  4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały,
  • Kartę Polaka,
  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • uzyskane w Polsce świadectwo dojrzałości,
  • uzyskany w Polsce dyplom ukończenia studiów wyższych.

UWAGA! Skan dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego powinien być zamieszczony w systemie IRK.


Opłaty 🔽

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).
Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


Informacje dodatkowe 🔽

REKRUTACJA

Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracja – krok po kroku w Vademecum kandydata

AKADEMIKI

Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/

STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE

Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/


Wydział Nauk Społecznych
Koszarowa 3, 51-149 Wrocław
tel. +48 71 375 50 59

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

OLIMPIADY I KONKURSY

Jeśli jesteś laureatem lub finalistą centralnych olimpiad przedmiotowych albo laureatem wybranych konkursów ogólnopolskich, o których mowa w poniższym wykazie – przysługują Ci specjalne uprawnienia. Będziesz zwolniony z postępowania rekrutacyjnego na danym kierunku studiów i nie będzie Cię obowiązywać opłata rekrutacyjna. Pamiętaj, żeby rejestrując się w systemie IRK, w polu „dokument uprawniający do podjęcia studiów” wybrać opcje „matura” i „tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej” oraz załączyć skan zaświadczenia potwierdzający status laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu. Uwaga! Uprawnienia przyznawane są kandydatowi tylko w roku zdania matury!  

OlimpiadaStatus
Olimpiada Cyfrowalaureaci
Olimpiada Historycznalaureaci
Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej laureaci
Olimpiada Wiedzy o III RPlaureaci
Olimpiada Wiedzy o Mediachlaureaci
Olimpiada Wiedzy o Państwie i Prawie organizowana przez Wyższą Szkołę Prawa i Administracji w Przemyślulaureaci
Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnymlaureaci
Olimpiada Wiedzy o Prawach Człowieka laureaci
Olimpiada Wiedzy o Regionie i Przedsiębiorczościlaureaci
Ogólnopolski konkurs historyczny „Olimpiada Solidarności. Dwie Dekady Historii”laureaci
Olimpiada Cyfrowafinaliści
Olimpiada Historycznafinaliści
Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej finaliści
Olimpiada Wiedzy o Mediachfinaliści
Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnymfinaliści
Olimpiada Wiedzy o Prawach Człowieka finaliści
Olimpiada Wiedzy o Regionie i Przedsiębiorczościfinaliści

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.